Gå til innhold

Marius2002s E91 xDrive M-sport - Et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

Nei kommer ikke til, da det er et "lukket rom" der ser det ut til, jeg vet ikke, tok hånden inn å kjente rundt, fant ingen "inngang" annet enn ovenfra, men der er det så trangt at jeg ikke når til. Om det ikke er krise så lar jeg den ligge å bestiller ny :)

 

Men hvis man ikke kommer til den og så lenge den ikke har mulighet til å bevege seg så er det like  greit å bestille ny. 

Tenker mest på at den ikke skal skade radiatoren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man ikke kommer til den og så lenge den ikke har mulighet til å bevege seg så er det like  greit å bestille ny. 

Tenker mest på at den ikke skal skade radiatoren :)

Ja det var det jeg tenkte også, men den har ingen muligheter å komme seg dit som jeg har sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Alt bare velstand, bilen leverer etter forventningene enda. :)

Jeg går litt mot meg selv og vurderer takboks, eventuelt bare stativ med snowboardfeste. Lurer da på hvilket stativ passer bra?

Ser at e91 leveres med høye og lave rails, jeg har lave og jeg vil ikke at takboks/stativ skal ruve høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse kan brukes for både takboks og kun med skiholder: Thule Wingbar edge, Whispbar eller BMW originalt

Sjekk på thule og wingbar sine konfiguratorer på nettsidene hva de kan tilby til 3-serie med lave rails.

Ang. takboks bør du da ha en som har spor til antenna slik at den ikke tar oppi, eller at du skjærer ut et spor/hull der antenna treffer undersiden av takboksen.

De peneste lave takboksene er det typisk Packline og Skiguard som har, begge har forsenkede innfestninger slik at takboksen blir liggende lavt på taket.

 

Edit: Alle skiholdere med T-spor passer om hverandre. Har brukt Wingbar edge + Thule deluxe skiholder selv på F20'en, det fungerte svært bra, men gjengangeren er at alt som monteres åpent på taket på vinterstid blir svært møkkete selv etter korte turer. Vil du ta vare på skiutstyret/snowboardet, er det best å ha de i en takboks er min erfaring. Men om en boks er verdt den ekstra prisen du betaler er en annen sak.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for utfyldende svar :)

skitrekket er 5 minutt unna mitt bosted, bokstavelig talt, så snowboardet blir ikke mye på taket. Dessuten bruker jeg å polere brettet på oppsiden hvert år med bilpolering, for å hindre at skit og snø fester seg.

Jeg skal se litt mer på de du nevnte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett litt, har jeg bestemt meg for å vente litt med takboks/skistativ til jeg faktisk får det behovet, med mindre jeg kommer over noen brukte bøyler svært billig! Ellers i disse trakter har det dalt mye snø, brøytemannskapet jobber døgnet rundt for å holde veier åpne. Jeg havnet bak en brøytebil ned fra fjellet idag, kjørte i 15-20km/t, da fikk jeg prøvd den knappen som gjør at den holder konstant fart (mellom 15-25kmt, bruker cruisecontrollspaken til å justere) nedover, vet ikke hva det heter, men den funket fjell :D

Hill assist??

post-43083-0-69286000-1453284105_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett litt, har jeg bestemt meg for å vente litt med takboks/skistativ til jeg faktisk får det behovet, med mindre jeg kommer over noen brukte bøyler svært billig! Ellers i disse trakter har det dalt mye snø, brøytemannskapet jobber døgnet rundt for å holde veier åpne. Jeg havnet bak en brøytebil ned fra fjellet idag, kjørte i 15-20km/t, da fikk jeg prøvd den knappen som gjør at den holder konstant fart (mellom 15-25kmt, bruker cruisecontrollspaken til å justere) nedover, vet ikke hva det heter, men den funket fjell :D

Hill assist??

attachicon.gifimage.jpeg

Ahh, jeg trodde den holdt 9km/t uansett jeg. Hill Descent Control eller noe sånt. Kan farten justeres med cruisekontrollspaken altså, det må prøves. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, jeg trodde den holdt 9km/t uansett jeg. Hill Descent Control eller noe sånt. Kan farten justeres med cruisekontrollspaken altså, det må prøves.

Ja, jeg satt å leste instruksjonsboken på vei hjem fra Skien og fant ut at dette gikk. Funker kjempebra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott vogn! :D hvordan syns du den funker på vinteren? ^^

 

Hei og tusen takk! :)

Jeg synes den fungerer utmerket, og svarer til forventingene. xDrive tillater litt hjulspinn bak selv uten noe utkoblet(DTC osv.) så den er rett moro å kjøre, og den får grep når jeg ønsker det. Om jeg kobler ut DTC og alt så kan jeg holde den sidelengs, men farten øker raskt og er ikke det samme som RWD.

På sommerføre leser jeg at noen mener den kan være uinspirerende å kjøre grunnet tyngre vekt og ikke full drift på bakhjulene, men det vil jeg ikke si meg enig i. Det er selvsagt ingen banebil eller racerbil, men morsom kan den være uansett, selv bare med en 2.0 diesel...

 

Senking ser helt klart best ut, uten tvil, men jeg skal holde den original. Utrolig bekymringsløst å bare kjøre på.

Ellers er jeg svært fornøyd med E91,når det er sagt synes jeg også F11 er like fin, vokst på meg, og hadde ikke takket nei, men jeg vil ikke ha stor bil og budsjettet mitt rakk ikke til F11 xDrive, er 3-serie som er meg.

 

Så om jeg skal bytte en gang om x antall år, så blir det nok F31 xDrive eller noe...

 

 

Vurderer du samme? :)

 

 

Wyxwatx.jpg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23. januar 2016 at 14.10, Jan-Roger Andrè skrev:

bra du er fornøyd :)
njæ alltids lyst på noe nytt men skal jo ha råd til det også :P å bli kvitt det en har! :P men hadde vært moro å prøvd Xdrive på vinteren uten tvil ^^

Ja, jeg vil sterkt anbefale xDrive, med de fordelene og ulempene dette drar med seg :) 

 

Oppdaget denne morgenen at jeg har ekstra rom på førersiden. Aldri lagt merke til før nå.. :D

 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gorg skrev:

Det er vitterlig ikke bare på xdrive det rommet er ;)

Jeg regnet såklart med at det er på alle E91, så det var ikke ment som en del av svaret på de første linjene :) Jeg var bare ikke klar over det før jeg leste en tråd her om E61 igår, og derfor sjekket idag om E91 også hadde det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...