Gå til innhold

J.M Motorsport E46 "M3" Touring. FERDIG MAPPET!!


Joakim e30
 Share

Anbefalte innlegg

Fordelen kan være at det er lettere å holde bilen i effektregisteret da forskjelden mellom utvekslingene er mindre.
Men ideell giring er avhengi av bane man er på.
Men for kosedrifting med nok effekt er det ikke så kritisk så lenge den ikke er skivebom.
Kjører orginal e46m3 motor og driverksmessig selv og utvekslingen er helt kurrant. skulle gjerne hatt litt overlading da :P
Har selv vurdert 530d swap i fremtiden, da synkroen på 4. er dårlig, men enn så lenge så får den holde, har ikke effekt til å drifte på 4, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Teigland skrev:

Fordelen kan være at det er lettere å holde bilen i effektregisteret da forskjelden mellom utvekslingene er mindre.
Men ideell giring er avhengi av bane man er på.
Men for kosedrifting med nok effekt er det ikke så kritisk så lenge den ikke er skivebom.
Kjører orginal e46m3 motor og driverksmessig selv og utvekslingen er helt kurrant. skulle gjerne hatt litt overlading da :P
Har selv vurdert 530d swap i fremtiden, da synkroen på 4. er dårlig, men enn så lenge så får den holde, har ikke effekt til å drifte på 4, uansett.

Sant nok. Tror ikke det er så stor forskjell på 5 og 6 trinns. Hadde 6 trinns i e30'n og det syntes jeg blei tungvindt med så mye hester. Så satser på at 5trinns blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 3/13/2016 at 18.19, Joakim e30 skrev:

Sant nok. Tror ikke det er så stor forskjell på 5 og 6 trinns. Hadde 6 trinns i e30'n og det syntes jeg blei tungvindt med så mye hester. Så satser på at 5trinns blir bedre :)

5. er 1:1 på begge, og er mindre forskjeller i utvekslingen opp dit (ikke merkbare).
Men hvordan ble det tungvindt? bare nyskjærrig.
Eller er det bare dyrt du tenkte på?

Driver å prepper min m3 for sesongen nå:) :
Er "kun" vanlig coupe da

12903513_10156614815960304_127046919_o.jpg

Endret av Teigland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Joakim e30 skrev:

Ingen vits med ei 6. Trinns kasse på en banebil er min mening. Har man penger til å kjøpe en m3 kasse når den ryker spiller det ingen trille. Men en 530D kasse er lett og få taki om den ryker på treff ;)

Hvorfor skal du ha m3 6 trinns når du får 6trinns 530d (gs6-53dz) til gibortpris? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, EDH_Performance skrev:

Hvorfor skal du ha m3 6 trinns når du får 6trinns 530d (gs6-53dz) til gibortpris? :D

Da lurer jeg på hvor du får taki dem til gi bort pris? Og hvor mange som kjører med 6trinns kontra 5 trinns? Må tenke pris og tilgjenglighet om en kasse ryker. Ei 530D kasse ligger i nabo teltet om man er på treff. Det gjør ikke ei 6trinns kasse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Teigland skrev:

Ser den. Min kom jo med 6-trinns så har ikke giddet å bytte kasse ennå, men har tenkt tanken selv. får jo ferdige mellomakslinger til det også har jeg sett.

Skjønner ;) Nå har jeg kjøpt motor uten kasse så valget ble lett sånn sett. Om du har planer om turbo/kompressor å skal bytte kasse uansett ville jeg gått for 530/330D kasse også passer 330D mellomakslen rett på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen står nå hos lakkern. Har vært der et par dager selv og pusset ned div ting jeg ikke rakk selv før overlevering. Var innom igår å da hadde han fått på første runden med sparkel :) Hadde også bestemt meg og var 100% enig med meg selv for farge før levering av bil. Helt til lakkern begynte og komme med ideer som fikk meg til og tenke. Endte da opp med 3timer inne i blande rommet hans og så på forskjellige farge komboer :P Ble da selvførgelig endring i planene ;) Venter spent på telefon om at fyller er lagt på bilen så vi får kommet i gang med mellomsliping nå :)

Har vært oppe i verksted å surra litt med div andre ting også for å få det klart til montering etter lakk ;)

Noen som har en bra side med koblingsskjema over motor i e46 m3? Så jeg får koblet opp el gass og strøm til ecu? ;)

 

Snapchat-5960944585025101739.jpg

Snapchat-5829567524798169607.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...