Gå til innhold

Vegardb17's BMW 323i E21


Vegardb17
 Share

Anbefalte innlegg

Sjekket pris på work meister m1, 3 delte felger 18" med bra bredde til E34'en tidligere, syns å huske de var på rundt 26-27k så regnet med disse kom på noe rundt 16-20. Så jeg tror jeg må se meg litt rundt etter andre felger.

Angret noe jævlig på at jeg solgte disse her for en liten stund siden, en skikkelig shine og andre dekk så hadde disse vært ypperlige felger til E21 for 2000kr. 5 bolt men er jo fullt mulig å bygge om felger eller bil

DSC_0035.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har funnet meg andre felger! Ikke så ulik de image hjula, bare mye billigere og heldigvis med de dimensjonene jeg hadde tenkt.
 

Klutch SL1 felger. koster rundt 12 lapper her i norge, synes ikke det var verst for 4 nye hjul. Tror det er replica av noen gamle japsefelger.

8x16 ET15 og 9x16 ET18 4x100. Tenkte å kjøre med 205/45 foran og 225/40 bak.

Bestiller neste uke :)

20130104_152053_zpsacf3cd5b.jpg

Tok å photoshoppa et bilde av bilen min for å få en ide om hvordan det blir seende ut

gamle:
8308252_720x0.jpg

Photoshoppa. Litt lavere enn org
E21KLUTCH.jpg

Endret av Vegardb17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge siden det har skjedd noe her. Men fått ræva i gir de siste dagene. Skiftet rådelager etter mistanke om rådebank. Banket fælt på kald motor så tenkte det var best å få sjekka ut.

Lagrene har sett bedre dager.. omtrent alle lagrene hadde små hakk og og striper. Heldigvis var veiva helt ripefri!
upload_-1

Prøvemonterte en kompis sin E28 M535 vinge på e21. Liker mye bedre hvordan disse ser ut kontra E21 alpina, hartge spoilere. Ikke alle som er enig med meg der sikkert men. Blir å handle en slik en etterhvert :)
upload_-1

Motor på vei inn :)
upload_-1


upload_-1

Endret av Vegardb17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må jo være billigere å handle direkte med image :) jeg handlet felger til cosworthen direkte med de.

de felgene jeg hadde på e30'n er de gamle til Anders Wenås, så veit ikke hva de kostet nye med image.

 

poenget var bare at det er sikkert en del å spare på å handle direkte, istedet for via fordyrende ledd som part's & retard's

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok å handle disse lenger opp her tenker jeg. mye billigere enn image uansett..

Fått nedi motoren igjen nå. Sliter bare med å få start på jævelskapet. Fosser bensin og helt nye plugger og står bare å kinner som vanlig. Skal vel få fyrt den etterhvert. Gleder meg til den dagen jeg kvitter meg med k-jetronic 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Høres meget bra ut! :)

er snart så møkk lei av dette innsprøytning systemet at jeg tror jeg spyr.. og automaten gjør alt bare 10 ganger verre. Har sjekket over det meste og den vil enda ikke gå slik den skal. Den starter noenlunde greit, har høy tomgang  (rundt 1500) hele tiden, mistenker tull med kontrolltrykket.. driver og stopper av og til, er barr småfjusk.. hadde ikke vert et stort problem om jeg hadde hatt manuell men automaten gjør alt bare helt umulig. 

Har åpnet opp oppvarmingsregulatoren for å se om noe ikke stemte. Var gullende rent og alt så ut som å være i orden. Testet også luftventilen med varmepistol og stengte slik den skal. Har ikke utstyr for å måle bensintrykk så blir vel å skaffe det i neste omgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge siden jeg posta her. Bilen fungerer endelig som den skal, eu-godkjent og nye felger og dekk montert. Blitt jævlig med skruing i det siste. Overhalt toppen og fordeleren. Ny termostat og registerreim og mye annet smådill så nå er den endelig brukbar for sesongen i år :)

20160531_222714.jpg

20160525_215110.jpg

20160525_173434.jpg

20160521_133041.jpg

20160513_002043.jpg

20160513_002101.jpg

20160508_172357.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...