Gå til innhold

ZF 5HP30 virker ikke etter å ha stått i ro?


BMW 4 EVER
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er første gang jeg har opplevd dette.

Bilen har stått i ro i 4 - 6 uker, og når den skal rygges ut av garasjen virker den ikke i R eller D. Det skjer fint lite. Hører at den skifter nede på girkassen, og føler at den vil, men bilen står mer eller mindre i ro.

 

Har ved ett par anledningen hør en type sevopumpe som er tom for olje lyd, sjekket da servo beholder, men den var ok. Misstenker at lyden kommer fra girkassen (oljepumpen), kun på kald motor/gir. 

 

Girkassen har fått service på BMW i Tyskland for ca 7.000 km siden, altså ca 1.000 km i mitt eie. (flushet kasse og nytt filter) Regner med de vet hva de driver med da de er BMW verksted. Har også opplevd ved kickdown at det kjennes ut som om du får hjulspinn, men der er noe som glipper inni girkassen. kommer 2- 3 nøkk så er det full pinne på bakhjulene.

 

Når bilen girer i ca 70 km/t så merkes den giringen mer enn de andre girene. Nesten som om det blir et lite opphold før den sitter inn 5? giret. 

 

Noen her inne som har greie på automat kasser? Er planen å få den inn på en kontroll hos Automatservice i Åsane/ Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Nokon av symptomane dine minner veldig om korleis min girkasse var. Forøvrig symptom som vart forverra etter ein flushing av girkasse. Men eg hadde ikkje problem med at bilen ikkje vil gå i D eller R.

 

Vertfall så var det noken foringar som var slitt i girkassen og som hadde ført til oljelekasje inne i girkassen og stor slitasje på invendige delar. Måtte ha full overhaling av girkasse. Fekk arbeidet utført av Automatgearservice i Åsane. Veldig hyggelige folk som virkar å ha god peiling. Desverre er ikkje girkassen heilt god igjen enda, men no trur dei det går meir på den elektroniske styringen som ikkje er heilt rett.

 

Bilen min er ein E61 525 xd 2009. Hadde gått 104k når girkassen måtte reparerast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...