Gå til innhold

BMW E91 318D 2009 LCI Black Sapphire Metallic


bjorneoen
 Share

Anbefalte innlegg

Monterte jo alarm nå her om dagen men fikk aldri montert sirenen/tiltsensoren på grunn av manglene brakett.. Fikk den i går så da blei det montering i dag! :) selve monteringen gikk fint og nesten fått lagt ferdig ledninger også! Jord og signal var greit dog signalet måtte helt fra venstre bakhjul til FZD takmodulen.. Tungvint men gikk fint!

Og så gjenstod pluss kabelen og den skulle jo selvfølgelig helt frem til sikringsboksen bak hanskerommet.. Siden denne må ha strøm hele tiden og jeg ikke ville koble den direkte på batteriet så måtte jeg dra den helt frem.. :) er snart i boks, mangler bare å få skrudd løs sikringsboksen fordi ledningen skulle jo selvfølgelig inn på den nederst kontakten på baksiden (signal 30<54). Så det blir morgendagens jobb.. Nå ser ikke bilen ut heller så får montere det sammen imorgen :P og forhåpentligvis fungerer alt som før inkludert sirenen 😉

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var plussledningen til sirenen på plass også :D alarm retrofit - done! 

image.jpeg

Totalt har det kosta meg ca 5-600kr! BMW tok ca 16 tusen for det samme på X3n til foreldra mine! :P 

Knota leeenge på for å finne ut hvorfor jeg ikke fikk kontakt med sirenen etter at ledningene var på plass, men det var ikke så rart for hadde glemt å sette i sikring til alarm kursen! :P etter denne kom på plass ble det koding og så peip det ivei når jeg testa! :D 

 

 

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Freakshow skrev:

vi skulle hatt en egen tråd "hall of fame retrofits" der hadde du liggi ganske høyt oppe! :P du og @Saltkjelen!

utrulig bra jobba! mange retrofits har du gjort på bilen så langt?

Hehe, hadde vært kult :D @Saltkjelen ligger fortsatt et par hakk foran, er vel snart ikke plass til mer utstyr i den bilen! :P 

Takk! :) Blitt noen, tar vi med 1 serien jeg hadde tidligere i tellinga så blir det fort mange fler! :P Så langt på 3 serien så er det bytte fra radio proff til NBT med DAB+ og iDrive touch, så blei det ryggekamera og deretter nytt innvendig speil med fjernlysassistanse og til slutt nå alarm med ultrasonic modul innvendig og sirene utvendig. Har også montert full DEFA pakke med sporing (GPS), lader, kupévifte og motorvarmer :) Neste er telematics TCB modul (combox for NBT) imorgen og så frontkamera som ligger klart. Og så er planen å få på 1M style fangere og da samtidig få på PDC foran :) 

Om vi tar med 1 serien så bytta jeg omtrent alt som går ann, hehe. Blei CIC retrofit fra business radio, facelift dashbord bytte, armlene, koppholdere, cruise control, fjernlysassistanse, combox, facelift xenon fra preface halogen, FRM3 lysenhet fra FRM1, sportsratt, multifunksjonsknapper, regnsensor og automatiske vindusviskere (ny frontrute), facelift LED baklykter, 130i eksos, full defa pakke, 1M fanger foran og msport bak. Tror det var det meste :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig som jeg la opp pluss til alarmen, la jeg også opp pluss til iDrive kontrolleren, eject boksen for telefon i armlene og TCB telematicsmodulen :) Hadde koblet de to førstnevnte på samme pluss fra før da det var enkleste løsning men når jeg først måtte ut med sikringsboksen så benyttet jeg anledningen til å få et cleanere og mer riktig oppsett :) 

image.jpeg

image.jpeg

Ble også litt tid til litt kveldskoding av min og en kompis sin E60 :) 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var telematics TCB for NBT montert! Blei plassering bak hanskerommet, syns det ble bra :) 

Mangler nå bare å få kodet NBT til å ha samme VIN nummer som TCB og må da også sette inn FSC filer fra donor VIN i NBT for at det skal fungere 👍🏻😊

image.jpeg

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er også de nye svarte N-merker satt på, riktig vei denne gangen ;) så også at de nye var mye svartere enn de første jeg fikk. De første var mer mørkeblå enn svart så like greit at jeg bestilte nye :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha dæven ja :P
ja nei trur aldri @Saltkjelen blir ferdig, han finner vel alltid noe nytt og montere xD

og du gjør en god jobb du også! :D det skal du ha ^^ blir moro og se hvordan det utvikler seg med bilen etterhvert ^^
men! du skulle gjort som saltkjelen og oppdatert side 1 med direkte linker ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Freakshow skrev:

ja nei trur aldri @Saltkjelen blir ferdig, han finner vel alltid noe nytt og montere xD [...]

Det tror ikke jeg heller... 8-[

Ellers hyggelig å se at du gjør så godt arbeid når du først setter i gang @bjorneoen. Får en mye bedre følelse når man vet at ting også er på stell bak paneler, deksler og slike ting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12. juli 2016 at 21.11, Freakshow skrev:

vi skulle hatt en egen tråd "hall of fame retrofits" der hadde du liggi ganske høyt oppe! :P du og @Saltkjelen!

utrulig bra jobba! mange retrofits har du gjort på bilen så langt?

Vi har jo denne som har gått litt i glemmeboken. :)

Ellers er jeg enig med de andre her, veldig imponerende ettermonteringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Freakshow skrev:

haha dæven ja :P
ja nei trur aldri @Saltkjelen blir ferdig, han finner vel alltid noe nytt og montere xD

og du gjør en god jobb du også! :D det skal du ha ^^ blir moro og se hvordan det utvikler seg med bilen etterhvert ^^
men! du skulle gjort som saltkjelen og oppdatert side 1 med direkte linker ^^

Takk for det! :D har mange planer om tiden og pengene strekker til ;) ja helt enig, det skal jeg få ordnet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Saltkjelen skrev:

Det tror ikke jeg heller... 8-[

Ellers hyggelig å se at du gjør så godt arbeid når du først setter i gang @bjorneoen. Får en mye bedre følelse når man vet at ting også er på stell bak paneler, deksler og slike ting. :)

Hehe, se der ja! Imponerende :D I lige måte! :) Er helt enig, orker ikke uferdige ettermonteringer, må gjøres ordentlig om det først skal gjøres, føles mye bedre da! :) 

 

19 timer siden, awt skrev:

Vi har jo denne som har gått litt i glemmeboken. :)

Ellers er jeg enig med de andre her, veldig imponerende ettermonteringer. :)

Takk for det, og takk det samme! :) Den hadde jeg glemt! :P Skal prøve å få lagt inn noe der! 

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...