Gå til innhold

Schanke's Black Beauty


 Share

Anbefalte innlegg

Takk. Var på tide nå.  -_-

 

Vel, jeg er litt usikker enda på å selge. Vet ikke hva jeg kan få for det. Det er jo ikke akkurat noe som taper verdi av å ligge heller.  :P

 

Har forresten kommet i kontakt med en som selger komplett lister og stoff i svart. Er en sedan han plukker fra hverandre som er gått ca 150 000. 

Snakk om kontrast dette kommer til å bli. Fra lys grå til total svart, kanskje det blir for meget?  :rolleyes: Enda en god grunn til at jeg burde farge skinnsetene cinnamon!

 

Men for å være helt ærlig så er det litt skremmende dette fargeprosjektet. Skulle jeg fuck'e opp noe så er det veldig leit.  :mellow: En annen ting er hvor holdbart det blir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg tatt julefri å kjørt ut til fosen. :)

Den 16. sendte jeg inn sak til tvistutvalget på den E36'n jeg kjøpte.
Håper det ikke skal ta så alt for lang til å få avgjort denne saken.
Utrolig kjeept at det blir slik, kunne virkelig tengt meg å beholt bilen. Men det er for mange tekniske feil pluss pill råttent karosseri. Synes felgene er helt rå, synn å måtte miste de.

post-59014-0-83198500-1450473321_thumb.j

post-59014-0-47069800-1450473340_thumb.j

post-59014-0-04366700-1450473354_thumb.j

Var på Statoil å kjøpte meg kort til selvvasken, det var saker det. :)

Ellers så har jeg montert de svarte dørtrekkene, måtte skjere hull på de bak for vindussveiva. ;)

post-59014-0-73799400-1450473548_thumb.j

post-59014-0-06484100-1450473571_thumb.j


Her er den 15" felgen som det er kast i. Jeg vet forsatt ikke hva den heter. :P

post-59014-0-94583400-1450473519_thumb.j

Diverse ting jeg må se mer på.

post-59014-0-45717600-1450473410_thumb.j

post-59014-0-56171800-1450473442_thumb.j

Rotrommet mitt er fylt med interiør, komplett fra gulv til tak. :D

post-59014-0-01562700-1450473371_thumb.j

Skal skaffe meg farge til skinnet. Det blir cinnemon! På gjensyn. ;) Endret av 320Schanke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rust rundt jekkfestene. Dette er ikke aktuelt at skal eskalere. Så til sommeren skal jeg se over å gjøre forbedringer.

post-59014-0-97439600-1450639438_thumb.j

Framdriftsplan:

-- Ta ut putene og vask grundig med såpe og varmvann innvendig og utvendig kanal.

-- Prøv å blås ut d meste av vannet med trykkluft, rørforlenger på munnstykket.

-- La det tørke en ukes tid.

-- Puss ned til metall og pensle over med ett rusthemmende middel. Noen forslag?

-- Så pensle på med bengalakk, eller annen tett lakk.

-- Tectylere godt og sett påplass putene igjen.

Om dere som leser dette har noe bedre forslag så er alle gode forslag hjertelig velkommen. :)

Faen ta disse bilfabrikkene som ikke lager ting for å vare.

Endret av 320Schanke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

I -18 grader bestemte jeg meg her i helgen om å montere angeleyes og xenon i fjernlys.

Dro til en kompis som hjalp meg med dette. Ringene var lette å montere. Men xenon pærene var mer vrien.

De adapterene jeg hadde fått hos GS viste seg å ikke måte. Så vi rev ut innmaten av de originale pæreholderne å dro hele greia igjennom der. Tips til neste gang jeg skal av med lyktespyler dysene. Sørg for å ha tom spylerveske tank! 

Monterte også nytt luftfilter, det ble ett slikt "sportsfilter". 

 

post-59014-0-82905700-1452542756_thumb.j

 

post-59014-0-32865000-1452542763_thumb.j

 

post-59014-0-80361600-1452542773_thumb.j

 

Men etter å ha startet bilen for å sjekke lysene så var det en del ting som var galt. 

 

Nær lysene blinket til ca hvert 30. sekund og jeg fikk feil i displayet. 

Vi byttet da til noen ballaster med integrert canbus, det så ut til å gjøre susen.  ^_^

 

Men den ene ringen til angeleysene virket å lyse mye svakere enn de andre. Etter en liten stund så begynte den å bli mer lik de andre før begge ringene i høyre lykt slukket helt. De kom så tilbake for en kort periode, men nå er de helt død.

 

Har prøvd å feilsøkt litt, men får de ikke til å virke igjen. Så her undres jeg...  :(

 

post-59014-0-81927000-1452542787_thumb.j

 

Prøvde så å sjekke om det var røket en sikring på lys i front, men fant ingen slik sikring, dessuten står det på Tysk.  :blink:

 

post-59014-0-20322800-1452542781_thumb.j

Endret av 320Schanke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som også er lurt å tenke på er at canbusen er ekstremt lite glad i vann! Bare litt fukt er nok til å ødelegge den og da vil ikke AE fungere, så sørg for å isolere den godt inni motorrommet og teip den godt fast med dobbelsidig teip eller noe sånt :) Kontaktene kan også ryke veldig fort da disse er veldig små og skjøre. Dette skjedde hos meg på den ene ringen, så jeg måtte skjøte ledningene på nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er CCFL ringer fra GS. 3 av 4 ringer lyste meget bra på kort tid. Men det var som sakt den ene i høyre lykt som var litt rar i fargen. Men skjønner ikke hvorfor den andre ringen også slukket samtidig med den svake? Mens i venstre så fungerer de uten noen problemer.

 

Er det canbus i ballastene til ringene da? Jeg byttet side på ballastene for å teste så det er ikke den som er gåen. :wacko:

 

Endret av 320Schanke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er CCFL ringer fra GS. 3 av 4 ringer lyste meget bra på kort tid. Men det var som sakt den ene i høyre lykt som var litt rar i fargen. Men skjønner ikke hvorfor den andre ringen også slukket samtidig med den svake? Mens i venstre så fungerer de uten noen problemer.

 

Er det canbus i ballastene til ringene da? Jeg byttet side på ballastene for å teste så det er ikke den som er gåen. :wacko:

Da har du samme ringene som jeg har :) Som sagt hadde jeg problemer med at ene kontakten var gåen på en ring (faktisk også venstre side :P ) Men etter å ha skjøtet den på nytt fungerte alt som det skulle :) Eneste forskjellen er at jeg fikk problemet etter noen dager og ikke umiddelbart :S 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte GS å hørte etter om de hadde noe formening om hva som kunne være galt med ringene. De forstod lite ut ifra telefonsamtalen, så jeg dro ned til de å fikk Torbjørn til å prøve med voltmeteret. Det viste at ringene fikk strøm hele turen, men ringene virket ikke allikevel. Prøvde med nye ringer, lyste ikke de heller. Prøvde å bytte om på alt av ledninger, men funket ikke det heller. MEN så byttet vi på ledningene en gang til å BOOOOM der var de på gitt.  :D  :blink:  :rolleyes:

 

Det ga egentlig ingen mening, men nå lyser de iallefall. Den ene har fortsatt en annen fargenyanse. Men jeg tror ikke jeg skal bry meg så mye med det, er såpass lite. 

 

post-59014-0-02761200-1452719570_thumb.j

 

Noen som vet hvordan man skal stille inn ett speilreflekskamera for å få tatt bilde uten at ringene flommer over av lys slik som dette?  <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...