Gå til innhold

BMW E91 318D 2009 LCI Black Sapphire Metallic


bjorneoen
 Share

Anbefalte innlegg

Tusen takk! :D

 

Forresten, trodde først jeg hadde alarm system på bilen, men ser ikke noe BMW alarm merker og har heller ikke rød alarm kule under speilet.. Men på utstyrslisten har jeg utstyrskode 8TG - Anti Theft System. Noen som vet hva dette er? Trodde først at dette var alarm, men det var det tydeligvis ikke. Hadde litt lyst til å ettermontere alarm, men fant ut at etter mars 2009 sluttet BMW å lage biler som var "pre-wired" for alarm, så siden min er juli 2009 så har jeg derfor ikke ledningene klart for alarm noe som gjør prosessen både mer tidkrevende og kostbar..

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med svært fin E91 LCI! Du kommer nok til å få mye glede av denne framover, disse bilene er utrolig behagelige å kjøre.

 

Godt det er flere! ;)
Tror regnsensoren er bra, synes den fungerer bra når det har regna, men har ikke hatt bilen lenge så vanskelig å konkludere med noe :)
Men kan være lurt å initialisere den? Rengjøre frontruta og kjøre en initialisering, så kanskje den blir bedre!
Velkomstslyset fungerer om kvelden, og dagen etter når det blir lyst så fungerer den første gangen, og så virker det som den skjønner at "oi det er lyst", så da fungerer den ikke før det er mørkt igjen! Merkelig det der, men hvis din også er lignende så er det vel bare sånn det skal være på disse :P


Noen som forresten har noen meninger rundt åpent luftfilter på disse bilene? Altså fjerne luftfilterboksen, og kjøre k&n filter eller lignende uten selve boksen? Positivt eller negativ effekt med det?

Og har litt lyst til å prøve BSR chip i bilen, skal angivelig gi 183hk opp fra 136hk, og kan gjøres selv med en PPC boks så lenge min DDE software ikke er blokkert for slik tuning. Noen erfaring med BSR, eventuelt annen chipping av disse?

Må bare forhøre meg litt, går godt med 136hk forsåvidt, men må inrømme at 183 frister ;)

 

Vi har en F20 med regnsensor, og irriterer oss over at den er så treig i reaksjonen, og går sakte selv på mye regn. Av og til er den kjapp, men som oftest treig. Kjøpte så E91'en, og er mye mer fornøyd med denne. Den er responsiv ved inn-og utkjøring av tunneler, og når den står på "kjappest" innstilling er den kjapp - nesten for kjapp for min smak. 

Har selv vurdert chipping, men kommer i vertfall ikke til å skje før til våren. Skal inn på "vehicle check" om 6000 km, så vil ha installert nyeste software først. Vurderer ESS E-flash ECU tuning, med den kan du også programmere bilen tilbake til original når du vil med programvaren som følger med - noe som jeg av en eller annen grunn har lyst til å ha muligheten til. Koster litt, men har troen på ESS som kvalitetsprodukter til BMW. Tviler på du finner noen her inne som bestrider det...

 

Tusen takk! :D

 

Forresten, trodde først jeg hadde alarm system på bilen, men ser ikke noe BMW alarm merker og har heller ikke rød alarm kule under speilet.. Men på utstyrslisten har jeg utstyrskode 8TG - Anti Theft System. Noen som vet hva dette er? Trodde først at dette var alarm, men det var det tydeligvis ikke. Hadde litt lyst til å ettermontere alarm, men fant ut at etter mars 2009 sluttet BMW å lage biler som var "pre-wired" for alarm, så siden min er juli 2009 så har jeg derfor ikke ledningene klart for alarm noe som gjør prosessen både mer tidkrevende og kostbar..

 

Er 8TG på vår også, men ikke alarmsystem. Vet ikke hva det står for, men kan ha noe med tenningslåsen å gjøre kanskje? Har prøvd å finne ut hva det er, men til ingen nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tråd her en plass på teknisk ang k&n kon vs panelfilter mener jeg på :) gå for innsatsfilter ja, ikke fjern boksen.

DPF kan gå igjennon eu, da jeg ikke vet om de sjekker den fysisk er der.. men skulle det være en case så er det jo bare putte tilbake før eu, er jo bare annenhvert år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med svært fin E91 LCI! Du kommer nok til å få mye glede av denne framover, disse bilene er utrolig behagelige å kjøre.

 

 

Vi har en F20 med regnsensor, og irriterer oss over at den er så treig i reaksjonen, og går sakte selv på mye regn. Av og til er den kjapp, men som oftest treig. Kjøpte så E91'en, og er mye mer fornøyd med denne. Den er responsiv ved inn-og utkjøring av tunneler, og når den står på "kjappest" innstilling er den kjapp - nesten for kjapp for min smak. 

Har selv vurdert chipping, men kommer i vertfall ikke til å skje før til våren. Skal inn på "vehicle check" om 6000 km, så vil ha installert nyeste software først. Vurderer ESS E-flash ECU tuning, med den kan du også programmere bilen tilbake til original når du vil med programvaren som følger med - noe som jeg av en eller annen grunn har lyst til å ha muligheten til. Koster litt, men har troen på ESS som kvalitetsprodukter til BMW. Tviler på du finner noen her inne som bestrider det...

