Gå til innhold

Z3M Coupe - Første løp gjennomført med Hellrat V2


fxslin
 Share

Anbefalte innlegg

Da dumpa det en liten pakke til meg i dag.

Dette er noe jeg bestilte i affekt etter å sett litt rundt på bilder etter en leppe til Zeden. Og etter egentlig uten å ha klart å lande på noe, så ble denne "kina" leppe (er vel strengt tatt en US & A leppe) bestilt som en mulig enkel løsning inn till videre. Samt jeg klarte ikke helt å avgjøre om jeg likte det eller ikke basert på kun bilder.

Så jeg tenkte dette er så billig at jeg bare får prøve og se:-)

En stk gummi leppe med 3M teip....

pic1.thumb.jpg.9f9655beb3333e9b0227265d431f86d1.jpg

Etter litt grunding vask/tørk, så det slik ut etter en liten 15 minutter...

pic1.5.thumb.jpg.19b882ad2087c6ddca1b409155ccf263.jpg

Nesten i mål nå...

pic2.thumb.jpg.49ed17b95450b08a4bb9fe38dceef056.jpg

 Og da ble slutt resultatet slik, med det påkrevet  før og etter bildet:

pic3.jpg.8a500b751fe8db18303ec7aab316d0b7.jpg

Etter par til til deres glede/forargelse:-)

pic4.thumb.jpg.5b6a2ee1de8bddba1e46fd4cf5bf6ff3.jpg

pic5.thumb.jpg.753d378714cab2ebe1056f5b3bcd1958.jpg

Skal jeg være helt ærlig så er jeg ikke sikker selv hva jeg synes, men den matcher ihvertfall de sorte detaljene på bilen. Så den får bli på en stund til eller til jeg finner en jeg liker bedre fra noen av de mer seriøse leverandørene. 

Nå gjenstår det bare litt vask og shine før vårturen med Norsk sportsvogn klubb til helga!

 

 

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fahad skrev:

Du kjørte vel ikke forbi triaden storsenter på Lørenskog for et par dager siden? Så en helt lik Z3 som din 😀

Nei det var nok ikke meg.  En god stund siden jeg var i det området sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, StigJ skrev:

Det der synes jeg nesten kunne sett originalt ut. Må si det ble meget bra. Kanskje vurdere en slik selv? :P

 

Takker! Er vel bare å prøve, da denne løsningen reverserbar og helt uten varig mén :-)

1 time siden, awt skrev:

Jeg likte også leppen meget godt, og hadde ikke hatt noen problemer med å blitt overbevist om at den var original. :)

Igjen takker. Den blir på for nå og jeg satser på at jeg selv blir mer overbevist ved å gi det litt tid:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, StigJ skrev:

Har du en link til denne gummislangen? Dette må jo være innafor i prisklasse som ikke velter husprosjektbudsjettet mitt :P

 

Jeg vet ikke hvilken eksakt trådstarter har brukt. Men søk EZ lip på ebay. :) 

F.eks. denne. Finnes flere typer med litt forskjellig vinkler osv...

EZ lip

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tilbakemeldinger. 

@StigJ det var denne jeg brukte, så først på EZ Lip som @Marius2002 nevner. Men såvidt jeg kan se er denne samme (dette er jo egentlig bare en garasje port gummikant :-) ) og den var billigst da jeg bestilte.

http://www.ebay.com/itm/232124756568?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Tror denne typen lepper funker når fangeren har en vannrett anleggsflate (undersiden ) og ikke har for skarpe vinkler i formen. Slik som Z3'en er. 

 

 

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, fxslin skrev:

 

http://www.ebay.com/itm/232124756568?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Tror denne typen lepper funker når fangeren har en vannrett anleggsflate (undersiden ) og ikke har for skarpe vinkler i formen. Slik som Z3'en er. 

Jepp! Jeg satt meg litt inn i de der når jeg så på til Veloster, det var så billig at jeg måtte teste, i likhet med deg. Må være vannrett flate, Z3 funker bra og er ellers veldig utbredt på japsebiler. Det er en av grunnene til at det ikke ser pent ut på en forholdsvis ny(2009-2010) A4 S-Line som går her i byen med en slik og forsåvidt Velosteren. :) Jeg sliter enda med avslutningen inn mot hjulet generelt på dette konseptet, men mulig du løste det bra! :) 

Vi linket forresten til samme, var visst ikke EZ jeg hadde funnet fram :D 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Marius2002 skrev:

Jepp! Jeg satt meg litt inn i de der når jeg så på til Veloster, det var så billig at jeg måtte teste, i likhet med deg. Må være vannrett flate, Z3 funker bra og er ellers veldig utbredt på japsebiler. Det er en av grunnene til at det ikke ser pent ut på en forholdsvis ny(2009-2010) A4 S-Line som går her i byen med en slik og forsåvidt Velosteren. :) Jeg sliter enda med avslutningen inn mot hjulet generelt på dette konseptet, men mulig du løste det bra! :) 

Vi linket forresten til samme, var visst ikke EZ jeg hadde funnet fram :D 

Så ikke det at det var samme link i farta:-) 

Avsluttningen inn mot hjulet var "vanskelig". Jeg endte opp med å klippe litt på anleggsflate siden pga fangeren smalner der. Valgte å følge anleggflaten og ikke buen på de siste 10 cm av fangeren på sidene.  Tror jeg skulle klart å fått montert den i en runde 2, nå som jeg har "løsningen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fxslin changed the title to Z3M Coupe - Første løp gjennomført med Hellrat V2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...