Gå til innhold

Spørsmål Ang Karosseribytte


Eorke
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en original e36 325, denne har en god del rust, litt for mye til at jeg orker å gå i gang og fikse det. Derfor vurderer jeg karosseri bytte, har noen en oppskrift på dette? eller kan jeg ta hvilket som helst karosseri og sette over ALT fra 325en og bare vise den hos BT? 

 

Er veldig grønn på akkurat dette her, så alle svar tas imot med stor takk!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karosseribytte praktiseres normalt kun når det foreligger dokumentert _trafikksakde_ (enten gjennom forsikring eller politi), og skaden er vurdert til så stor (stor deformasjon på bur a/b/c) at det ikke er hensiktsmessig å reparere.

 

I den opprinnelige lovteksten står det dog noe om omfattende rustskader, men mener det er tiltenkt biler med ramme.

Videre så er det jo noe man normalt benytter på biler av en viss verdi hvor importavgiften er betydelig.

 

Det praktiseres 3 "hovedkomponenter". Det har senere kommet en påpekning at dette ikke er et absolutt krav, og at det må brukes skjønn. Den jevne kontrolløren vil dog aldri godta noe annet enn minimum 3 hovedkomponenter.

Karosseriet du bytter tik må være "likt" eksteriørmessig. Før i tiden ville da e30 m3 karosserie godtas som erstatning for e30 2dørs. Det skjer ikke nå lengre. Jeg fikk eks ikke bruke Alpina d10 som donor til e39 diesel, på tross av dokumentasjon fra Alpina som bekfrefta at råkarosseri er litk (det bekrefter også Alpinas delekatalog) Den enkleste sikre måten er å finne delenummer på begge karosseri (knyttet til VIN) og vise at det er like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...