Gå til innhold

Z3M Coupe - M Coupe'n er på sykeperm!


fxslin
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
2 timer siden, sveigis skrev:

Nå ble Z en fin :).

Riktig oppgraderinger mtp eksos osv .

Gøy tenker jeg med lakkert bil som er hel og fin tenker jeg ;)

Ja, det er moro. Står riktig nok i garasjen i dvale om dagen. Gleder meg til våren nå:-) 

Men det er et par ting til som må plass før jeg er fornøyd:

  • speilet på passasjer siden er knekt, har bestill ny innmat. Så den er på vei. 
  • Nye glass i speilene (ligger klart i dele hylla)
  • Motor isolasjons platen (ligger klart, mer for kaldt til å montere :-) )
  • taket (er i kontakt med en kar om dette)
  • oppussning av felgene (så langt det lar gjøre).
  • ++ en masse små ting som er bestilt som f.eks skrue deksler til CD43 radioen.

+ at jeg nekter å installere noe DAB greier på denne bilen, så jeg ser litt på ulike løsninger for å streame nettradio fra tlf via bluetooth. Lurer også litt på installere en short stub antenna, da FM nettet stenges ettterhvert uansett.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update bare sånn for å vise at noe "skjer" selv om det er kaldt og mørk om dagen:-)

Driver å ser litt på felgene som fulgte med Z3'en og legger en slagplan for disse om dagen. Dette er noen så vidt jeg kan se "Vertini Hennesey"  felger (nå gjetter jeg fælt, men de ligner veldige under dippen).

Felgene er dekket med sort plastidip så denne måtte av for å se tilstanden under.  Som fryktet så er masse krakelringer og tull under klarlakken, men "leppene" er fine og lar seg polere pent opp igjen.  Men disse krever nok litt arbeid for å få pene igjen, men en tanke for disse begynner å ta form...

Med plastidip:

p6.jpg

Delvis "pælt" av dippen:

p4.jpg

Men kanten ble fin og blank igjen etter litt enkelt poleringen, så det er håp!

p5.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger så dukker det opp spontane muligheter.

Jeg har alltid hatt en svakhet for Alpina felger og spesielt Alpina Dynamics :-)  Og ønsket meg veldig dette til Z3'en og har fulgt med på finn.no en stund. Men Z3 2.8L har håpløse ET behov og nesten ingenting passer både org. eller replica, så det har liksom aldri dukket opp noe til en anstendig pris.

Jeg tror det bare var Z8 i Z familien som  kunne bli levert med Alpina Dynamics orginalt men da med 19" eller 20". Alpina Dynamics ble vel aldri levert/laget orginalt med 18"? 

Men her om dagen dukket det opp et sett replica staggered 18" Alpina Dynamics med ET'er som faktisk kan passe min Z3. Så jeg måtte bare slå til, selv om jeg egentlig hadde planlagt å fikse de felgene jeg allerede har.

Så nå ligger det et sett med Alpina Dynamics i garasjen og venter på litt kjærlighet og stell. Tror at det kan bli veldig rent og ryddig på min bil. 

p3.jpg

p2.jpg

p1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående dab, monterte jeg helt skjult løsning på min cd43 i e36 (om det skulle være interessant å vite) :)

Kjøpte Tiny Audio C11, da var det bare å koble jord, 12v og tenningsstrøm, så spiller den krystallklart via hardlinking på fm-radio :)

IMG_20160918_161215.jpg

IMG_20160918_161220.jpg

IMG_20160918_161228.jpg

Bare si ifra om du ikke ønsker dette inlegget i tråden din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BjornarHS skrev:

Angående dab, monterte jeg helt skjult løsning på min cd43 i e36 (om det skulle være interessant å vite) :)

Kjøpte Tiny Audio C11, da var det bare å koble jord, 12v og tenningsstrøm, så spiller den krystallklart via hardlinking på fm-radio :)

Bare si ifra om du ikke ønsker dette inlegget i tråden din! :)

Dette var faktisk intersant. Hva mener du med hardlinking? Er det via FM bånd? 

Jeg har drevet å forsket litt på dette med å koble til en blåtann på AUX ingangen, tanken var da å få mulighet til å spille av spotify, nett radio osv via denne.

Og til slutt: bare fint med litt ekstra info i tråden min. Er jo derfor jeg er her for å lære og få tips!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardlinking som via fm-bånd ja, blir som en fm-sender bare direkte linket, så man slipper den skurringen! Er veldig fornøyd selv med denne løsningen, eneste som er å utsette er at jeg måtte legge opp en on/off knapp på dab-uniten, da desse bilene (og forøvig andre bmwer fra samme tid) har en slags delay akkurat i det en går i fra kun tenning til å skru på motoren. Dette førte til at dab-uniten henger seg opp, og jeg må slå den av/på, men ellers fungerer det knall :)

Skal til sesongen skifte antenne på den da den som medfølger dab-uniten er en passiv antenne (kun en ledning som ligger rundt ruten) denne fungerer så som så, så nå skal jeg montere en aktiv vindusantenne :)

