Gå til innhold

SVINDEL ALARM


Rune M2-touring
 Share

Anbefalte innlegg

Denne saken har nå tatt en ny vending. Jeg ble kontaktet av vedkommendes far på telefon, og han truer med både advokat og politianmeldelse for det jeg har lagt ut på nett. Han viste blant annet til at det var mindreårige familiemedlemmer i husstanden, og at dette virket truende.

Jeg vil bare på det sterkeste understreke at jeg ikke på noen måte har oppfordret andre til å oppsøke noen på denne adressen, så det er helt klart. 

 

Jeg er på ingen måte tilhenger av å henge ut folk på nett, og det har jeg heller ikke gjort tidligere. I dette tilfellet er det gjort en bevisst handling for å oppnå egen vinning, og det finnes ikke tvil om hvem som har utført det. Jeg har gitt vedkommende en fair sjanse til å ordne opp, men det var dessverre ikke vilje til det.

Jeg har av hans far fått frist ut dagen til å fjerne alle innlegg i denne saken, ellers får jeg både advokat og politi på nakken. Bør man tvinges til taushet i slike saker? Er dette akseptabel oppførsel? Det er sikkert mange meninger om det der ute, og jeg er mottakelig for all konstruktiv og saklig kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådene får stå fram til han har betalt det han svindlet deg for. Hans far kan jo betale det sønnen hans skylder, så skal du ta ned trådene. 

 

Far var nok ikke villig til å betale, siden sønnen var myndig. Jeg skal selvfølgelig slette alt hvis de kan vise en smule redelighet og gjøre opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff kjedelig med hele svindel saken! men far i dette tilfelle må jo være ganske så tett mtp at han truer med politi og advokat?

jeg har nettopp lest gjennom alle 4 sider og jeg føler ikke jeg har lest noe som kan tolkes som uthenging eller mobbing?

hadde det ikke bare vært bedre å betalt for sønnens idioti og heller kreve pengene av sønnen så denne saken går ut av verden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff kjedelig med hele svindel saken! men far i dette tilfelle må jo være ganske så tett mtp at han truer med politi og advokat?

jeg har nettopp lest gjennom alle 4 sider og jeg føler ikke jeg har lest noe som kan tolkes som uthenging eller mobbing?

hadde det ikke bare vært bedre å betalt for sønnens idioti og heller kreve pengene av sønnen så denne saken går ut av verden??

Ja denne saken kan løses lett ved å gjøre opp for hele beløpet. Jeg har kun skrevet fakta i saken som jeg kan stå inne for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne saken kan løses lett ved å gjøre opp for hele beløpet. Jeg har kun skrevet fakta i saken som jeg kan stå inne for.

 

nei da har du vel ikke mye å frykte mtp anmeldelse og politi, og det med at dette blir kalt uthenging er vel heller ikke helt sant? du bare advarer andre og spør om råd og det ser jeg ikke som noe annet en å gjøre folk en tjeneste :)

Navnet til fyren e vel sletta allerede, so eg hadde stått på mitt. Hadde aldri i verden latt ein sliken kukskalle fått gå fri

enig!

 

Eple faller ikke langt fra stammen, og ettersom jeg ikke nevner navn eller vet hva de heter, så har jeg lov å si at faren virker like tjukk i huet som sønnen.

agreed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt innafor :)

 

Syntes ikke noe om at folk som bevvist skal drive å svindle får lov til å gå ubemerket.

 

Bilmiljøet i Norge er ikke så stort. Ville ikke bekymret meg nevneverdig for hverken politi eller advokat..

Skal de liksom bruke penger på advokat (som skal gjøre hva eksakt??) istedenfor å betale deg. Tjukk-i-huet.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er selvfølglig dere som har truet med å ta saken i egne hender. Det er nok det faren sikter til når han trekker frem at det er mindreårige i familien, som føler redsel over slike trusler. Faren og de andre i familien har ikke gjort noe galt, og har heller ikke noe som helst ansvar for det den myndige sønnen har gjort. I den grad debatten her rammer en uskyldig tredjepart, så har faren en god sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis faren var redd, ville jeg vel betalt ut beløpet som det er svindlet for.

Fingre er knekt for mindre summer enn dette.

Så i dette tilfelle er ikke faren noe bedre - dessverre.

Trist sak og det viser at man ikke kan stole på noen for tiden dessverre.

Håper saken løser seg, dessverre er det enkleste ofte det beste, besøk på døra direkte via en 3 person.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune M2 : Du må ikke la deg skremme av tomme trusler fra faren hans :drink:  Så lenge du selv ikke har oppfordret folk til en kriminell handling. Hva andre medlemmer skriver og mener burde gjøres i en slik sak er ikke ditt problem, det må de selv stå inne for hvis politiet skulle reagere på trusler osv.

 

Videre at faren er bekymret og redd er heller ikke ditt problem. Ser ingen grunn til å slette innlegg med navn og nr. Det er jo det som er hele poenget med å advare folk mot denne små-svindleren ! Hvis det er tilfelle at han tidligere har svindlet andre på porsche forum så er det på sin plass at denne luringen blir advart mot.

 

Lykke til med :police: og anmeldelsen, spendt på hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Injurie eller ærekrenkelse er straffbart i følge straffeloven, men sålenge påstandene kan underbygges (Fyren har beviselig svindlet flere, slik jeg leser det her), så faller jo hele injuriegrunnlaget bort, og sålenge trådstarter da holder seg på riktig side av truende adferd, så kan jeg ikke se at denne faren har noe som helst å komme med.

 

Hadde jeg vært i trådstarters sko ville jeg nok forsøkt å få kontakt med andre svindelofre for å gi saken mer moment overfor politiet. Enkeltsaker drukner fort, men en beviselig notorisk svindler kan potensielt få mer prioritet.

 

Heier selvsagt på trådstarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...