Gå til innhold

Blade sin 2013 F31 318d - Melbourne Red


Blade
 Share

Anbefalte innlegg

Grattis med flott bil!Har sett den når jeg kjører forbi kiwi.Du burde få på Performance folie og "skjørtene".det ser bra ut mot den røde fargen!

Du kunne jo bare kjøpt min hvis du ville ha Estorill blå.

Fornøyd med rød jeg, men den blåfargen er peeen! Litt usikker på om jeg har lyst på den folien, men jeg har absolutt kikket på den. Er den vanskelig å legge på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takker for fine ord, og de flotte bildene! :D

Skal være i utlandet hele jula, så blir lite BMW på meg dessverre. :(

Jeg har uansett kjøpt nye nyrer til den (ikke montert enda) og lagt om til GS Splitt med 18". Har bare et mobilbilde enda, skal laste opp senere. Jeg har også forhørt meg om å få foliert litt inni, så det blir spennede å se om det blir noe fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_20151117_224328_1.jpg

Som sagt, mobilbilde - ikke helt Gabz det her. Dessuten så er den litt møkkete her.

Egentlig ganske fin med vinterhjula på også, men den kler jo sommerhjula mye bedre selvsagt. 


Ellers så kan jeg jo skrive om et par ting som jeg har opplevd med bilen:

- Spylervæska er "tom". Den maser om dette selvom det er helt fullt. Dette er visstnok et kjent problem, og ikke noe man får gjort så mye med. Har snakket med Bilia om dette, og de har sendt mail til BMW og de svarer at man må bruke den originale spylervæska pga lavere alkoholinnhold. Jaja, så da får den bare være "tom" inntil videre, de selger jo ikke akkurat denne spylervæska på bensinstasjonen. Tar gjerne imot tips hvis noen flere veit om hvordan dette kan løses.

- Lyktene dugger. Litt synd, men det gjør de. Ikke heller noe man får gjort noe med ifølge Bilia-mekanikeren, det er visst helt normalt.

- Sportmodus, kan jeg kjøre med denne heletiden? Jeg føler jeg får mye bedre gassrespons med denne på kontra Comfort mode. Annet enn det så merker jeg ikke forskjell, kanskje er den hakket tyngre på rattet i Sport?

- Auto Start/Stopp funksjonen kan brenne, ferdig med den saken! 

- Merker at Antispinn slår ut veldig fort med vinterhjula på gitt, det hadde jeg ikke regnet med. Oversenstitiv antispinn?

- Tror jeg har dårlig batteri, den er ikke så glad i kaldstart over natta. Mulig jeg må inn å bytte batteri, fordi det kan man visst ikke gjøre selv lengre.

- Jeg har ikke DAB! Eller dvs, jeg tror ikke jeg har det i alle fall, da den vanlige skurringa kommer inn når jeg går inn i tunneler. Hvordan kan jeg finne ut av det?

- Skulle kanskje hatt litt mer utstyr. Savner de elektriske setene fra gamlebilen. Ikke noe stor greie det egentlig, men skulle noen låne bilen så kommer jeg aldri tilbake i samme posisjonen igjen, og det er jo synd. Speilene kan heller ikke foldes automatisk, og jeg skulle hatt den breie skjermen og HUD.

Alt-i-alt, strålende fornøyd - hahaha! Dette som er over er egentlig bare småplukk. Digger den automatiske bakluka, har blitt flittig brukt, elsker sportsrattet og ikke minst setene. Bilen ligger fint på veien. Den vekker oppsikt, selv med vinterhjula på, og det er litt moro! Liker også keyless entry og start. Nydelig manuellkasse, skikkelig god følese å sette den inn i gir - "klikk".


Tar som sagt gjerne i mot tips-og-triks her folkens, så det er bare å fyre løs! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget at du holder til i samme distrikt som meg. Kjørte forbi bilen din et par ganger i forrige uke, og jeg må si at den er enda finere i virkeligheten enn den er på bilder. Flott bil!

Auto start/stopp skal kunne kodes bort på din bil.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest at det hjelper om du tar en liten pose med salt (sånn kafé-pose) oppi spylervæsketsnken for å løse problemet der.

Vedr. DAB finner du ut dette via utstyrsliste, eller ved å se om du har DAB i tillegg til FM og AM på radioen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lekker bil du har .

Jeg liker godt fargen og eksosen du har .

 

Keyless entry og start er jo bare herlig. 

Blir fort vanedannende og jeg glemmer meg når jeg skal inn i de andre bilene våres. 

 

Ang start stopp så kunne det vel vært verre visst du hadde automat ?

