Gå til innhold

BMW E91 318D 2009 LCI Black Sapphire Metallic


bjorneoen
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, ahj skrev:

Hvorfor kjøpte du ikke IC fra PPK til 320d? Jeg har det på min. Byttet bare rør fra turbo til IC og så har alt plug and play :)

Ja vet det hadde vært en mulighet, hadde gjort ting litt enklere, men kjøpte denne rett og slett pga at jeg fikk den for 500kr! :) hadde ikke planer om å bytte IC men til den prisen så kunne jeg ikke si nei ;) Hvordan er størrelsen på den du har kontra 335d? :) 

 

Så 320d intercooleren har større kobling på turbo siden men like stor på innsugssiden? :) 

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bjorneoen skrev:

Ja vet det hadde vært en mulighet, hadde gjort ting litt enklere, men kjøpte denne rett og slett pga at jeg fikk den for 500kr! :) hadde ikke planer om å bytte IC men til den prisen så kunne jeg ikke si nei ;) Hvordan er størrelsen på den du har kontra 335d? :) 

 

Så 320d intercooleren har større kobling på turbo siden men like stor på innsugssiden? :) 

Det er helt riktig :) 

Den er den samme som brukes på 335i vet jeg, litt usikker om den brukes på 335d. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ahj skrev:

Det er helt riktig :) 

Den er den samme som brukes på 335i vet jeg, litt usikker om den brukes på 335d. 

Okei skjønner :) 

335d sin er den jeg har og den har større kobling på begge sider pluss litt annen vinkel på innsugssiden.. bare for å gjøre det lett å montere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, bjorneoen skrev:

Okei skjønner :) 

335d sin er den jeg har og den har større kobling på begge sider pluss litt annen vinkel på innsugssiden.. bare for å gjøre det lett å montere :P

Har dem lik høyde gammel vs ny IC? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med det nye instrumentpanelet! :) Man skulle ikke tro det hadde så mye å si, men er jo noe man ser på ofte når man kjører bil så litt finere design var ikke å forakte! :) 

Liten test av instrumentpanel: (EDIT: tok først feil video.. :P) 

20161220_160157000_iOS.MOV

Og et bilde på vei til jobb:

20161222_055104933_iOS.jpg

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Instrumentpanelet utgjør faktisk mye. Hadde dette i 335'en men i 320d er det den kjedelig typen, og det er ganske stor forskjell!

Ellers må jeg si at det er imponerende hvor mye ekstra du har fått inn i den bilen. Lese jevnlig selv om jeg ikke alltid kommenterer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, bjorneoen skrev:

Veldig fornøyd med det nye instrumentpanelet! :) Man skulle ikke tro det hadde så mye å si, men er jo noe man ser på ofte når man kjører bil så litt finere design var ikke å forakte! :) 

Liten test av instrumentpanel: (EDIT: tok først feil video.. :P) 

20161220_160157000_iOS.MOV

Og et bilde på vei til jobb:

20161222_055104933_iOS.jpg

Fikk ikke spilt av video. Hva er det su egentlig har gjort? Ser likt ut som i min bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.12.2016 at 8.42, Frode D skrev:

Instrumentpanelet utgjør faktisk mye. Hadde dette i 335'en men i 320d er det den kjedelig typen, og det er ganske stor forskjell!

Ellers må jeg si at det er imponerende hvor mye ekstra du har fått inn i den bilen. Lese jevnlig selv om jeg ikke alltid kommenterer. :)

Ja, helt enig! :) Gjorde faktisk overraskende stor forskjell! :) 

Takk for det! Og mer skal det bli! :D Det jeg liker så godt med BMW, at det er så mye likt mellom de forskjellige karosseriene som gjør at man kan få nesten hva som helst til å fungere selv om det ikke kom originalt til bilen. 

On 22.12.2016 at 12.25, ahj skrev:

Må si at jeg fikk lyst på slikt jeg også nå etter å ha sette dette. Ser så mye bedre ut enn den kjipe versjonen :) 

Hehe ja, gjorde seg det altså! :) Ga rundt 1500kr på ebay og da var den allerede klargjort for nytt VIN nummer, så var nesten plug & play, trengte bare å kode det med ncsexpert :) 

On 22.12.2016 at 12.35, mowz skrev:

Jeg har lyst til og oppgradere til hvitt lys og røde nåler som på M3, det synes jeg gjør skikkelig forskjell. Men har ikke fått meg til å sende det inn og vurderer å gjøre jobben selv i stedet.

http://www.speedofix.com/backlight-conversion-instrument-cluster.htm

E90-backlight-conversion.jpg

Det hadde vært tøft! :) De pærene er vel loddet fast på baksiden de?

On 23.12.2016 at 7.14, Gorg skrev:

Fikk ikke spilt av video. Hva er det su egentlig har gjort? Ser likt ut som i min bil

Ikke så mye i grunn, kun gjennomført en sånn instrumentpanel test hvor alle ikoner lyser og nålene går fra 0-max :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, bjorneoen skrev:

Ikke så mye i grunn, kun gjennomført en sånn instrumentpanel test hvor alle ikoner lyser og nålene går fra 0-max :) 

Fikk ikke sett videoen på telefonen, skal ta en titt på pcen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, bjorneoen skrev:

Det hadde vært tøft! :) De pærene er vel loddet fast på baksiden de?

Lysdiodene må fjernes og lodde inn nye ja. Også må nålene byttes til røde, evt legge på folie på de gamle.

De ville ikke selge meg kit'et så får lete litt etter komponenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...