Gå til innhold

Z3M Coupe - M Coupe'n er på sykeperm!


fxslin
 Share

Anbefalte innlegg

Skjer ikke så mye om dagen. Blir mest måking av all den snøen.....

Men kan jo gi en litt update på at Hellrot'en har begynt å trøble litt med tomgangs problemer. Som kanskje noen av dere har sett av posten min på teknisk. Det morsomme/kjedelige er at jeg er ikke den eneste med M44 motor som sliter med dette, så forhåpentligvis finner en av oss ut av det...

Slenger med et lite vinterbilde:

pic-140218.thumb.JPG.714fdd0aa57d8a3e72f18871cfc92f90.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Forsatt litt for kaldt til at jeg orker å stå ute i garasjen å skru så mye om dagen. Så både Hellroten og Z3M får være i fred for mine 10 tommeltotter. 

Hellroten blir brukt så mye som det lar seg gjøre, selvom jeg må innrømme at i den kulda så vi har nå. Så tar jeg helst i3 eller E70'en som begge tillater meg å sette meg inn i en forvarmet bil.

Men har hatt et lite problem med Hellroten i det siste og det var at girkula løsnet mer og mer. Kom av flere ganger under iskjøringene. Så var på utkikk etter en billig erstatning. Jeg er stor fan av ZHP girkule, men jeg er ikke så interessert å bruke altfor kr på en lekebil (KR renner ut alikevel på viktigere deler). Men kom over grei skinnkule til 120kr på ebay som som lignet ZHP i formen ihvertfall, så jeg lot det stå til og bestilte en.

Ble positivt overasket da den ankom, etter laaang tid. Kvalitets følelsen var bra, og skinnet kjennes bra ut, men helt klart noe lettere en orginal ZHP. Men ellers veldig lik i form og høyde.

pic4.thumb.jpg.e6f69b16a3eb1572a299f0e0b742c9c2.jpg

pic3.jpg.154e8f91f5f49fffba39570df93efe47.jpg

Er jo som kjent fort gjort å bytte slik girkuler på BMW, spesielt når den som sitter i er helt løs.

pic1.thumb.jpg.1ab792d882535c9badb17f8e7e992950.jpg

Alle festene unntatt en var knekt, ikke rart den lekte glippe leken under aktiv kjøring.

pic2.thumb.jpg.bdfc086a6503924beea13cc1b059043c.jpg

Ny kule smatt raskt på plass og føles helt grei ut. Spent på om jeg merker forskjell når sommerbilen tas ut dvale, der har jeg orginal ZHP kule. (Ser at jeg må virkelig ta en vårstell på Hellrot'en når kulda gir seg).

pic5.jpg.6d923ff998f1b5d481014d065eaff7f8.jpg

Ellers så ligger det et sett med bremser fra en Z4 i garasjen som venter på bli montert på Hellrot'en, samt at jeg fikk bestilt småting nå i disse salgsdagene som GS kjører for tiden. 

Så når kulda og snøen forsvinmer, så blir det lange dager med mindre oppgraderinger og fiksing på både mine biler og venners Zed'er. 

Ellers så kan jeg avslutte med at M44 motoren i Hellrot'en oppfører seg helt normalt om dagen og tomgangsproblemene har forsvunnet helt. Så jeg håper det var kondens relatert...

 

Ser at jeg klarer å lage en stor post av ingenting :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin oppdatering dette.

Får min fulle støtte angående det å skru nå .Frister lite .

Men over til et spm og kall meg dum :).

Zhp kule ,hva er greia der?,er det noe som kommer originalt på nyere manuellgiret Bmw?

Jeg har falt ut etter opplyste girkuler til e34 og 36 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sveigis skrev:

Zhp kule ,hva er greia der?,er det noe som kommer originalt på nyere manuellgiret Bmw?

Så vidt jeg vet så var dette en OEM kule som kom fra BMW, men jeg husker ikke detaljer på hvilken modell den dukket opp på (kanskje noen andre her på bimmers kan bakgrunnen bedre enn meg) Men den er kortere og veier en god del mer en vanlig kuler (ca 150g). Den skal visstnok bidra til "shortshift" feeling og øke "drivers performance" i følge BMW :-) Den har blitt populær som aftermarket upgrade på flere BMW'er da gjerne også med lys inne kula. Så kort og godt et eksempel på et produkt som består tidens tann. 

