Gå til innhold

Bilvask: Softwash som faktisk fungerer?


noekult
 Share

Anbefalte innlegg

Har vært på Statoil (Alexander Kiellands plass). Den såpen de har der er så utrolig dårlig. Bilen får jo ikke av skitt i det hele tatt. Avfetting hjelper heller ikke.

 

Finnes det softwash der ute (gjerne i Oslo-området) med såpe som faktisk fungerer bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berøringsvask = ut med bøtte og såpe, eller hva mener du?

Jeg pleide i begynnelsen å ta med meg bøtte med blandet varmt såpe/vann hjemmefra (gammalokk = sølte ikke). Det tar 90 min. å vaske relativt ordentlig + tørke ordentlig. Da snakker jeg om spyling med vann, gå over bilen med vaskehanske og godt med såpe, så spraye felgene med felgsåpe + børste de, avspyle bilen og felgene og til slutte bruke flere dyre kluter på tørk i mange mange minutter... Det var liksom minimum for å få OK resultat...

 

Har ikke tid eller ork til sånt... Bristolgarasjen er bra, men drøyt å bruke 250 kr. og noen timer på avlevering 9 om morran og henting av bilen i rushen hver gang....

 

Kanskje det finnes "såpekanoner" som fungerer uten strømkabel/kompressor? Har sett noen klipp der de spruter på med egen såpe og avspyler etterpå, det hadde vært noe...

 

Suger å bo midt i byen av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt spessiele konstruksjoner i de pumpeflaskene som lager "SKUM" når du spruter på bilen.
De tilfører luft i munnstykket.

 

Har du ikke høytrykk spyler? hjemme?

 

Disse har jeg meget god erfaring med, når du ikke har verken vannslange eller høytrykkspyler.

 

http://bilnerden.no/kwazar-venus-super-foamer-2-liter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt spessiele konstruksjoner i de pumpeflaskene som lager "SKUM" når du spruter på bilen.

De tilfører luft i munnstykket.

 

Har du ikke høytrykk spyler? hjemme?

 

Disse har jeg meget god erfaring med, når du ikke har verken vannslange eller høytrykkspyler.

 

http://bilnerden.no/kwazar-venus-super-foamer-2-liter

Hvor lenge holde skummet seg på bilen med den? Genialt å hatt vinterstid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte denne på Oslo Motor Show i dag. Kostet 199 originalt, men 160 ca messepris.

Man pumper på toppen og får trykk i flaska som gjør at man kan spraye. Skal teste snart og si hvordan det gikk. Den er bare 1.5 liter så det spørs om hele bilen kan bli dekket av skummen.

post-52793-0-46879800-1445720889_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte denne på Oslo Motor Show i dag. Kostet 199 originalt, men 160 ca messepris.

Man pumper på toppen og får trykk i flaska som gjør at man kan spraye. Skal teste snart og si hvordan det gikk. Den er bare 1.5 liter så det spørs om hele bilen kan bli dekket av skummen.

OK, da har jeg prøvd denne flaska og er rett og slett satt ut av hvor praktisk og bra den er. Som nevnt, så pleide jeg å gå hjemmefra med vaskebøtte fylt til topps (tungt!) og vaskehansker for å føle at jeg fikk brukbart resultat. Nå trenger jeg ikke mer enn kun denne flaska;

 

Man pumper 2-3 ganger og lar det spraye av seg selv (hydraulikk og luft). Det kommer litt og litt ut, så en bruker kanskje 5-10 min på å gå over bilen ordentlig. Det som overrasket meg var at denne 1,5 literen holdt til hele bilen! Så lar man det virke i 5 min og spyler av. For min del er det viktigere å få av skitten og føle at man har ren bil, enn at jeg tørker den selv etterpå slik at den ikke får vannmerker. Pga det så kan en tilfredsstillende vask ta 15 min. nå.

 

Dette er bilen etter den fantastiske Statoil-såpen, seeee hvor rent og pent det blir etter vasken :) :)

post-52793-0-23153500-1445807585_thumb.j

 

Dette er bilen etter kun bruk av spraying av egen sjampo fra Chemical Guys med ovennevnte flaske spray og avspyling etterpå :D

post-52793-0-18717200-1445807647_thumb.j

 

Jeg har altså bare sprayet på og spylt av. Jeg kommer til å en slik ferdig fylt flaske i bilen fremover. Så får Bristolgarasjen eller lignende ta seg av de grundigere vaskene av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare huske på at dette aldri kan erstatte en vanlig god håndvask. Du vil aldri få av trafikkfilmen uten berøringsvask. 

Skal du ha skikkelig ren bil må du enten bruke litt tid eller betale. Og hvis du skal betale, tenk på hvorlang tid det tar å vaske en bil. 250 spenn er billig. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...