Gå til innhold

Z3M Coupe - M Coupe'n er på sykeperm!


fxslin
 Share

Anbefalte innlegg

Må jo være flott å ta turen med en sånn bil :).

Kjedelig med sånn lekkasje,men tenker litt utenfor boksen.

En cab som er av eldre årgang,da må man kanskje regne med sånn issues som det ?:).

Uansett ,problemer er til for å løses og du tar jo tak i tingene.

Jeg tror kanskje jeg har funnet ut litt mer om spilleren og hvilke årgang du har.

Skal undersøke litt ikveld etter bursdagsfeiring i  en av bibelene mine (Katalogene mine fra 90 tallet ):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, sveigis skrev:

Jeg tror kanskje jeg har funnet ut litt mer om spilleren og hvilke årgang du har.

Skal undersøke litt ikveld etter bursdagsfeiring i  en av bibelene mine (Katalogene mine fra 90 tallet ):)

Det hadde jeg satt pris på, jeg har en tanke om den tilhører et sted i 90-95 området kansje?

Ang. lekkasjen så finner jeg ut at det, som du sier så må man nesten regne med litt slikt med eldre biler!

 

Ble en liten tur til BMW dagene 2017 på Våler banen, sammen med @havers og en meget bil interessert nevø. Tok ikke så mye bilder men deler noen her. Var en del grooome biler tilstede!

Litt "mat" må en ha før en lenger ut på tur:

pic1.thumb.jpg.f704c32e15356a3334b0e982f860d876.jpg

Vel framme og prøver se litt "større og bredere" ut for å passe inn :-)  Disse blir må små ved siden av vanlige biler...

pic2.thumb.jpg.fc0706ab82906182707e0a953c3ab96e.jpg

Litt diverse bilder:

pic3.thumb.jpg.ae1b97cd2792dd67c54556ceb8b4822f.jpg

pic4.thumb.jpg.c4568785d48ac14d903d7475e851b941.jpg

pic5.thumb.jpg.ed8ce77f917c7a79fd54623178d1a860.jpg

Nesten synd at "Tommy" er så diskre, vanskelig å se på avstand for MB sjåfører:-)

pic6.thumb.jpg.4ebcf2f4cc76093004acc752675d4f9c.jpg

pic7.thumb.jpg.7f4c8a5adfb19c5b25b1dcd68396737d.jpg

Dette kommer vel til å bli et mer vanlig syn i framtiden, får spørre sjefen om jeg får ta hennes bil neste gang :-)  Disse er jo kvikke og morsomme å kjøre.

pic8.thumb.jpg.7910b451ccabe9d8c46351ea961278b9.jpg

Ellers så fikk jeg hilst på @Skulebollen, som hadde satt seg som mål å slite ut noen dekk denne helgen!

pic10.jpg.9285948d035b06231a5d6179a9cd452a.jpg

Vi kom også på banen etterhvert selv, første tur på bane med Z3M'en. Og det blir mer bane på den etterhvert:-)

pic11.thumb.jpg.d8c9d1c9d4a348fbbc5dcd4b363fc8d3.jpg

Været var noe rart og vi opplevde både høst, sommer og til tider veldig rart daglys i dag. 

pic9.thumb.jpg.1b383a591f56e5df8aea41a77028541f.jpg

Synd at det går imot kaldere tider....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Skulebollen skrev:

Hyggelig og hilse på ja! :) Rakk aldri og se bilen utstilt desverre. Såg bare i bakenden på 2.8en som var på veg ut av området når vi endelig kom bort for og se på utstillingen :P

Bra at du kom deg utpå å fikk kjørt litt :)

Ja vi dro litt tidlig dessverre. Blir sikkert flere muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cbrooen skrev:

Ja var litt dårlig lys i ene lykta, tøft med z3m i roadster, har selv i coupe. sjeldent å se disse i trafikken hvertfall:) ikke så mange i landet akkurat

Var det din jeg så på vårmønstringen på bjerke i år? Det er ikke så mange av disse i M variant nei, holdt på ganske lenge med å få tak i en selv:-) Jeg ville ha Roadster da, men synes Coupe'ne er knall tøffe og blir det en bil til så blir det nok en slik en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, fxslin skrev:

Var det din jeg så på vårmønstringen på bjerke i år? Det er ikke så mange av disse i M variant nei, holdt på ganske lenge med å få tak i en selv:-) Jeg ville ha Roadster da, men synes Coupe'ne er knall tøffe og blir det en bil til så blir det nok en slik en!