Visst det er en liten trøst ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget at du holder til i samme distrikt som meg. Kjørte forbi bilen din et par ganger i forrige uke, og jeg må si at den er enda finere i virkeligheten enn den er på bilder. Flott bil!

Auto start/stopp skal kunne kodes bort på din bil.

Tusen takk, hvis du ser meg utenfor der så må du bare stoppe for en prat :)

Det var bare det å finne noen som kan kode det vekk, Bilia gjør det ikke, da BMW ikke gir de den funksjonen i deres software. De har fått mange forespørsler på dette fra før sa de. Gjorde en forespørsel her, men ikke mye napp å få. Veit du om noen som tar på seg sånt?

 

 

Fin writeup :) Så også veldig bra ut med vinterhjula!

Takker for det! Skulle fått noe snø her, sånn at vi kunne knipsa litt igjen! 

Hjula ser ikke like bra ut som sommerhjula syns jeg, og jeg merker virkelig at det er en mye bløtere gummi, bilen er langt fra like fast nå som det den er på sommeren gitt. Det er jo bare sånn det er. :)

 

 

Jeg mener å ha lest at det hjelper om du tar en liten pose med salt (sånn kafé-pose) oppi spylervæsketsnken for å løse problemet der.

Vedr. DAB finner du ut dette via utstyrsliste, eller ved å se om du har DAB i tillegg til FM og AM på radioen.

Hmm, det kunne vært interessant å prøvd. Veit du om noen her inne som har gjort dette?

Dårlig med DAB her ser det ut til:

1CA  SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

2PE  18"M LT/ALY WHEELS STAR SP. 400M/MT

230  EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT

249  MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL

258  RUNFLAT TYRES

316  AUTOMATIC TAILGATE OPERATION

320  MODEL DESIGNATION, DELETION

337  M SPORT PACKAGE

4DL  HIGH.TRIM FIN. BLACK HIGH-GLOSS

4MR  INT. TR. FIN. ALUMINIUM HEXAGON

420  SUN PROTECTION GLAZING

423  FLOOR MATS, VELOUR

428  WARNING TRIANGLE

441  SMOKERS PACKAGE

465  THROUGH-LOAD SYSTEM

481  SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER

494  SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

502  HEADLIGHT WASHER SYSTEM

507  PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

520  FOGLIGHTS

521  RAIN SENSOR

522  XENON LIGHT

534  AUTOMATIC AIR CONDITIONING

563  LIGHTS PACKAGE

575  ADDITIONAL 12V POWER SOCKET

6NH  HANDS-FREE FACILITY W. USB INTERFAC

606  NAVIGATION SYSTEM BUSINESS

698  AREA-CODE 2

704  M SPORT SUSPENSION

710  M LEATHER STEERING WHEEL

715  M AERODYNAMICS PACKAGE

760  INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME

775  INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE

8KA  OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS

8SC  COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE

8V1  NCAP LABEL

801  GERMANY VERSION

879  GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION

 

 

En lekker bil du har .

Jeg liker godt fargen og eksosen du har .

 

Keyless entry og start er jo bare herlig. 

Blir fort vanedannende og jeg glemmer meg når jeg skal inn i de andre bilene våres. 

 

Ang start stopp så kunne det vel vært verre visst du hadde automat ?

Visst det er en liten trøst ? 

Takk for det! :) Keyless er var nesten litt rart i begynnelsen, satt egentlig å ikke visste åssen jeg skulle starte bilen, hehehe.. Nå skjønner jeg ikke åssen man skal være uten dette systemet, det er jo genialt.

Eksosen skal i følge selger være original 335i med diffuser. :)

Er start/stopp verre med Automat altså, er det mulig? :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det kunne vært interessant å prøvd. Veit du om noen her inne som har gjort dette?

Dårlig med DAB her ser det ut til:

 

Nei, jeg var ikke klar over at dette var et problem på BMW, men har lest at Mercedes-eiere bruker dette "trikset" av samme grunn.

 

Ja, så der må du nok enten till med full ettermontering av navi med DAB, eller montere en uoriginal løsning fra f.eks. Dension eller Kufatec.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, jeg var ikke klar over at dette var et problem på BMW, men har lest at Mercedes-eiere bruker dette "trikset" av samme grunn.

 

Ja, så der må du nok enten till med full ettermontering av navi med DAB, eller montere en uoriginal løsning fra f.eks. Dension eller Kufatec.

Æsj da, da lurer jeg på om jeg dropper DAB inntil jeg må over på det. 

Skal uansett forske litt på spylervæske-trisket ditt, takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...