Gå til innhold

e90 demper valg ? Har senkefjærer men trenger nye dempere...


Ottesen
 Share

Anbefalte innlegg

Hey !

 

Såå jeg har handlet senkefjærer (eibach 30/25mm) og fått godkjent det inni vognkortet idag. Fikk da se at demperene mine er ganske dårlige, faktisk 2 av de som lekker. Noe herk siden jeg har brukt litt mye peng på den i det siste (fjærer,kontroll + nye felger.) Er snakk om til en e90 08 modell 316.

 

Alternativ:

 

1# Bilstein b6/b8 ?

2# Orginale ?

3# andre ?

 

Ser at folk er veldig fornøyd med bilstein b6/b8 med disse eibach fjærene jeg har, men syntes vel egentlig dem virker ganske så dyre. For meg (jobber i bildelbransjen) ville feks orginale/tilnærmet orginale bli endel billigere.

 

Noen tips/meninger/tanker rundt dette ?

 

Mvh Magnus Ottesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lener meg vel mest mot det eller helt stock dempere. Er veldig prisforskjell for meg der. Finner liksom ikke noen mellomting, enten er det stock-ish eller så er det mer sportslige som er vesentlig dyrere.

 

(ps, ser du fortsatt er bmw man, husker navnet/deg fra mange mange år tilbake på bilforumet :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, synes jeg kjenner igjen ditt navn å.

Har hatt BMW nå i 7 år fremdeles fornøyd.

Når det gjelder dempere så hadde jeg både m dempere og bilstein b6 på min e39. Og man kjente at m demper var mykere uten å være for myk. Mens b6 var en god del stivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B8 er mer eller mindre uaktuelt, blir for stivt. Så det står mellom typ m-sport eller originale til min. Prisene var også stive :D

 

Badsha: Det kan være kurrant :) Hva for noen pris tenker du da ? Som sagt så får jeg jo ganske ok priser siden jeg jobber i bildelebutikk. Visst jeg evt handler

dine får jeg litt problem med å få tak i dem fremme til en bra pris... Vil vil høre hva du tenker i pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Drar opp denne istedet for og lage en ny, tilsvarende tråd. Jeg har en 07 E90 320d. 

Jeg registrerer at jeg har fått lekasje i 1 demper forran. EU til våren så da må dette utbedres. Jeg tenker og benytte muligheten til og bytte alle 4. Bilen har gått 270tkm - og understellet føles alt for mykt, ikke sidelengs, men i lengde/kjøre retning. Innenfor mitt budsjett har jeg 2 alternativer:

1) Originale dempere med senkefjører

2) Komplett (fast) senkesett (Ser ST er innenfor budsjett)

Jeg ønsker tilsvarende comfor som orginalt, noe stivere er ikkeno problem, men vesentlig stivere er ikke ønskelig. Fungerer det greit med alternativ 1 ? Er det noen begrensing på hvor mye jeg kan senke isåfall med org. dempere ? Ønsker og høre erfaringer. 

Blir ikke grisesenk. Tenker 30/20 - eller noe rundt der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter det seg ikke at man bør holde seg unna noe mere senk en 40mm på orginale da? Jeg er i samme situasjon som deg (og tidligere trådstarter) med nye senkefjærer og nå dårlige orginale dempere. Vurdert Supersport og Bilstein, hvor supersport er billigst, Bilstein mest kjent.

ST har jeg ikke hørt om og kan ikke uttale meg om, men ettersom du ikke skal senke noe serlig ser jeg ikke noe problem i å kjøre med orginale dempere, såfremt ikke fjærene er veldig stive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min bil (trådstarter) så ble det einback fjærer og orginale dempere, men da ble den veldig høy i fronten. Så handle slike fjærkopp-senkere fremme. Med 19 felger er den ganske stiv men ikke noe ubehagelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...