 

 

Er 8TG på vår også, men ikke alarmsystem. Vet ikke hva det står for, men kan ha noe med tenningslåsen å gjøre kanskje? Har prøvd å finne ut hva det er, men til ingen nytte.

 

Tusen takk! :D Det tror jeg å! Har kun hatt den 1 uke, men merker stor forskjell fra 1-serien, mye mer stille og komfortabel å kjøre! Likte den elektriske servostyringen også, lettere enn 1 serien, men allikevel ikke altfor lett, så midt i blinken for meg :)

 

Regnsensoren har funka bra her å, går raskt ved mye regn og sakte ved lite regn! På 1 serien slet jeg først litt med at den var litt treig osv, men etter at jeg initialiserte den, så blei den mye bedre, tror det er lurt å gjøre iblant, hvis man har tilgang til BMW program da :) I forhold til automatiske lys, så synes jeg den er litt treg jeg.. Må gjerne kjøre 50-100 meter ut av tunellen før den switcher til dagslys.. og det må være forholdsvist lyst ute skal dagslyset være på.. slik var 1 serien også..

Har koda slik at jeg kan stille sensitiviteten på de automatiske lysene i displayet, og har satt den slik at den helst ikke skal switche om før det blir mørk ute, men hjalp ikke så mye :)

Nei tror jeg venter til våren jeg også, mye annet jeg har lyst til å fikse først :) ESS er nok bra ja, koster litt om man vil ha et kjent merke men da er jo ofte kvaliteten bedre å! 

 

startsperre vil jeg tro.

Er ikke det noe alle har a? Trodde det var på alle jeg :) 

 

Jeg har en tråd her en plass på teknisk ang k&n kon vs panelfilter mener jeg på :) gå for innsatsfilter ja, ikke fjern boksen.

DPF kan gå igjennon eu, da jeg ikke vet om de sjekker den fysisk er der.. men skulle det være en case så er det jo bare putte tilbake før eu, er jo bare annenhvert år :)

Ah, den må jeg lese! Okei, da blir det nok innsats, kjekt å ha boksen også da så slipper man at filteret tar varm luft :)

De sjekker sikkert bare utslipp, så hvis utslipp er bra så er sikkert alt OK :) Det er sant!

Har finni ut at jeg har N47D20C motoren, og ifølge flere forum så skal ikke swirls flaps være et problem på C-typen, noen som vet om dette stemmer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men mye I utstyrslista som alle har. Står der likevel :)

 

Ja det er sant, men hadde ikke dette i lista på 1 serien blant annet, og står heller ikke på X3n vi har hjemme eller E46n til broren min, så derfor tenkte jeg kanskje at 8TG var noe ekstra :)

 

EDIT:

Sjekka opp deler som trengs for "S8TGA Thiefproofing device", og fant ut at det har noe med dørlåsmekanismen å gjøre! :) 

51217229455 er delenr for de uten alarm, comfort access eller anti theft system (thiefproofing device).

 mens 51217202143 er delenr for de med alarm og/eller comfort access og/eller thiefproofing device :)

 

Så det betyr at jeg allerede har de låsene som skal til for comfort access da :D kanskje det blir retrofit detta!

 

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swirl falsp har aldri vært noe problem på N47, men heller at registerkjede ryker. Du har jo en C motor som skal være en forbedret versjon av de første N47 motorene. 

Åjaa okei godt å høre! :) Da satser jeg på at min holder sammen! :)

 

Er disse for AE?

Var litt usikker, men fant identiske pærer som det stod at var for angel eyes, så regner med at det skal funke :)

Er jo bare en vanlig H8 pære som bruker for angel eyes, så regner med at det skal gå fint :)

 

Grattis med ny bil :smile:

 

Tusen takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil. :)

 

Spent på de H8-pærene du har bestilt. Per dags dato har jeg ikke sett LED H8 pærer som har fin hvit farge og har tilstrekkelig lysmengde. Møter stadig E9x på veiene som har svake LED-lys og gjerne med grønt skjær i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil. :)

 

Spent på de H8-pærene du har bestilt. Per dags dato har jeg ikke sett LED H8 pærer som har fin hvit farge og har tilstrekkelig lysmengde. Møter stadig E9x på veiene som har svake LED-lys og gjerne med grønt skjær i.

Tusen takk! :)

Veldig spent selv!

De forrige jeg hadde på 1 serien lyste fint hvitt, men langt fra så kraftige som vist på bilder i annonsen..

Hjalp når jeg skrudde opp volten til 100% (dynamo volt), da lyste det kraftigere :)

På 1 serie hadde jeg jo ettermontert FRM3 lysmodul som lot meg stille på volten..

 

På 3 serien har jeg faktisk kun FRM2 lysmodul selv om det er en 2009 modell, var sikker på at en egentlig skulle ha FRM3, men tydeligvis ikke.. så får ikke stilt volten lenger.. kanskje det blir FRM3 bytte etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er disse for AE?

 

Grattis med ny bil. :)

 

Spent på de H8-pærene du har bestilt. Per dags dato har jeg ikke sett LED H8 pærer som har fin hvit farge og har tilstrekkelig lysmengde. Møter stadig E9x på veiene som har svake LED-lys og gjerne med grønt skjær i.

 

 

Her er forresten en video fra ebay annonsen for disse pærene i angel eyes :) ser lovende ut!

https://www.youtube.com/watch?time_continue=44&v=KalQUO2K710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...