Jeg hadde den på 2.8'er og har den på Z3M'en nå og jeg trives veldig godt med både lengde, form og vekt på den. Spesielt under aktiv kjøring. Men den er ganske dyr i OEM form, mener det var rundt 600-900kr på GS avhengig av rabatt humøret deres :-)

Link til en variant av den på GS:

https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_3_serie-e46-touring-330dm57n/etk_delekatalog-giroverforing/girkule_original__25117896886__175301

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for opplysning :).

Denne kulen kler jo disse bilene du har veldig godt og nyere Bmwer .

Girkulene koster ja uten tvil ,ser jo hva kulene til eldre Bmwer koster med lys i, huttetu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg vel konkludere er hellrat'en (jada har døpt om Hellrot'en, meget stolt over det fantasifulle navnet!), har sett sin siste isbane kjøring for i år.

Fikk en uventet mulighet til å kjøre litt på et jorde på kløfta denne lørdagen. Banen er ikke er lang, men dog morsom å kjøre på og ganske krevende da den både heller opp og ned, samt sideveis i svingene. Så jeg møtte da opp der noe forsinket og oppdaget at det var litt labert oppmøte, så hadde banen til dels helt for meg selv. Moro!

Klar til dyst!

pic0.thumb.jpg.304909c3ffa0a1b7be697020d4605c0f.jpg

Etter en del runder med lek og noen pirutter. Så endte jeg slik, som man bør og hør ved slik kjøring.

pic2.thumb.jpg.e9508060d20a41454ec8468c702e1a87.jpg

Ble raskt dratt ut igjen av traktor og fikk tatt en rask inspeksjon på standplass, altså tilsynelatende greit ut.

pic1.thumb.jpg.7a0cae07ad6e718e75c021c92d997c50.jpg

Men ble så tilbudt å "låne" (en betaler 300kr så kan en kjøre alle biler som er på stedet) 4wd trekker, slik at jeg kunne sleppe meg litt mer løs med tanke på fart og kjøre litt mer bajas!

Fikk så da denne med rådet: "Denne er veldig lett!"

Var en meget morsom bil å kjøre, kjente godt at den spratt sidelengs på dumpene i svingene og at noe skjedde over "bakketoppene"... Kjørte bare ut en 3-4 ganger med denne :-)

pic3.thumb.jpg.44464fa9843da72c9eee1470a6046f17.jpg 

Men på vei hjemover så merket jeg at Hellrat'en hadde det ikke godt etter banekjøringen, bilen ristet og gynget fælt (bilen sluttet å riste etterhvert). Brukte vel i praksis 2 felter (kjentes slik ut)  hele veien hjem, trenger vel ikke å nevne at jeg tok svært rolig hjem med noen "sjekk stopper".

Var egentlig litt lei bil når jeg kommer hjem, men måtte ta en liten inspeksjon for så se om jeg kunne se årsaken.

Fant fort ut at jeg har punktert/lekkasje i høyre fram demper og at venstre demper synger på siste vers. Og at eksos anlegget har løsnet fra bakre gummi feste sitt.

Men kunne ikke se noe som direkte forklarer "ristingen" (edit: det kjentes ut som at jeg hadde alvorlig kast i et av hjulene),  tok en kjapp visuell titt på foringer med "brekkstang" fant ingen som var "lealøse".  

pic4.thumb.jpg.74ea8b0665de2de432e1f09f6aa6b720.jpg

Men uansett, så fort snøen forsvinner så var det planlagt å investere noen timer i denne bilen og klargjøre den for sommer sesongen.

Den opprinnelige planen var:

  • oppgradering av bremser (ventilerte for bremser)
  • skifte av termostat
  • det sedvanlige rust fiklingen

Nå må jeg legge til bytte av dempere/fjærer på alle 4 hjørner.

Jeg gjerne imot noen tips på billige men ok TUV godkjente sett, dette er å blir en budsjett bil som jeg ønsker å holde i teknisk OK stand og kan brukes som en alternativ DD/lekebil.

Tar også gjerne imot tips på hva jeg skal se etter mtp denne "ristingen" jeg opplevde...

PS: beklager lite action bilder, jeg var alene i dag. Men har noe GO pro video, så vi får se om det kommer noe ut av det etterhvert.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Otis skrev:

Det var ikke bare snø i felgen som sørget for ubalanse da?

Ellers kan jo en ødelagt demper føre til unormal oppførsel siden det ikke er noe som hindrer bevegelse opp/ned.

