Gå til innhold

BMW E91 318D 2009 LCI Black Sapphire Metallic


bjorneoen
 Share

Anbefalte innlegg

Da var endelig navigasjonen på plass igjen! :D oppdatert og nå uten irriterende bugs som var grunnen til at jeg oppdaterte den i første omgang :D 

Kan nå velge norsk som språk men da uten voice så blir nok å holde seg til engelsk som før! 

Av andre endringer så er det litt andre ikoner her og der og andre menyvalg osv, og som sagt så fungerer nå NBTn smertefritt med min iPhone 6S samt andre nye telefoner! Får opp riktig metadata til sanger som blir spist både over USB og blåtann og det bytter også samtidig som jeg bytter sang (før vistes kun info om første sang hele tiden..). Det var mye av grunnen til at jeg oppdaterte NBTn for min var av en så gammel versjon at jeg ikke fikk installert nyeste updates som gir støtte for nye telefoner og forbedrer BT funksjonalitet osv.. Men nå funket det og installerte nyeste ConnectedDrive update så fort navigasjonen var montert!

Også kartet er oppdatert og har nå 2016-2 versjon! 

Og har nå også fått muligheten til at jeg får opp en popup med fartsgrense på skjermen hver gang fartsgrensen endres, ikke altfor nyttig men litt kjekt :)  

I tillegg fikk jeg også samme karen som oppdaterte NBTn til å flashe eNBT adapteren slik at han fikk fjernet alle popups til klimapanelet og setevarmer for det fungerer ikke optimalt på E9x og fikk klimaenheten til å klikke iblant.. :) 

Så alt i alt MEGET fornøyd med NBT retrofit nå, ingenting å klage på lenger, alt funker akkurat slik jeg ønsker :D

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så må jeg si at jeg anbefaler den Carly appen for koding av blant annet lysmodul! Appen er begrenset og man får kodet langt færre muligheter enn med ncsexpert på datan, MEN den er veldig iblandt da den gir mulighet for å kode noen ting som ikke er mulig uten videre med datan og som ikke ligger i TRC filen man leser ut opprinnelig :) 

Eksempel: Har FRM2 lysmodul på min bil og for å få til å aktivere "follow-me home lights" med bagasjeromsknappen på nøkkelen så kreves det egentlig FRM3 for å finne kodelinjen "heimleucht_funkschl", men med carly appen så dukket denne funksjonen opp og etter at jeg satt den til "active" så funket det akkurat som om jeg skulle hatt FRM3 :) Denne funksjonen ligger ikke i TRC filen man leser ut av modulen med ncsexpert så dette får man ikke gjort uten videre på datan! 

I tillegg så er det ikke mulig på FRM2 å få til blinklys som velkomstlys på noe annen måte en "soft-on" på datan, men med appen så har man også mulighet til "hard-on" som er mye mer egnet for LED pærer så slipper man blinking :) Finnes flere muligheter også men dette er hvertfall et par jeg har hatt nytte av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert dumt spørsmål men hvilken lysinnstilling skal jeg ha denne på for at nærlysene skal skru seg på så sent som mulig på dagen? :) altså at det må bli så mørkt som mulig før nærlysene skrus på :)image.jpeg

EDIT: Fant det ut, skulle visst stå på nr 1 ifølge noen andre forum :) Da har den lavest sensitivitet for lys!

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eivimath skrev:

+1 på den Carly appen, jeg har den selv og den funker som bare det! :D 

Gjorde seg også med sorte N-merker, men spørsmål.. Er de ikke opp ned? :P:P 

Hahah jo det har du helt rett i! 😂 Satt de på tidlig før jobb i dag, var for trøtt til å klare å sette de riktig vei! :P flott.. Da får jeg bestille nye 😂👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...