Gå til innhold

SVINDEL ALARM


Rune M2-touring
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt dårlig erfaring med oppkravskjøp i det siste, så jeg legger ut link til min historie. Bedrageren driver oppsøkende virksomhet, så han kan nok tenkes å tilby deler til forskjellige bilmerker for alt jeg vet. Håper jeg kan avverge at medlemmer i klubben blir utsatt for vedkommende (full identifisering).

Han har hatt 5 virkedager på å ordne opp, så det er bare viljen det står på. Det er opprettet bedragerisak hos politiet, og jeg har også fått suspendert han fra finn.no, da han faktisk hadde salgsannonse inne.

Jeg har betalt kr 5000,- (500 forskudd + 4500 oppkrav)

http://www.02classic.no/forum/viewthread.php?thread_id=3602

Hva mener folket om dette?

Setter stor pris på tilbakemeldinger

post-41446-0-55056100-1447449857_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til denne saken, men folk må slutte å benytte seg av postoppkrav. Det er kun Posten som tjener på dette, og ingen andre. Postoppkrav er ikke det spor tryggere enn forhåndsbetaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker finn.no betalingsgaranti selv. Denne kan benyttes i alle tilfeller. Jeg selger ikke til folk via postoppkrav, da jeg må betale frakt og oppkravsgebyr om pakken ikke hentes. Enten får de forhåndsbetale til meg, eller så får vi benytte finn.no betalingsgaranti.

 

Har opplevd flere ganger at folk ikke vil kjøpe av meg når jeg skriver at jeg ikke ønsker å benytte postoppkrav (med mindre de forhåndsbetaler frakt + oppkravsgebyr), da mange tror dette er så veldig trygt.

 

Dinside.no har forøvrig hatt litt fokus på dette i det siste, og der står det også litt tips og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en guttunge på 19 år etter det jeg har funnet ut. Bare trist når det går slik. Dere kan gjerne sende han noen anbefalinger om hva som er akseptabel oppførsel på SMS. Det vil muligens være en vekker som kan få han på rett kurs?

 

Bra dere sjekker forbindelser, det setter jeg stor pris på!

 

Bare guttungen jo... Bra du advarer. Har gått gjennom alle kjøp og salgsrelaterte grupper på fjasboka nå, for å se om han var medlem i noen der jeg er admin. 

Endret av Rune M2-touring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist lesning :( Jeg sendte for endel år siden en subwoofer i oppkrav. Den ble ikke plukket opp og jeg måtte da betale 500 kr. totalt t/r. Enda bedre var det siden sub'en kostet 500 kr. i utgangspunktet... Aldri sendt eller kjøpt i oppkrav etter det og vært superskeptisk.

 

Hadde i gammel Corolla som fusket. Solgte den for 3000 kr. til noen drittunger fra Fredrikstad (kom en hel gjeng med fritidsproblemer). Kjøper lovet å betale årsavgifta, men gjorde selvsagt ikke det, og da måtte jeg betale årsavgift for hele salgssummen til slutt. Det var det verste jeg har blitt "svindlet" for.

Han svarte aldri på telefon fra meg og jeg fant han heller aldri i telefonkatalogen. Skulle tatt vare på telefonnummeret og ringt igjen med en eller annen felle...

 

Noen folk as...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nådde ikke lengre frem når du pratet med vedkommens far? Utrolig at folk får holde på slik, kjenner jeg blir provosert på dine vegne. 

Fikk aldri noe svar på telefonen til hans far. Har sendt MMS med pakkelapp fra posten, og bedt han ta kontakt. Mulig det føyer seg inn i rekken av flere henvendelser. Man blir provosert av å bli lurt, men når de til og med kverulerer på SMS og truer med advokat og politianmeldelse holder det på å koke over for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist lesning :( Jeg sendte for endel år siden en subwoofer i oppkrav. Den ble ikke plukket opp og jeg måtte da betale 500 kr. totalt t/r. Enda bedre var det siden sub'en kostet 500 kr. i utgangspunktet... Aldri sendt eller kjøpt i oppkrav etter det og vært superskeptisk.

 

Hadde i gammel Corolla som fusket. Solgte den for 3000 kr. til noen drittunger fra Fredrikstad (kom en hel gjeng med fritidsproblemer). Kjøper lovet å betale årsavgifta, men gjorde selvsagt ikke det, og da måtte jeg betale årsavgift for hele salgssummen til slutt. Det var det verste jeg har blitt "svindlet" for.

Han svarte aldri på telefon fra meg og jeg fant han heller aldri i telefonkatalogen. Skulle tatt vare på telefonnummeret og ringt igjen med en eller annen felle...

 

Noen folk as...

Så lenge de kan holde på med telefoner som ikke er registrert i telefonkatalog er det håpløst å nøste opp i mange tilfeller. Det burde være anledning til å blokkere både telefoner og bankkonti i slike situasjoner. Denne gangen prøvde ikke kjeltringen på noen måte å skjule sin identitet, så man kan aldri sikre seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...