Ah det med snøen i felgen tenkte jeg ikke på! (Facepalm)

Det vil jo forklare hvorfor ristingen forsvant mens «luftskip» følelsen besto!

Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Påsken er her og forsatt masse snø her ute. Hadde håpet på litt mer vår følelse nå..

Men i dag var det duket for gode + grader her, så da benyttet jeg av meg sjansen til å ta en kattevask av bilene.  @Havers hadde også kommet innom med litt datamaskin problemer, så vi kombinerte nerding og vask i været.

Vaskekøen er klar.

pic1.thumb.JPG.f765bcf02e83ada7649d51d0004bc5bb.JPG

i3'en føler jeg at jeg vasker hele tiden, men det trengs også. Da kona pendler hverdag til Oslo med denne, samt at det er hovedbilen vår på ettermiddagene også i forbindelse med familie aktiviteter.  Blir vel ekstra ille i framtiden, med snøsmeltingen.

pic2.thumb.JPG.23ce7bcb12153d82be2f919449754718.JPG

Når vi først hadde alt ute, så tok vi en runde på E39'en til @Havers også. Ikke det at den var så ille,  men hvorfor ikke.

pic3.thumb.JPG.d8609c158031dbaaf636c481e594d62e.JPG

 

Ellers så kan jeg dele at jeg hadde bursdag her om dagen,  selvom jeg ikke er så glad i kunngjøre slikt. Men årets presanger fra sjefene her på huset, var BMW relaterte og jeg syntes de er morsomme:-)

Denne hadde døtrene mine laget til meg, den skal helt klart opp på veggen i "mancaven" min. (selvom jeg lurer på om de har brukt en Auda TT som mal :-) )

pic0.thumb.JPG.e35ac325fd487f81c171e1d7f330df28.JPG

Fikk også en Carly adapter av kona. Den har allerede blitt flittig brukt til å programmere småting på E70 og lese ut litt diagnose på Hellrat'en.  

pic4.JPG.9979801196dda527d33e2f4ec97d1071.JPG

Når vi først er inne på Hellrat'en, så er nye dempere og fjærer bestilt den. Men leveransen kommer til å ta litt tid, men var så billig så jeg venter gjerne litt på det. Men når dette kommer, så blir i3 henvist til utendørs parkering for noen dager. Så skal det jobbes til bilen er kjørbar igjen!

Redd blir litt verksted jobbing på meg nå i April, flere kompiser med Zed'er som har planlagt litt ymse oppgraderinger som bare venter stabilt + grader og snøfrie gårdsplasser....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da kom det endelig en pakke til meg, nye dempere og fjærer til Hellrat'en. Positivt overrasket at det gikk så fort, da jeg ble forespeilet en lengre leveranse tid. 

Nå er dette riktignok ikke fra øverste hylle, men håper disse vil duge til litt lek og moro.

pic1.thumb.JPG.3afe715af75b9d3a13a30c7ace7c8b23.JPG

Men pakken på middagsbordet, så kom motivasjonen min for fullt igjen. Selvom det forsatt er  grått og trist ute. Så jeg labbet ut i garasjen og tenkte å få Hellrat'en opp lufta og ihvertfall begynne med WD40 dynkingen av skruer og andre deler som skal av. Slik at jeg kan gå dynke det litt i et par dager før jeg skrur til helgen. ( beklager rotetet garasje, skylder på lang vinter:-) )

pic2.thumb.JPG.a6e4843c3cb4671f8616a86ee706fd11.JPG

Etter litt studering av på foringer og ymse rare deler. Så ble det til med litt dynking av WD40.

pic3.thumb.JPG.153b1963e21154719d410ca7b646702d.JPG

Og når jeg først var igang og hadde tid, så kunne jeg like gjerne sjekke om ting satt bomfast eller om jeg måtte planlegge litt varme og kraftigere skyts til helgen.

