Gå til innhold

Svarte N klistremerker skilt. ett must!


Chris11slett
 Share

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Når skal folk vokse ifra denne trenden med disse svarte klistremerkene? Det er så mye annet man kan forandre på bilen, men akkurat skiltene er fredet og det forstår jeg godt :) 

Når skal folk vokse fra seg trenden med å rakke ned på alt man ikke selv liker? Det er så mye annet man kan diskutere på et forum, men akkurat å bruke hersketeknikker for rakke ned på andres subjektive oppfatninger burde man avstå fra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Når skal folk vokse fra seg trenden med å rakke ned på alt man ikke selv liker? Det er så mye annet man kan diskutere på et forum, men akkurat å bruke hersketeknikker for rakke ned på andres subjektive oppfatninger burde man avstå fra :) 

Jeg beklager at du føler deg støtt. Jeg mener takhøyden her inne bør være såpass at man kan si hva man mener. Jeg har ikke rakket ned på noen eller noe, bare spurt når denne trenden opphører.

Slikt får man rett og slett bare tåle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg beklager at du føler deg støtt. Jeg mener takhøyden her inne bør være såpass at man kan si hva man mener. Jeg har ikke rakket ned på noen eller noe, bare spurt når denne trenden opphører.

Slikt får man rett og slett bare tåle!

Jeg tar meg ikke spesielt nær av det, men det er mer måten du sier det på. Ingen vits å si "når skal folke vokse ifra denne trenden", ettersom du med det insinuerer at alle som har sorte N-merker er barnslige og/eller drittunger. I mine øyne får du mye mer respekt hvis du legger frem ditt syn på saken, uten å samtidig bruke hersketeknikker for å rakke ned på de som ikke har samme syn på saken som deg. Som for eksempel hvis du nøytralt stiller spørsmålstegn ved når trenden skal opphøre (noe du åpenbart ikke gjorde i dette tilfellet, selv om du påstår det selv). Over og ut :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tar deg ikke nær av det, men måten jeg sier det på gjør at du tar deg litt nær av det likevel? Nå må du ikke fremstille deg som grinete, du kan mene hva du vil om hva jeg skulle ha insinuert. Det du nå begir deg ut på er flisespikkeri, antar at jeg mener at dem med sorte merker er drittunger? Kom igjen, nå svartmaler du og skaper storm i vannglass

Enkelte her skal gjerne være aktive på forum og yttre seg og mene noe, legge ut det som er deres smak. Det er flott og bra, det er slik sosiale medier fungerer. MEN, da må man også tåle kritikk og at folk taler enn rakt i mot. Herseteknikker? Er du seriøs eller? Er man så ømfintlig at man ikke tåler at smaken din blir stilt spørsmål ved, da har du misforstått greia her. Man kan ikke begynne å sutre så fort noen mener noe du selv har ikke er fint. Folk kan skrive at standard F10 er kjedelige greier, greit for meg...det er ikke kjedelig for meg. Folk kan mene at E34 er drittbiler, javel tenker jeg...your loss. Jeg lager da ikke drama ut av dette og roper om herseteknikker og alskens fyskap. Skulle jeg sutra for all den dritten jeg har fått her pga mine klare og sterke meninger så hadde jeg dritt i forumet for lengst. Så lenge man respekterer hverandres tråder (prosjekt tråder/showoff) og ikke driver rene personangrep så må man tåle en støyt på sosiale medier. 

Beklager avsporingen, men slikt vissvass kan jeg ikke la stå ubesvart. Det første innlegget mitt kunne sikkert vært formulert annerledes, men jeg står for det jeg skrev og beklager ikke noe annet enn til de som måtte føle seg personlig støtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifte farge på bakgrunnen på et ikke-påbudt merke er grov dokumentfalsk ja. Går litt inflasjon i begrepsbruken hvertfall. Hva hvis jeg forfalsker passet mitt, hva er det da ? "skikkelig kjempegrov dokmentfalsk"? :D

 

 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er nok å statuere et eksempel. Hvis de ikke slår ned på den slags, så vil alle også lage egne varianter av klistremerker som de erstatter det blå feltet med. Til slutt sitter man med et virrvarr av skiltdesign og ikke noe system over det. Vegdirektoratet har fastsatt at skiltene skal ha dagens utforming med norgesmerke og flagg, og har gitt unntak til de som absolutt ikke vil med en hvit klistrelapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Thundercoil skrev:

Jeg har ikke noen mening om dette, men kom over en morsom post på Facebook, som jeg tenkte passet inn her. :P

Screenshot_20170921-204548.thumb.png.ed4e1b7088ec3ff51d581d60000a44e3.png

Ser ut som det er svært ulik praksis rundt om, men det var hvert fall ikke noe sjakktrekk å montere merkene på stasjonen. Haha. 

Jeg monterte også mine på stasjonen, riktignok ikke inne i lokalet, men rett på utsiden før skiltene ble montert på bil :)

Endret av -Erik-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...