Gå til innhold

Z3M Coupe - M Coupe'n er på sykeperm!


fxslin
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, sveigis skrev:

Gratulerer med nydelig bil :).

Denne likte jeg svært godt og må jo være en drøm og kjøre :).

Blir gøy og se fremover her .

Takk, har ikke fått kjørt den så mye selv enda. Men ja det lille jeg har kjørt så er jeg veldig fornøyd. Det er kona bruker den om dagen, da vi bare har en bil for tiden. Da jeg brukte hennes bil også som innbytte bil, men det kommer en heldigvis snart en bil til på tunet her.  Slik at vi er tilbake til normal situasjon igjen, slitsomt å få logistikken til å gå opp i hverdagen uten bil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke en særlig stor update :-)

Men som den IT nerden jeg er så plages jeg av å ha systemer som ikke er helt "up to date" med siste versjon.

Så når E70 sin Navigasjon viste følgende versjon:

pic2.jpg

Så var det bare å sette ned og lese seg opp på hvordan oppdatere (en fin tråd her på bimmers.no med generell info faktisk). Så etter å ha fått "prossesen" klart for meg så var det bare å plugge i USB driven.

pic2.5.jpg

Da startet dette:

pic3.jpg

Mange minutter (ca. 50-60 min) senere og en restart så ble det slik:

pic4.jpg

Mye bedre nå med siste versjon av kartdata. Merker jeg forskjell? Nei egentlig ikke :-D

Så nå er det bare å få ordnet så "internet" virker, krever litt kommunikasjon med BMW i Tyskland etter det jeg har skjønt.

 

 

 

Endret av fxslin
Tastatur dysleksi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer nok til å merke forskjell om du skal på bilferie :) brukte navigasjonen flittig på tur fra Stavanger til Strømstad, da vi valgte litt alternative veier. Da kjørte vi på en del nyere veier som var lagt inn i kartet. Gamle kart fører bare til frustrasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/14/2016 at 16.03, sveigis skrev:

Er x5en solgt allerede?:)

Jepp, så ut til at den ble solgt allerede etter 2-3 dager. A-klassen ligger forsatt ute på finn.no ser jeg.

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh nå er jeg irritert.

Z3'en står nå i deler på verksted (pga av lakkering) og jeg venter på nytt eksosanlegg for å få bilen i tipp top teknisk stand. Deretter var planen å vise den på trafikkstasjonen slik at jeg får godkjent senk og hjul (har TUV på dette) i vognkortet (jeg hadde tenkt å f.eks å gjøre dette i April).

Men nå viser det seg at det har vært storkontroll av verksteder i Follo og da har selvsagt min bil blitt sett ( i deler ) og plukket ut til teknisk kontroll før 14.12.2016.  Greit tenkte det er ikke noe problem bare ringer dem og forklarer dem situasjonen og ber om å få utsatt dette til April 2017 (da skal jeg være ferdig med bilen etter planen).

Svaret var ganske enkelt: Nei, det går ikke. Da må du levere inn skilter ellers så begjærer vi bilen avskiltet.  Så prøver jeg å forklare at det er ikke mulig å vise bilen innen den datoen siden den er ikke ferdig reparert, samt at hvis jeg viser den i dagens tilstand så vil den selvsagt ikke passere kontroll (derfor den er på verksted). Møtte selvsagt ingen forståelse for det.

Deretter spør jeg om hvilke klage rettigheter og evt. utsettelse mulighter det finnes. Svaret var da at jeg har ingen rettigheter, bare "vis bilen eller bli avskiltet"   (ringte flere ganger, samme svar flere tlf damer).

Det er selvsagt ingen problem å levere inn skilter, men det for da være grenser for hvor mye ekstra arbeid de skal klare å legge på meg.

Så jeg spør her: har jeg virkelig ingen rettigheter iforhold til å utsette teknisk kontroll når bilen er på verksted (samt at jeg er ikke keen på kjøre med den på vinteren).