Men pluteselig så sto jeg der med bremser av og alle bolter hadde løsnet ganske greit med litt vennlig motivasjon fra gummi hammeren. Fant til min store glede svært lite rust på bolter og muttere her og der. Samt at alt løsnet enkelt, gjorde samme jobben på 2.8'ern. Og med den måtte ulike guder tilkalles og alle mulige banneord benyttes...

pic5.thumb.JPG.183ed564adbf7bb7ee2b4196800e0470.JPG

Så da sto jeg og hadde mer tid, så da kunne jeg kjapt test montere de "nye" bremsene fra en Z4 og se om alt passet. (Mange som oppgraderer til disse ventilerte bremsene fra Z3 2.8/3.0 og Z4 på sine Z3 1.8/1.9).  Alt ser ut til være bolt on uten store problemer, nå "skal" disse passe. Men man vet aldri:-)

pic4.thumb.JPG.1f02ad45294e281df13b569d40686e84.JPG

Så alt i alt, en god og produktiv etttermiddag i Z3 garasjen! I morgen er planen å få ut demperne og få sjekket om hva som må handles inn (topplager, mansjetter, foringer, kyllingbein osv..) før monteringen skjer.

Håper dere ikke er lei Z3 babling og frisør biler nå :-)

 

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en økt i dag også, med litt god hjelp fra @Havers og @b-havers.

Målet i dag var å få ut alle dempere og fjærer, så jeg kunne få en oversikt over støtdemperlager osv. Så med hockey kamp på ipad'en, gikk vi i gang.

Men vi endte opp med å ødelegge litt verktøy og jeg manglet noen litt ymse verktøy. Så vi endte opp med å bruke en god time hos biltema før vi kom igang.

Vi fikk av passasjer siden ganske greit da vi endelig hadde verktøy som fungerte, men på førersiden klarte vi å knekke en bolt. Så vi får litt jobb med å bore ut den og gjenge opp på nytt igjen.

Ut kom demperne og nå ble det ganske tydlig at her har ikke ting vært byttet på lenge....som forventet.

pic4.thumb.JPG.213365b2ab70cc50fd199a907e4de048.JPG

For å komme til toppen bak på Z3 så må hardtop av og kalesjen opp før man kan grave seg bak i hatt hyllen for å løsne boltene til støtdemperne. Støtdemperne bak som jeg trodde var i bedre stand enn foran,  var i helt elendig stand. Det var null futt i dem hverken inn eller ut :-) 

pic1.thumb.JPG.a31ed1a4f5ac855ff2070dc803f91320.JPG

Men vi fikk ut alle dempere og fjærer uten nevneverdige problemer.  Så da endte vi opp med en slik bil i denne tilstanden.

pic5.thumb.JPG.8b529344cc6ee690306b05a9a4a1a96c.JPG

Så tenkte vi at vi skulle prøve å få av hjulnavet så vi kunne begynne boringen,  men her stoppet det for oss i kveld. Mangler litt verktøy (brytegaffel) og motivasjonen var slutt. 

pic3.thumb.JPG.8c9d70e77b0112bf0a30d3b6ee1b7f4f.JPG

Mulig vi kunne få løsnet disse med litt rå makt, men som sagt motivasjonen var ikke tilstede lenger :-)

pic2.thumb.JPG.d4960b8b94253dcab7b17201132d6a28.JPG

Så morgen dagen blir det å handle litt deler, låne litt verktøy, borre ut knekt bolt og håpe på at vi får alt på igjen uten store problemer og ender opp med en kjørbar Z3 igjen.

Slik at vi kan begynne på neste bil på arbeids lista vår :-) 

 

 

 

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, sveigis skrev:

Gøy med litt tid ute igjen tenker jeg .😃

Tro det eller ei, det er faktisk litt deilig å bruke tid ute i garasjen eller hos venners garasje, framfor å sitte inne og «sture»  :-)  Skru bil kan være morsomt og er god terapi i hverdagen, ihvertfall for min del. Men ser nå at garasjen skal få litt oppgradering med TV og lyd ila sommeren:-)

10 timer siden, And-reas skrev:

Du får si ifra om det er noe jeg kan bidra med av verktøy. Hadde et par år med kjøpemani på den fronten 8)

Tusen takk! Nå ser det ut til at "garasjen" i nabogaten her hvor jeg er "delelagersjef" har det meste jeg trenger for nåværende prosjekt. Men håper du "påkaller" oss Zed'ere hvis du har litt behov noen ekstra hender og null kompetanse mtp ditt prosjekt!!! 

Får vel holde dere oppdatert på framdriften her på Hellrat'en. Etter gårdagens gode framdrift, jeg tenker positivt nå. Da jeg nesten må regne med knekt bolt eller to på slike eldre biler. Hvis den bolten er den største utfordringen i denne operasjonen, så er jeg ganske fornøyd:-)

Benyttet meg av lunsj pausen i dag til å stikke på GS i Oslo å plukke opp litt deler, viste seg dessverre at de hadde ikke alt jeg trengte på lokalt lager. Så fikk bare med meg halvparten av det jeg trengte, men det er like greit. Da får jeg heller bruke litt ekstra tid på detaljer og ta litt rust fiks samtidig på de delene som er ute og som skal gjenbrukes.