Nei ikke min som var på Bjerke, faktisk ikke hatt tid til å få brukt den noe i år nesten. Gåt kun 50.000 den jeg har og har hatt den i 5års eie og hentet den til Norge selv. Forøvrig en av de første 100 som ble delt ut til forhandler nettet i rundt i verden i 1998. Min ble gitt til bmw forhandler i Tokyo. (Si fra om bilde skal fjernes)

IMG_0586.thumb.JPG.176edbdfaa9a1e1bf136606d7193777a.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Cbrooen skrev:

Nei ikke min som var på Bjerke, faktisk ikke hatt tid til å få brukt den noe i år nesten. Gåt kun 50.000 den jeg har og har hatt den i 5års eie og hentet den til Norge selv. Forøvrig en av de første 100 som ble delt ut til forhandler nettet i rundt i verden i 1998. Min ble gitt til bmw forhandler i Tokyo. (Si fra om bilde skal fjernes)

IMG_0586.thumb.JPG.176edbdfaa9a1e1bf136606d7193777a.JPG

Den så knallfin ut! Noen sjanse for å få sette den in person en dag? (Bare la bilde være, fint at tråden berikes :-)

Er det OZ futura på den? Hva er specsene på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fxslin skrev:

Den så knallfin ut! Noen sjanse for å få sette den in person en dag? (Bare la bilde være, fint at tråden berikes :-)

Er det OZ futura på den? Hva er specsene på disse?

Felgene er solgt men var hamann pg1 med oz senter, i 18 toms. 11bredde bak. Har vanlig style 40 idag i hvite men skal ha de i sølv farge. Planen er også få på orginal ac scnitzer vinge og front spoiler som jeg har liggende men aldri montert. Ja får til det en dag, kan jo prøve ha et lite z3m møte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 9/4/2017 at 14.09, andreaskarm skrev:

Hos meg var døra tørr og gulvet vått. Men det var pakkningen som var gåen i døra. Var ikke mye heller. 3-5cm i bunn var løst. 

Har ikke funnet noen løs deler hos meg i døra. Er 99% sikker på at det er noe drensrør ved frontvinduet som er tett, slik at det lekker inn ved varmeapparatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, trodde jeg hadde nok å styre med om dagen. 

Men har tenkt litt på om skaffe meg en billig lekebil, som jeg kunne bruke som daily driver og litt mer på bane enn det jeg vil tørre å gjøre med Z3M'en. Samt forsette å lære meg mer å skru biler.

Så her om dagen dukket det opp en mulighet, som jeg ikke klarte å la være å slå til på. Her var det en bil som framstår som perfekt til mine hobby prosjekt behov til en veldig akseptabel pris. Eneste problemet var at bilen sto i Sola og jeg selv sitter på andre siden av landet. Men har en kompis som bor der nede og som jobber som flymekaniker (og som har skrudd en del bil også). Så jeg fikk han til å ta befaringen/prøvetur og han leverte en grundig rapport med masse bilder og video.  

Status var at bilen virker ok teknisk stand, men noe kosmetisk svak med noe overflate rust på de vanlige stedene. Men godkjent med tanke på alder og prisnivå.

Så etter noen runder med selger som tilfeldigvis var på jobb reise i Oslo, så ble en avtale inngått og min kamerat i Sola kunne hente bilen med alt tilbør samme dag. Han hadde også mulighet til å kjøre bilen hjem til meg førstkommende helg, så jeg er meget heldig med timingen.

Så til lørdagen skal etter planen en helt OEM 97" Hellrot Z3 1.9 (140hp versjonen) være tilstede på tunet her. Har alltid vært svak for Hellrot og Imola Red fargene ( f.eks Zeden til @StigJ ).

pic1.thumb.jpg.79c87de2aa682a11b9ceca6f2b90645d.jpg

pic2.thumb.jpg.4defb85bdc4402705127c2f7f9e24d29.jpgpic3.thumb.jpg.c9875787bae1ae1b074ee6aeaf616514.jpg

pic4.thumb.jpg.d8237e664f2afdf2dce0732e457790bb.jpg

Som nevnt over så framstår bilen som teknisk OK (EU godkjent i mai, ikke at det alene er et kvalitetsstempel da). Det er noe overflate rust nederst i hjulbuene og litt på skjørtene, samt en del brukslitasje på interiøret. Vinduer som ikke fungerer helt riktig (window clips), tak som ikke er 100% tett. 

Min plan med bilen er først å fremst å ta en runde på rusten, få orden på framfangeren som har en del parkeringsskader. Deretter få bilen i OK brukstilstand, slik at jeg kan bruke denne som daily driver. På sikt så blir det vel å få senket den litt og få på litt bedre bremser med tanke banekjøring. Men det skal ikke brukes mye KR på denne bilen, så dette er en budsjett bil deluxe:-)

Har ikke selv sett bilen ennå og vil det vil helt sikkert dukke opp flere "issues" med bilen. Men det er litt av "gamet" denne gangen, sette i stand en gammel bil og få bruks glede av den. Samt jeg vil spare litt på KM standen på Z3M'en.

Så denne er vel det mange kaller en ekte "frisørbil":-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fxslin changed the title to Z3M Coupe - M Coupe'n er på sykeperm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...