Gå til innhold

Z3M Coupe - M Coupe'n er på sykeperm!


fxslin
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, BjornarHS skrev:

Kansje et dumt spørsmål blandt z3 kjennere, men er det mulig å skru av bakskjermene på z3 eller er det bare veldig pent kappet ut på din? I såfall utrolig genialt om det går! :)

 

8 timer siden, Daniel80 skrev:

Tipper det er punktsveist og at punktene er borret opp?

Bakskjermene er skrudde på disse Z3'ene.  Det gjør ting ganske mye enklere ja:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sveigis skrev:

Dette blir veldig bra dette.:)

Så jo veldig hel ut mtp rust osv.

Opplegget med skrudde bakskjermer var jo genialt .

Må være deilig og tenke på at den blir tatt skikkelig av fagfolk .:)

Ja, det er lite rust og synlig slitasje. Men det har startet på alle "vanlige" steder og jeg kunne sikkert ha flikket litt på dette selv. Men jeg planlegger å ha denne bilen en god stund og da er det veldig fint å vite at det er gjort skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger så skjer brått endringer i bilparken enda man egentlig er veldig fornøyd med de bilene man har.

Men lang historie kort, jeg endte opp med å bytte inn E53'en min og sjefens MB A-klasse, samt litt mellomlegg for en 2013 E70 30D X-Drive M-Sport med 46500 km. Har lenge hatt lyst på en E70 i god stand og bra med utstyr, men har til nå synes disse har vært litt høye i pris kontra km stand på finn.no. 

Det er litt tilfeldig at jeg endte opp med akkurat denne da jeg egentlig var på bil butikken for å se på en annen X5 med sort skinn/titan interiør, men den falt ikke helt i smak etter kjøreturen (prisen som var for stiv kontra utstyr og km stand).

Mens denne sto parkert innendørs og jeg tenkte at jeg fikk ta en titt på den allikvel (hadde jo sett den på finn.no) selv om jeg ikke likte interiøret på annonse bildene. 

Men når jeg så interiør fargene lyst brunt (Leder Nevada Zimtbraun) med piano sort interiør i real life og fikk satt meg inn i den så innså jeg at bildene på finn.no ikke viste bilen fra sin beste side. 

Så etter noen sparringsrunder med selger (og meg selv), hvor vi ble enige noen detaljer (som ettermontering av tak rails, dab+ radio og nye sommer dekk).

Så jeg forlot E53 alene her:

pic1.jpg

Og kjørte av sted med denne (bilde fra da jeg hadde den på lån):

IMG_9049.JPG

IMG_9047.JPG

Interiør bilder fra finn.no (setene viser seg ikke fra sin beste side her):

05_1202295336.jpg

05_599234008.jpg

Så jeg antar at denne tråden mest kommer til å handle om prosjekt bilen, da jeg ikke har noen store planer for E70'n. Selvom jeg er sterkt inspirert av E71 tråden til Fahad :-) 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Shattered skrev:

Tøft! E53 er biler jeg begynner å like ,  men liker ikke de nyere x'ene (x1, x3, synes noen nye x5 er kule). Hvordan er kjøreegenskapene? :D

Helt enig at en strøken E53 med riktig felger er veldig kule! 

Merker ganske stor forskjell på E70 kontra E53 på kjøreegenskapene. Det er forsatt stor bil, men den er mye "roligere" å kjøre kontra E53 og føles som en "lettere" bil.  Den ligger godt på vei og føles veldig fin i svinger og har nok kraft når det trengs. 

Interiørmessig så er også E70 veldig mye bedre med tanke på betjening av ulike funksjoner. Men på 11 år så skjer selvsagt mye med teknologien i disse bilene, så ting "skal" være mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig tilbakemeldinger. Spesielt med tanke på interiøret fargene, som er ganske spenstig til meg å være (ja, litt kjedelig slik). 

2 timer siden, Fahad skrev:

Gratulerer med kjempefin E70, fxslin 😀 Likte interiøret veldig godt 👍 Sort E70 med store felger er ganske sexy 😉

Helt enig E70 og E71 må ha store/brede felger:-) Jeg vurderte faktisk på E71 en stund, håpet at bagasje rommet skulle være stort nok. Men etter å sjekket bagasjerommet nærmere så ble E71 helt uaktell for meg som familiefar med barn og hund. 

Jeg fikk med 20" (10" og 11" brede) style 333 felger på sommer hjulene, ganske fornøyd med stance på de. Nå går bilen med vinterhjulene (squarred - 275/40/20) på style 168 felger. Disse er egentlig E53 felger, men mine har nav dim som også passer E70. Ganske fornøyd med looken med de også, fint å vinter felger som ser OK ut.

Men ble paff da jeg så hvor stort 11" egentlig er når jeg la om til vinterhjula. Slenger med et par bilder til :-)

275 vs 315

IMG_9160.JPG

IMG_9161.JPG

IMG_9163.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fxslin changed the title to Z3M Coupe - M Coupe'n er på sykeperm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...