 

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

På tide med en liten oppdatering her:

Etter noen runder med verkstedet, så har de bestemt seg for å gjøre bilen klar til visning neste uke, slik at den kan godkjennes med senk og gjennomføre teknisk kontroll den 14.12. De er ferdig med alt rust/lakk arbeidet på den og bilen skal være i teknisk god stand nå. Var en tur på verkstedet i dag og tok befaring på den. (se liten teaser under)

teaser1.JPG

Det som gjenstår på Z3'en før den skal være så godt som strøken:

  • Panser trekket (Hood insulation pad, bestilt)
  • Nytt stoff til taket (nå spares det)
  • Montere Supersprint potta (ankommet, må hentes og monteres)
  • Nye BMW emblemer (på ønskelista til jul :-) )

Håper at alt går bra neste uke og at jeg kan få bilen hjem igjen. Savner å ha den i garasjen :-)

Ellers så har E70 endelig fått installert DAB+ radio og tak rails (var en del av avtalen med forhandler).  Fungerer helt ypperlig så langt og antennen er montert veldig diskre i venstre bakrute. Ellers så har jeg faktisk tenkt på par andre mods på E70 nå, så vi får se om det skjer mer på den etterhvert :-) 

Ellers så har det ankommet enda et nytt medlem i bilparken her på gården. Sjefen sin bil begynte å dra på seg en del km og samt at redslen for å måtte la bilen stå enkelt dager inn til Oslo (hun hadde diesel bil) og trussel om bompenge økningen. Noe som gjorde at hun hadde lyst til å kjøpe seg en ny bil og hun ville gjerne ha en EL-bil. Så for noen mnd siden, så ble en ny BMW i3 (jeg la ned veto imot nissan leaf) bestilt og skulle leveres i jan 2017. Men vi fikk en hyggelig tlf i starten av november og kunne hente bilen allerede i midten av november.

Så nå består tunet vårt kun av BMW'er:

teaser2.JPG

Man kan si mye rart om EL biler, men jeg er veldig positivt overrasket over god i3'en er å kjøre med. Hele interiøret er bra lagt opp og det meste er innenfor rekkevidde.  Liten bil som drar godt når man gir på. Synes BMW har klart å ivareta BMW følelsen med disse bilene. Så jeg bruker den like mye som henne :-)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, BjornarHS skrev:

Blir bra dette! Men må bare spør..var det ikke mye fargeforsjell på bakskjerm og bakfanger? Kansje synsbedrag :)

Håper virkelig det er synsbedrag, ser jeg på andre bilder jeg har, så ser det ut som at lyset spiller et lite puss med oss. Men det må selvsagt sjekkes skikkelig når jeg henter bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sånn da var julefeiringen og en influensa runde unnagjort, så nå har jeg endelig fått litt tid til å nerde litt med PC'en her.

Nå har det seg slik at siste onsdagen før jul, så kom endelig Z3'en hjem her igjen etter å ha vært pasient i en god stund. Ting som har blitt gjort er følgende:

  • All rust (ihvertfall funnet rust) er tatt, samt fikset alle små skraper, steinsprut osv. Så bilen er i praksis relakkert, kanskje ikke så synlig på bilder, men den er stor forskjell i reallife kontra før og etter.
  • Justert senkesett som satt på (var ikke helt bra når jeg kjøpte bilen), + 4 hjulskontroll osv.
  • Byttet clutch.
  • Byttet bakre eksos anlegg med supersprint (ser på om jeg skal ta fremme også:-) ).
  • Byttet frontrute.
  • Samt at bilen er fram vist på teknisk kontroll (den ble som sagt plukket ut i tilfeldig kontroll) og godkjent med senkesettet i vognkort.

Så nå gjenstår det egentlig bare litt småplukk før bilen kan sies å ha fått en ryddig gjennomgang og fikset alle skavanker. Det gjenstår noen småting som tidligere nevnt:

  • Panser trekket (Hood insulation pad, ligger på posten må hentes).
  • Nytt stoff til taket (Her tar jeg og kona en langhelg til MBB.dk i Danmark tenker vi).
  • Nytt BMW emblem til panseret.
  • Venstre speilhuset, viser seg å være limt (ble oppdaget under demontering). Så denne må repareres/byttes.

Slenger med et par bilder, har ikke fått vasket den skikkelig ennå etter at den kom hjem. Samt at den står nå på vinterfelger, så man får ikke helt riktig inntrykk av den.

pic5.jpg

 

pic4.jpgpic3.jpg

pic2.jpg

pic1.jpg

 

 

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fxslin changed the title to Z3M Coupe - M Coupe'n er på sykeperm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...