Hos GS fikk jeg gleden av å se litt på denne, da den sto parkert utenfor:-)

pic1.thumb.JPG.a020d93455c1244840ed8254c9bf1c36.JPG

Var deilig vær i dag, så jeg benyttet meg av muligheten til å stikke litt tidligere fra jobb og komme meg ut i garasjen i finværet.

Tanken var å plukke fra hverandre framdemperne så jeg kunne få ut litt pakninger og øvre fjærskål.

pic2.thumb.JPG.05e8ea092b98c97a2dc745be9b804569.JPG

Greit å ha en ekstra hånd på arbeidsbenken når man trenger tre hender.

pic5.thumb.JPG.19d983700eeb721d375103ad4b2b82d9.JPG

Topplager er helt klart aldri/lenge siden den har blitt byttet. Men øvre fjærskål og "fjær gummien" kan bruks videre med litt TLC.

pic4.JPG.027e83332e866aa0349e34eac06614fb.JPG

Slapp det ned i en bøtte med litt heksebrygg og lot det få ligge der noen timer før jeg begynte å skrubbe disse rene igjen.

pic8.JPG.90dc37554d683b7fd1a0acd79b135032.JPG

Jo mer jeg jobber med de gamle demperne, jo mer innser jo at de var helt ferdige. Kan ikke skjønne at bilen har vært mulig å kjøre i det hele tatt, når jeg ser dette (mulig det sier noe meg da :oops: ).

pic6.JPG.be91cfb60b2568f799bdd9178d6e76a5.JPG

Men jeg mistenker at fjærene er av ganske mye nyere dato, da de ikke på langt nær er like slitt som andre deler på bilen. Så de havner på hylla, ser jo fullt brukbare ut.

Ny verus gammel fjær. Ja bilen vil bli noe lavere med det nye settet.

pic3.JPG.2aac48fe5dd287dba5814233b2e9b44e.JPG

Fant denne lappen etter litt skrubbing av møkk, usikker på dette var en OEM del fra bilen var nye eller om det har blitt skiftet på et tidspunkt.

pic7.thumb.JPG.84aee0372b9bc6889646fb4bc496f53b.JPG

Fikk egentlig ikke gjort så mye i dag, men kom et steg videre i prosjektet. Men det er avslappende å bare pusle litt i god været og glede seg til at jeg kan ta Z3M'en ut igjen og kjøre den litt igjen snart.

 

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde ikke så mye helga, men mange små steg bør bli til ett eller annet resultat.

Planen for helgen var å få boret ut den knekte bolten i hjulnavet, samt begynne montering av framdempere. Lørdags ettermiddag gikk jeg ut med pågangsmot og armert med riktig verktøy.

Det resulterte i en fiasko uten like (helt klart inkompetanse fra min, youtube hjelper en bare litt på vei tydeligivs), men jeg liker å prøve selv  og lære.

Først så dreit jeg med ut med å knekke et bor, deretter når jeg hadde fått kommet meg igjennom den knekte bolten. Så klarer jeg å knekke grisepiggen i bolten og bore ut den kunne jeg bare glemme.  Så da tenker jeg så bra at jeg har lånt meg en avdrager så får jeg tatt av hele navet. Og sett videre på saken på arbeidsbenken.

Avdrageren dro av endeleddet uten store problemer, men bærearmen kunne jeg bare glemme. Satt noe i inni j*#!#!, men varmet litt, banket litt her og der (med masse dritt under bilen som resultat). Ble drittlei hele greia og tenkte et siste forsøk og klarte å knekke selve bolten på avdrageren :shock:     ( Og ja prøvde varme og hammer trikset)

Vil faen ikke av:-(

pic3.thumb.JPG.72a3c1599525c15037d7683bd5996344.JPG

Ga opp hele dr*#% og tok heller litt pusle arbeid med å pusse øvrefjær skåler for rust og få gitt dem en skikkelig dose med brunox.

Underveis bilde med rustfjerning med hammer og negerkuse. Glemte å ta litt bilder av ferdig resultat men disse ble ganske ok.

pic1.JPG.561748f1ea577b1aabcd0cc18f9a8c07.JPG

Ga meg etter dette på lørdagen, gikk heller inn trøstespiste masse lørdagsgodt med ungene og se på "Flaskepost fra stillehavet"!

