Gå til innhold

E36 325i coupe Diamant swartz


piter
 Share

Anbefalte innlegg

Her ser dere hva jeg har gjort i det siste, sparkla ene skjermen og demontert bilen innvendig i coupe.

post-63193-0-79487300-1452198430_thumb.j

post-63193-0-94509300-1452198522_thumb.j

Fant litt gammelt dårlig utført arbeid.

post-63193-0-44362500-1452198576_thumb.j

Endret av piter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demontert alt som er innvendig gulvet. Og demontert front og skjermer.

Fant enda mere Dårlig arbid på denne, noe det viste seg og være mye av.. feks Hullet som var i venstre hjulbue var tettet med netting og sparkel.

Så ser ut som jeg blir nødt til å skifte store deler av gulv på førersiden.

Noen som vet om det er noe å få tak i av deler til gulvet? Eller som har fra en delebil?

post-63193-0-51311300-1452441232_thumb.j

post-63193-0-65841100-1452441249_thumb.j

Endret av piter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ikke hatt mulighet til å gjort så mye i det siste, har vært mye overtid på jobben.. 

Her ser dere hvordan den er inne i gulvet, må nok regne mange timer med rustsveising i gulvet på denne.

image.thumb.jpeg.604ac3312596bf438413bb6

image.thumb.jpeg.eca1eafb71685f7ed6a9678

image.thumb.jpeg.6cde6d382f22002fe0e1b69

image.thumb.jpeg.855589f56ef9533058ab5d0

 

Dette hjørnet må bygges opp igjen, etter gammelt dårlig arbeid. Som det har vært mye mere av en forventet..

image.thumb.jpeg.fee1d5a39758e6ce5a5070e

 

Også kjøpt meg et lite bruksbil prosjekt.  En e46 320d. Så 318tds'n kommer nok ut for salg om ikke alt for lenge.

image.thumb.jpeg.3ad34d8b97ee9a66c10bba3

Endret av piter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Spennende prosjekt! Jeg holder på med akkurat samme jobben selv med en E36 coupe jeg har kjøpt. Her var gulvet på førersiden min HELT råttent, holder på å bygge helt nytt gulv og innerkanal i den. :) Du får ikke kjøpt gulv nytt, men du får diverse smådeler, som setebjelken på tvers og setefestene, og innerkanal fremre og bakre del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det har vert veldig vått over lang tid, tror det kan være lurt å spyle bilen grundig utvendig og mot torpedovegg for å se etter lekkasjer før du monterer sammen igjen.

Jeg fiksa flere lekkasjepunkter på min når jeg bytta teppe, men angrer veldig på at jeg ikke sjekka med hageslangen selv ivertfall.

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok å bygge opp igjen med egenproduserte deler. Er nok eneste løsning tror jeg.

 

det var bløtt der ja. Er gjort dårlig arbeid der som det har vært lekkasje på, som har gjort at alt har blitt mye værre..

Men takk for tipset, det skal jeg nok gjøre før jeg monterer gulvteppet ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomt kjedelig med folk som har jukset .:(.

Mister liksom litt motivasjon da.Uansett trøsten er at når du bestemmer deg for at dette skal bli bra igjen,så er alt det vonde glemt :).

Ser hvertfall ut som denne blir fin igjen og det er bra for e36 er nydelige biler uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det, skjønner ikke hvorfor folk gjør sånn..

kjipt når bilen ser bra ut når man ser på den.. Også viser det seg å være sparkel med netting i rusthull og plater som er limt over rust hull osv... 

Men blir bra til slutt håper jeg ja. Gleder meg til den har ny lakk og kun montering mangler:)

Ja e36 er uten tvil en fin bil!!

 

Men sliter med å bestemme meg for hva slags felger jeg skal gå for. Sett mye på bbs rc 090, men føler det er så mange som har disse?  Sett litt på ac schnitzer og hartge felger i det siste.  Men veldig usikker, Noen andre forslag?:) 

 

 

Endret av piter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...