Gå til innhold

F30/F31/F34 (3-serie) og F32/F33/F36 (4-serie) - tråden


icodden
 Share

Anbefalte innlegg

Enig!

 

Har selv en F31, som jeg har eid i snart 1,5år.

God bil som jeg er fornøyd med.

Hvis jeg skal pirke litt, så skulle jeg ønske den var litt mer isolert.

Grei kraft i 320d (163hk) motoren til vanlig bruk, og vil du ha det lille ekstra så er MPPK et must (200hk) :)

 

Hatt lite problemer med min, og det som har dukket opp har blitt løst via garanti.

- Vannlekkasje ved det ene hornet

- Feil ved sensor som måler hvor mye bremsebelegg det er igjen

- Ulyd fra venstre hjul foran

- 3. bremselys bak sluttet å fungere pga. vannlekkasje

Endret av Makky123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Noen andre som har fått sprekk i den blanke plasten ved setevarmer knappen som vist på bilde? Sprekk på venstre side og fint på høyre side.

20160601_153649.jpg

20160601_153656.jpg

Endret av icodden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bruttern har kjøpt seg 330e nå, og skal bytte til m3-grill med doble eiker. Ser at det nettopp har kommet facelift, så går utifra den er det. Er det noe forskjell på grill før og etter facelift? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe meg en 2013 f30 som jeg prøvekjørte i går, men jeg fant ikke servicehefte i denne bilen, han som selger den var litt usikker på akkurat dette, så jeg tok kontakt med selger hos Bavaria som sa at dette nå ligger elektronisk? Kan noen bekrefte dette?

Selgeren hos Bavaria fant også frem servicehistorikken i systemene sine, så det virker troverdig...

 

EDIT: var visst dårlig til å lete, fant svaret på spørsmålet mitt her http://bimmers.no/forums/topic/803087-servicehistorikk-service-history-i-idrive/

 

Endret av Haakon_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Rust på seteramme er et vanlig problem.  Da jeg kikket på brukt bmw f30/31 gjorde jeg litt research,  og en gjenganger på kjente feil var rust på seteramme.  Har du fortsatt garanti på bilen hadde jeg tatt turen innom forhandler. Det  bør etter min mening gå på garanti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...