Gå til innhold

F30/F31/F34 (3-serie) og F32/F33/F36 (4-serie) - tråden


icodden
 Share

Anbefalte innlegg

Har bruktbilgaranti gjennom de jeg kjøpte bilen hos, men de er jo da ikke Autorisert BMW forhandler. Men har sendt mail til de med vedlegg av bildene jeg har tatt, så er litt spent på hva de sier. Hentet bilen for en måned siden ca, så er veldig kjipt når man oppdager det på en såpass "ny" bil.

Har vært i kontakt med BMW også og de sier at jeg må komme inn med den så de får sjekket det ut. 

Vet du noen som har fått skiftet seterammen da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hei folkens. Trenger litt hjelp da jeg muligens vurderer å handle litt nyere brukt BMW. Valget står da mellom F30 og F31.

Noen minuser med disse bilene? Ser på 2013-2014 modeller, og da mest sannsynlig 316d.

Og så noen spørsmål selvfølgelig: 

1: Er koppholdere foran girspaken standard?

2: Automatkassene: solide greier? Er det brukt samme automat kasse i alle med N47 motor?

3: En 316d må jo gjerne få seg en chip. Bryr automatkassene (eller manuell) seg noe om det tror dere? =)

4: Hvilke modeller har swirl flaps?

 

Flere spørsmål kommer etterhvert=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, ESER skrev:

Hei folkens. Trenger litt hjelp da jeg muligens vurderer å handle litt nyere brukt BMW. Valget står da mellom F30 og F31.

Noen minuser med disse bilene? Ser på 2013-2014 modeller, og da mest sannsynlig 316d.

Og så noen spørsmål selvfølgelig: 

1: Er koppholdere foran girspaken standard?

2: Automatkassene: solide greier? Er det brukt samme automat kasse i alle med N47 motor?

3: En 316d må jo gjerne få seg en chip. Bryr automatkassene (eller manuell) seg noe om det tror dere? =)

4: Hvilke modeller har swirl flaps?

 

Flere spørsmål kommer etterhvert=)

Svarer på det jeg kan

2. De er solide som regel. Girkassene er ikke like på alle med N47. 

3. 316d og 318d deler automatkasse, GA8HP45Z mens 320d har GA8HP45Z - XKV. 

Som regel betyr 45 at de er begrenset til 450nm, så vet ikke hva ellers forskjellen er. 

Hvor mye tenker du å hente ut av 316? Hvis du skal bygge om motoren for å få den lik 320 så er det nok flere deler som ellers ikke er like. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gorg skrev:

Svarer på det jeg kan

2. De er solide som regel. Girkassene er ikke like på alle med N47. 

3. 316d og 318d deler automatkasse, GA8HP45Z mens 320d har GA8HP45Z - XKV. 

Som regel betyr 45 at de er begrenset til 450nm, så vet ikke hva ellers forskjellen er. 

Hvor mye tenker du å hente ut av 316? Hvis du skal bygge om motoren for å få den lik 320 så er det nok flere deler som ellers ikke er like. 

16d/18d er samme motor og alt er likt bortsett fra hva hjernen sier. 320d har større dyser, pumper og turbo. 

Ved chip av 316d henter man som regel ut 180-190hk og 400nm. Det er en ganske så stor oppgradering fra org. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ESER skrev:

3: En 316d må jo gjerne få seg en chip. Bryr automatkassene (eller manuell) seg noe om det tror dere? =)

ECU oppgradering gjør seg på den motoren- motoren får da puste. Min erfaring er at motoren hadde samme forbruk, men en motor som gikk jevnere og med en vesentlig kvikkere respons og effekt (Resultatet blir som ahj nevner, ca. 180-190 hk og fra 380 - 420 nm).

Når du har automatkasse er programmet noe annerledes fra manuell, ved at momentet er noe snillere i starten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar folkens. Da tyder det på (ihvertfall sånn tallmessig) at en sånn automatkassa fint tåler en ECU-oppgradering på effektsiden? Hvor tar man veien for å finne en tuner der du er sikker på at du får en som er mildere i bunn? 

Manuell kasse i 316d skal tåle en god effektøkning den også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, ESER skrev:

Takker for svar folkens. Da tyder det på (ihvertfall sånn tallmessig) at en sånn automatkassa fint tåler en ECU-oppgradering på effektsiden? Hvor tar man veien for å finne en tuner der du er sikker på at du får en som er mildere i bunn? 

Manuell kasse i 316d skal tåle en god effektøkning den også? 

Du får samme effekt på topp ved manuell og automatkasse, men noe lavere dreiemoment på automatkassen i starten (slik jeg har forstått det). 

Det finnes mange tråder om tuning, tuningselskap, hvor man finner dem og hvem man foretrekker på forumet, så du må nesten søke litt her for å samle informasjon. Min erfaring med ESS er bra og det samme med Sedox. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har problemer med at det kommer vann inn i bilen på passasjersiden foran? Bilen har stått parkert når vannet har kommet inn. Har bare eid bilen i en måned, så jeg aner ikke om dette har skjedd før jeg kjøpte den. 

Er en F31 2014 modell..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du garanti på bilen tar du kontakt med forhandler. Jeg har hatt lekkasje fra begge fremdørene. Grunnen var defekte høyttalere med sprekker som vannet kom inn gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, StigJ skrev:

Har du garanti på bilen tar du kontakt med forhandler. Jeg har hatt lekkasje fra begge fremdørene. Grunnen var defekte høyttalere med sprekker som vannet kom inn gjennom.

Hva for noe, defekte høyttalere gav vann inn i kupeen?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 06/09/2017 at 7.51, StigJ skrev:

Har du garanti på bilen tar du kontakt med forhandler. Jeg har hatt lekkasje fra begge fremdørene. Grunnen var defekte høyttalere med sprekker som vannet kom inn gjennom.

Har garanti på den. Bilen skal på bmw på tirsdag for og få ordnet Bluetoothen så da får jeg ta opp dette med dem samtidig 👍 Sjekka gummilista på bakdøra etter og ha lest om det i en annen tråd her inne så da kan jeg høre med dem om den også. De får nok ikke ordna noe mer enn den Bluetooth saken da jeg har time til bilen Kl 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Flere som har fått dugg i baklyktene? 

Har holdt litt øye med lyktene for det er vist et gjentagende problem. Tidligere i uka så jeg at har fått på begge de ytre lyktene. Ringte BMW i Moss, siden tålmodigheten min til BMW i Ski er brukt opp. Fikk beskjed om å komme innom med bilen, de tok en titt på den og jeg fikk time i dag, torsdag for å bytte de 😊

20180110_233627.jpg

20180110_233633.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Hvis det er noen hundeeiere her som trenger nytt bilbur til bikkja så har jeg et som skal selges 😊

Passer perfekt inn i F31 hvis du tar ut rolloen! 

Buret er 1år gammelt og er TUV godkjent 😊

Nypris var litt over 4000kr mener jeg 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...