Gå til innhold

Marius2002s E91 xDrive M-sport - Et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, sveigis skrev:

Utrolig fin bil du har uten tvil :)

Fargen og felga er perfekt på denne.

Koslig med e91 tråd,så her følger jeg med vettu .

Takk igjen :D Er veldig fornøyd. Neste plan er å bytte begge demperne(?) på bakluka, har ikke sjekket tilstand enda, men har lest at det er slitedel på E91. Så hvorfor ikke, så vet jeg det er i orden. :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bredt er det i garasjen din? Og porten? Søkt om å få bygge ut carporten vår så det faktisk blir plass til bilen... :) 

Gjør du mye med huset? Hadde vært kjekt med hengerfeste.. Men vi er nesten ferdig med huset, foruten nytt tak og carport i sommer. 

Skriver du en fremgangsmåte på demperne? Tror jeg må skifte de ut iløpet av året 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Gorg skrev:

Hvor bredt er det i garasjen din? Og porten? Søkt om å få bygge ut carporten vår så det faktisk blir plass til bilen... :) 

Gjør du mye med huset? Hadde vært kjekt med hengerfeste.. Men vi er nesten ferdig med huset, foruten nytt tak og carport i sommer. 

Skriver du en fremgangsmåte på demperne? Tror jeg må skifte de ut iløpet av året 

 Vet ikke hvor bredt, det var en car port.. :) Garasjeporten er ihvertfall saget ned fra 260 bred til 245, og da er det vel sikker 260-270 bredt.. Madammen må gå ut før jeg rygger inn, men det er ingen stress :)
Jeg skal skrive fremgangsmåte, men det blir nok ikke byttet før neste måned, jeg gikk over de idag og jeg tror det er greit å få de byttet. 
I huset var det nytt kjøkken og bad når jeg flyttet inn, men jeg har lagt nytt gulv i alle rom (utenom begge bad), malt ene soverommet(gulv og tak) og byttet peisovn selv... Jeg har nå i vår laget ny veranda, revet alt av gammelt hvor mye var råtnet og bare å hive og satt opp ny, samtidig som jeg utvidet litt og bygde levegg for skjerming fra veg og nordavind, samt en liten ekstraplatting nede ved gresset(nedom trappen), ellers trenger hagen en update, men det tar jeg ved anledning... Jeg liker å holde på selv så det dukker stadig opp nye prosjekt i huset!
Her er verandaen(jeg har idag lagt på ett bord til helt nederst mot gresset/jorda så det ikke er noen sprekker som du ser det er på nederste bilde):IMG_1676.JPGIMG_1677.JPGIMG_1678.JPG

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å sette inn en 260 eller muligens en 300 port, skal være innvendig mål ca 360/370. Men har ikke peiling på hvordan det blir i praksis. Håper det blir plass nok til å holde på med bilen

Vi kjøpte hus for tre år siden, et fra 85 som ikke var gjort noe med.. Innvendig har vi bare å pusse opp hjemmekinoen (tidl hybelstue) og noen boder så er alle rom tatt. Og da på 200 kvm sett bort ifra carport. Blir aldri arbeidsledig med hus.. Men man får friheten til å holde på med bilen når man har egen plass å stå. Satser på å få asfaltert også, da blir det himmelsk å vaske bil her :D 

Ser ut som du har bra dreis på snekringa! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Gorg skrev:

Tenker å sette inn en 260 eller muligens en 300 port, skal være innvendig mål ca 360/370. Men har ikke peiling på hvordan det blir i praksis. Håper det blir plass nok til å holde på med bilen

Vi kjøpte hus for tre år siden, et fra 85 som ikke var gjort noe med.. Innvendig har vi bare å pusse opp hjemmekinoen (tidl hybelstue) og noen boder så er alle rom tatt. Og da på 200 kvm sett bort ifra carport. Blir aldri arbeidsledig med hus.. Men man får friheten til å holde på med bilen når man har egen plass å stå. Satser på å få asfaltert også, da blir det himmelsk å vaske bil her :D 

Ser ut som du har bra dreis på snekringa! :) 