Endret av BjornarHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, BjornarHS skrev:

Hardlinking som via fm-bånd ja, blir som en fm-sender bare direkte linket, så man slipper den skurringen! Er veldig fornøyd selv med denne løsningen, eneste som er å utsette er at jeg måtte legge opp en on/off knapp på dab-uniten, da desse bilene (og forøvig andre bmwer fra samme tid) har en slags delay akkurat i det en går i fra kun tenning til å skru på motoren. Dette førte til at dab-uniten henger seg opp, og jeg må slå den av/på, men ellers fungerer det knall :)

Skal til sesongen skifte antenne på den da den som medfølger dab-uniten er en passiv antenne (kun en ledning som ligger rundt ruten) denne fungerer så som så, så nå skal jeg montere en aktiv vindusantenne :)

Kan jeg unngå denne knappen hvis jeg kobler meg til radio sin strøm? Min er jo 97 modell, så jeg antar at den kan ha samme "problem". 

Problemet mitt er at jeg har ikke noe smart sted å ha den tiny enheten, har ikke askebeger.  Men kan vel skjule den under armlenet, men den bør jo være brukandes under kjøring :-) Så her må det tenkes litt. 

Har vel egentlig lurt til på noe ala Anycar AL-1080C eller lignende. Som kan være skjult, så bruker jeg tlf som nettradio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, fxslin skrev:

Kan jeg unngå denne knappen hvis jeg kobler meg til radio sin strøm? Min er jo 97 modell, så jeg antar at den kan ha samme "problem". 

Problemet mitt er at jeg har ikke noe smart sted å ha den tiny enheten, har ikke askebeger.  Men kan vel skjule den under armlenet, men den bør jo være brukandes under kjøring :-) Så her må det tenkes litt. 

Har vel egentlig lurt til på noe ala Anycar AL-1080C eller lignende. Som kan være skjult, så bruker jeg tlf som nettradio.

Tviler dessverre litt, min og er koblet på radio nemmelig, samt jeg leste en plass at de kunne forekomme en slik delay på noen bmwer :/

Selv plasserte jeg den knappen oppi ene " rommet" i midtkonsollen, så den er ikke synlig :)

Skal sies du må og ha plass til hovedsentralen til daben bak dashbordet, men der er det vell plass så :)

Den på bildet her, "tiny audio"

IMG_20160918_142130.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/18/2017 at 17.01, BjornarHS skrev:

Tviler dessverre litt, min og er koblet på radio nemmelig, samt jeg leste en plass at de kunne forekomme en slik delay på noen bmwer :/

Selv plasserte jeg den knappen oppi ene " rommet" i midtkonsollen, så den er ikke synlig :)

Skal sies du må og ha plass til hovedsentralen til daben bak dashbordet, men der er det vell plass så :)

Den på bildet her, "tiny audio"

Hm, det er i hvertfall nok plass bak og under spilleren min. Jeg får forske litt til og tenke litt mer på behovene mine, kan ikke huske at jeg faktisk hører på radio når jeg kjører Z3 (er jo nok god lyd ellers).

Ellers så klarte jeg ikke å la være å teste de nye felgene, så jeg tok en kjapp runde for å sjekke fitment. Synes det ble fin "klassisk" og en anelse sporty look. Så er det bare å lande dekkmerke og størrelser!

p1.jpg

p2.jpg

 

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On 2/21/2017 at 20.54, sveigis skrev:

Oi oi,det var pene felg som kledde bilen bra.

Veldig mye penere disse enn Hennesy felgene.

Hvordan går det ellers med bilene?

Vært stille her en stund.

Takker! Ja, det har vært stille her en stund , fritiden har gått mest til oppussning av kjøkken her i hjemmet. 

Men jeg mottar stadig litt deler nå og da. Så delehaugen til Z3'en vokser forsatt :-) Når det blir litt varmere og lysere dager, så skal det bli litt kos med montering av disse (jeg orker ikke dette når det er kaldt og mørkt, liker når jeg kan ta meg god tid og pusle litt, er jo tross alt en hobby).

Når det gjelder de andre bilene så "går" disse som de skal i det daglige, merker at jeg nesten konsekvent velger i3'en når jeg skal ut på småkjøring. Den er en helt ypperlig "bybil" og gjør jobben bra! 

X5 skal inn på en liten garanti jobb til uka, da jeg har fått en "skrapelyd" i girspaken når den går fra "D" til "P". Dette er visst nok en kjent/vanlig feil og gikk rett på garantien (veldig fornøyd med forhandler her). Har også noen planer om å kjøre "all black" på den etterhvert med sorte nyrer og sort vindus lister.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardt liv om dagen! 

IMG_0153.thumb.JPG.3be69df0d3e219541b3b3e2de71aa43e.JPG

Kona ble lurt av en vei som var brøytet breiere enn selve veien, slik at forhjulet gikk igjennom snødekket og trakk bilen ned i grøfta. Skjedde i svært lav fart og ingen skader heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fxslin changed the title to Z3M Coupe - M Coupe'n er på sykeperm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...