Men klarte ikke å la være å tenke på det j*"#¤" hjulnavet, postet litt på FB og fikk napp fra en lokal kompis. Som mente han hadde noe skikkelig manne greier til meg.

Søndags morgen sto pluteselig en annen kompis av meg på døra og sa "du trenger hjelp av meg i dag!". Kjente pågangsmotet våknet etter at vi hadde tømte et par kaffekjeler og mannet oss opp til det hjulnavet. Så etter en runde med henting av ulike drapsvå... unnskyld verktøy til å få av hjulnavet. 

Så satte vi gang, 1 minutt etterpå hadde jeg dette resultatet.

pic4.thumb.JPG.985af52b7cd21305d48db7cc3c58831c.JPG

Den smatt rett av, uten noe klaging eller banning fra oss :shock:  Så der sto vi da perpleks og hva gjør vi nå? Jeg hadde lørdagskveld bestemt meg for å levere selve hjulnavnet til min "BMW mann" som har det rette utstyret og be ham fikse det for meg.

Han syntes vel så synd på meg at han fikset dette kjapt i dag og ba meg glemme regningen. Må si bil entustiaster har det med å hjelpe hverandre!!

Men siden vi fikk av navet så lett, så kunne vi begynne å parre en fjær med en demper. Dette var ukjent terreng både for meg og medhjelperen min. Så her ble det litt plundring og dobbeltsjekking med realoem.com på rekkefølgen og riktig plassering av skiver og andre småting.

pic2.thumb.JPG.d40d913e99a0d9038043e65ad4c84b9e.JPG

Men vi fikk da sammen noe, som så ut en del som kan passe på en bil. Var til og med rutinert nok til å ha fjærnummer riktig vei og greier :-)

pic5.thumb.JPG.b596f5b06e6015e1b73fb38ae534d30c.JPG

Så skulle dette her installeres på bilen, god gjenbruk av enkelte deler ser dere.

pic6.thumb.JPG.d7ade428e41f30f460ae8d453d59b718.JPG

Etter mye plundring med å finne ut av riktig teknik for å få "lina" opp all hull riktig, slik at vi kunne sette inn boltene. Så smatt den inn og vi hadde en demper  installert:-)

Gjorde den tabben at vi skulle bare sjekke om toppbolten var skrudd til nok før vi hadde satt press på fjæra. Så hele fjæra vred seg litt og nedre gummi "fjær foring" vred seg litt ut. Så vi må kjapt ut med den igjen og legge den riktig på plass igjen. Men nå har vi både metoden og "erfaringen", så det skal nok gå fort og greit.

pic7.thumb.JPG.14733c34902dc45d69a9ec4be0dd9e4d.JPG

Med dette resultatet sa vi oss fornøyde for dagen.  Så langt i dette prosjektet så har jeg følgende resultat:

  1. knekt bolt på hjulnavet
  2. knekt et bor
  3. knekt grisepigg
  4. knekt avdrager
  5. første demper må av igjen pga vrid fjærgummi

Kunne like gjerne vært en "How to not fix car" show til tider dette her:-)

Men vi forlot bilen slik, sa til oss selv: bedre å bruke god tid og få det til skikkelig.

pic10.thumb.jpg.5c136f3ffebf38726c8fa1ae0a1869f8.jpg

 

Litt off topic:

Ble jaggu meg et sett til med Alpina reps felger på meg, var en person som averterte en bytte handel på FB i mot felger som kunne gå igjennom en EU kontroll på en E36. Og siden jeg er en sucker på denne looken og disse har litt anderledes ET enn det settet jeg har.  Så øynet jeg en mulighet til å bytte et sett av Z3 felgene jeg hadde liggende. 

Så disse ble byttet

pic8.thumb.JPG.91f298605c2a4e1c5b455baa81e92d3c.JPG

med disse i nå i kveld.

pic9.thumb.JPG.2e8a2a7378b271b3997540ab05e44007.JPG

Så nå har jeg 2 sett med Alpina reps felger og litt forskjellige ET, så jeg kan bygge meg et sett med riktig ET'er til Z3M'en. Skal ikke se bort ifra at det gjenværende settet blir solgt i nær framtid.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fxslin changed the title to Z3M Coupe - M Coupe'n er på sykeperm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...