Gå til innhold

Nye 2016 Europa kart tilgjengelig


Anbefalte innlegg

Da har det blitt lansert nye kart for Europa, både for CIC og NBT.

 

CIC:

2016-1 West

2016-1 East

 

NBT:

2016-1

 

Edit: Tok bort link i tilfelle det strider mot forumreglene her.

Endret av Makky123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_8587_zps5xlthcuk.jpg

 

IMG_8591_zps5xuksdjy.jpg

 

IMG_8592_zpsxwwrisvk.jpg

 

...og der var den på plass. :) På 2015-kartene var alt i en fil, mens det her var delt opp i tre. Forsåvidt greit nok, men det ble litt mer tungvindt da jeg ikke hadde tre store nok minnepenner, så måtte bytte på hvilke filer som skulle ligge rett på minnepennen etterhvert som jeg kom videre. Måtte også fikse litt i FSC-generatoren, da den ikke hadde 2016-kart inne, men det gikk på et vis det også. :)

 

Det er to ting jeg har lagt merke til som har manglet på 2015-kartene (det blir kanskje litt lokalt for de fleste, men likevel), den "nye" veien mellom Norheim og Raglamyr (for de som er lokalkjente), og avkjørselen til Randaberg (Stavanger) fra den første rundkjøringen nordfra på E39.

 

Førstnevnte er endelig på plass:

 

IMG_8593_zpsflwv7ysu.jpg

 

...men ikke avkjørselen til Randaberg (i virkeligheten går den gule veien til rundkjøringen som vises, og ikke til høyre for denne som vist her).

 

IMG_8594_zpscws9yitc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei. Kanskje noken kan hjelpe meg med dette. Er det nokon her på forumet som kan generere kodar for å legge inn nye kart på CIC? I såfall kven skal eg sende pm til? 

Og er det mulig å få 2016 kart til CCC unit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her inne kan generere koder, men man må normalt ha fysisk tilgang til bilen for å gjøre det. Alternativt er det mulig å kjøpe koder på nettet, da holder det normalt med chassisnummer.

...og ja, det finnes oppdaterte kart til CCC også. Hvorvidt 2016 finnes ennå er jeg derimot usikker på. Vanligvis kommer disse ut noe senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ser det har kommet nytt kart. 

Road Map EUROPE Route 2016-2 lastes ned nå (15,46 GB). 

EDIT: Skal ikke være skråsikker på at 2016-2 er ny altså. Mulig den har eksistert en stund allerede. Men mener jeg sjekket sist for en ukes tid siden og da stod det 2016-1 som siste tilgjengelige kart i ConnectedDrive-portalen på web.

Endret av jcnorway
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 225xe ble produsert 9. mai og utlevert ca 4 uker senere. Har navi pro i versjon 2016-1 (Road Map EUROPE Route 2016-1). 

Ganske sikker på at det også var 2016-1 som var tilgjengelig i ConnectedDrive-portalen da jeg logget inn de første dagene etter at jeg fikk utlevert bilen (helt i starten av juni).

Har etter litt om og men klart å skaffe en USB minnepinne på 32GB så da blir det å teste oppgraderingen de nærmeste dagene. Lastes ned som en zip-fil på 15.46 GB, utpakket på USB minnepinne er oppdateringen på i overkant av 21 GB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartene kommer som regel i mars og oktober (og på nett kort tid etter), så 2016-2 har vært ute noen måneder allerede. Er en stund siden jeg lastet det ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, jcnorway skrev:

Min 225xe ble produsert 9. mai og utlevert ca 4 uker senere. Har navi pro i versjon 2016-1 (Road Map EUROPE Route 2016-1). 

Ganske sikker på at det også var 2016-1 som var tilgjengelig i ConnectedDrive-portalen da jeg logget inn de første dagene etter at jeg fikk utlevert bilen (helt i starten av juni).

Oppdaterte min bil fra 2016-1 til 2016-2 i går (bil levert i april), og det stemmer det du sier, de nye filene har ikke ligget i portalen lenge. Sjekket sist for et par uker siden og da var det 2016-1 som lå tilgjengelig.

 Oppdateringen var forøvrig null problem, det tar bare litt tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...