Gå til innhold

SVINDEL ALARM


Rune M2-touring
 Share

Anbefalte innlegg

Det der funker ofte, Mads! :)  Jeg kjøpte noe som skulle være en M-tech1 vinge til E30`a for en god stund siden. Da den kom frem var det den vanlige flippen. Kjøpte i oppkrav, så hele beølpet var betalt. Da jeg konfronterte selger med dette, så unnskyldte han seg, og vi ble enige om at jeg sendte den tilbake, i oppkrav. For å være grei, så slo jeg av frakta, og forlangte kun betaling for vingen tilbake. Altså jeg hadde allerede tapt 2x 230kr tur retur.    ......men han henta den ikke. Dagene gikk, ingenting skjedde. Blokka meg til slutt. Men, hadde allerede funnet ut en masse ting om han, og fått unnskyldninger som at han hadde vært blakk lenge og hadde brukt opp penga. Det var jo ikke mitt problem. Den dagen pakken egentlig skulle bli sendt tilbake til meg, pga for mange dager på posten, sendte jeg han en siste advarsel. Sendte også til hans mor, samt arbeidsgiver. Samme dag ble pakken hentet ut :)

 

Synd man ikke kan stole på folk. Hvordan kan man finne opplysninger om arbeidsgiver til personer? Jeg tror ikke at vedkommende er i betalt arbeid, men det er jo verdt et forsøk. Har ennå ikke fått tilbakemelding fra politiet, bortsett fra at bedragerisak er registrert.

 

Har sjekket inntekt, og funnet ut at han ikke har hatt inntekt i 2014.

Endret av Rune M2-touring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det! Denne gutten trenger så mye ubehageligheter han kan få.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, jeg skal gjøre det. Kommer til å lage mest mulig ubehageligheter for han. Jeg bruker ikke å gi meg. En gang var det en bestemor som måtte gjøre opp for en ung jypling som ikke betalte for seg. Da hadde jeg pallet opp en M30 motor som ble hentet av speditør før jeg hadde bekreftet at betalingen var i orden. Mye mas på telefon ga resultat :clap: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tillat å legge ut bilder, kontakt info eller lignende slik det er blitt gjort i denne tråden her.

Jeg råder deg til å politi anmelde dette fremfor å henge ut vedkommende her.

Jeg blir litt oppgitt av innlegget ditt.

Når det går sport i å svindle, så er det ikke lov til å advare hverandre på et åpent forum - hvor er logikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tillat å legge ut bilder, kontakt info eller lignende slik det er blitt gjort i denne tråden her.

Jeg råder deg til å politi anmelde dette fremfor å henge ut vedkommende her.

 

Eg kan sjå grunnen til at dette ikkje er lov sidan det er fort ein eller anna får pakka si seinare enn antatt og dermed kallar selgar for svindlar. Men når nokon so openbart som her svindlar folk, so syns eg det er på sin plass å henge ut rasstappen som den svindlaren han er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt oppgitt av innlegget ditt.

Når det går sport i å svindle, så er det ikke lov til å advare hverandre på et åpent forum - hvor er logikken?

 

 

Eg kan sjå grunnen til at dette ikkje er lov sidan det er fort ein eller anna får pakka si seinare enn antatt og dermed kallar selgar for svindlar. Men når nokon so openbart som her svindlar folk, so syns eg det er på sin plass å henge ut rasstappen som den svindlaren han er.

 

 

Jeg kan starte med å peke på forum regel #11, det å henge ut noen på denne måten som ikke er dømt er faktisk injurierende. Jeg har full forståelse at det er kjipt å bli svindlet men måten det ble gjort på her er ikke forenelig med forumets regler og normal praksis. Bimmers.no har også ved tidligere tråder der en antatt svindlers navn og kontakt info er lagt ut, fjernet dette. Det er pga tidligere hendelser der Bimmers.no har blitt kontaktet med krav og/eller trussel om å bli tatt for retten om dette ikke blir fjernet er fremmet. Da fjerner vi heller slikt innhold fremfor å ha den "trusselen" hengende over oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan starte med å peke på forum regel #11, det å henge ut noen på denne måten som ikke er dømt er faktisk injurierende. Jeg har full forståelse at det er kjipt å bli svindlet men måten det ble gjort på her er ikke forenelig med forumets regler og normal praksis. Bimmers.no har også ved tidligere tråder der en antatt svindlers navn og kontakt info er lagt ut, fjernet dette. Det er pga tidligere hendelser der Bimmers.no har blitt kontaktet med krav og/eller trussel om å bli tatt for retten om dette ikke blir fjernet er fremmet. Da fjerner vi heller slikt innhold fremfor å ha den "trusselen" hengende over oss.

Da bør vel forumets retningslinjer/brukervilkår endres slik at denne "trusselen" du sikter til frafaller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedkommende har fått alle muligheter for å ordne opp i saken. Jeg anmeldte han for bedrageri til politiet umiddelbart, men ga han 5 virkedager på å gjøre opp, så kunne jeg trekke anmeldelsen tilbake. Den muligheten lot han gå fra seg, så da la jeg ut hele historien på diverse fora. Jeg har også fått han ekskludert fra finn.no.

 

Har vært i kontakt med namsmannen i distriktet vedkommende bor, og de anbefaler å prøve saken i forliksrådet. Da tilkommer 850 kr i saksomkostninger. Hvis det derimot ikke finnes midler å inndrive, er dette gebyret tapt også. De kunne ikke uttale seg om det var sannsynlig at beløpet kunne inndrives, da dette var taushetsbelagt informasjon. Da gjenstår det bare å se hvor saken står når politiet med sine silkehansker avslutter etterforskningen. ](*,) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...