Ah deilig med stor plass ute! Jeg skal søke om å bygge garasje på nedsiden av huset, med ny innkjørsel. Mitt opphav bor kort vei unna så jeg stikker dit når jeg har prosjekt med bilen (alle vaskebilder).. :D Snekringa er bare hobby, men morsomt å holde på, så det blir litt prosjekt iløpet av et år(om jeg ikke har noen så finner jeg noen).. Drømmen er stor gårdsplas/egen oppkjørsel hvor jeg kan styre på for mrg selv.. Plen trenger jeg minst mulig av :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Var på GS-treffet igår, kom klokken 09:30 og dro 10:20... Fikk sett alle bilene som var komt da. Etter jeg hadde sett visste jeg ikke helt hva jeg skulle ta meg til så jeg dro hjem. Fikk parkert inne på treff-området, men strategisk til slik at jeg kom meg ut igjen. Fikk også utdelt utstillingsnummer og stemmeark, men det var ikke vits engang å ha denne i ruten, det er bare en kliss original e91 m-sport og siden den har xdrive(ikke m-understell) er den høy i forhold til de fleste andre der :) Uansett, møtte mange biler som kjørte utover når jeg dro hjem, og jeg fikk mer ut av å se de rullende enn stillestående. :D image.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg mottok gavekortet fra @Thundercoil igår, og allerede idag var jeg på GS for å kjøpe dempere som jeg sa jeg skulle!. Tusen takk igjen! :) 
Det var en enkelt affære, en holdt luka, mens den andre skiftet (kunne sikkert gjort det alene, men men).. Var gjort på 2-3 minutter, reiv ut klipsen som var i demperne oppe og nede, hektet av demperen og smekket på nye. Det ble som natt og dag, nå går luken opp nærmest av seg selv(etter jeg har hjulpet den ca. en liten halvmeter opp, slik som man normalt gjør), tidligere måtte jeg dra den helt opp selv og var veldig tung. Som dere ser på bilde 1 så var det sårt nødvendig, bilde 2 er de nye montert!

IMG_1903.JPG

IMG_1905.JPG


Nå trenger den seg en vask! Her er ett med henger bakpå, kjekt å ha hengerfeste når man holder på med hus og hjem :)

IMG_1888.JPG

 

Ellers er det under 2 uker til termindato, så nå blir det en drøm å ha inn og ut vogna når alt er i orden! :D

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

ENDELIG fikk bilen en utvendig vask og pleie. Jeg har ikke så avansert utstyr, men synes resultatet av en vanlig vask med svamp og shampoo ble bra likevel :) Prick bort måtte til, og jeg prøvde P21S for første gang idag, må si jeg er overrasket over hvor bra den er, jeg som synes Muc Off Wheel wash var bra, denne var enda bedre!
IMG_2037.JPG

IMG_2038.JPGIMG_2040.JPGIMG_2044.JPGIMG_2045.JPGIMG_2046.JPG

 

Jeg skal beholde sort grill, madammen i huset kommenterte det ut av det blå her endag at hun synes det passet godt og det gjorde bilen siden vi har shadowline(hun sa ikke shadowline, var vel mer "alt det sorte rundt vinduene og taket og sånn"). Lurer litt på å fjerne "320d"-merket bak. Er bare et herk å vaske hver gang, men er redd for å ødelegge lakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marius2002 skrev:

ENDELIG fikk bilen en utvendig vask og pleie. Jeg har ikke så avansert utstyr, men synes resultatet av en vanlig vask med svamp og shampoo ble bra likevel :) Prick bort måtte til, og jeg prøvde P21S for første gang idag, må si jeg er overrasket over hvor bra den er, jeg som synes Muc Off Wheel wash var bra, denne var enda bedre!
IMG_2037.JPG

IMG_2038.JPGIMG_2040.JPGIMG_2044.JPGIMG_2045.JPGIMG_2046.JPG

 

Jeg skal beholde sort grill, madammen i huset kommenterte det ut av det blå her endag at hun synes det passet godt og det gjorde bilen siden vi har shadowline(hun sa ikke shadowline, var vel mer "alt det sorte rundt vinduene og taket og sånn"). Lurer litt på å fjerne "320d"-merket bak. Er bare et herk å vaske hver gang, men er redd for å ødelegge lakken...

Bilen ser veldig bra ut :)

hvis du skal fjernet emblemet bak, er det bare å varme opp mesen hårføner og bruke en sterke fiskesene. Så løsner det med en gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...