Gå til innhold

E 30 Ferdig (blir man aldri)


tpmek
 Share

Anbefalte innlegg

Da har vi plukket litt. Ser ikke så galt ut. Glassblåst toppdeksel som en prøve, så får vi se hvordan vi skal sluttbehandle det 🤪

blir å plukke toppen å blokken å bytte kun det som må. Plane topp å banke det i hop igjen.

Bestillt overhaling sett til dyser .

om noen har en fordeler liggende så gi meg en lyd på PM.

Ser ut som noen har prøvd å få den ut før meg. Knekket ett øre.

 

image.jpg

9EBA447D-04DA-485B-BEF7-04B12BB2098C.jpeg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5.12.2017 at 22.45, danskiii skrev:

Blir pent når man tar seg tiden til det ja! :D Får bare lyst å plukke fra min også :P

Ble ikke så værst. Det som var driten er at jeg må ha ny blokk. 

Fikk slipt blokken ren, og det som først så ut som pakningsrester var rust/tæring. Har muligens fått tak i ny. Men kjenner på meg at jeg er nærmt en forandring i planene. 

Så om noen av dere som er innom denne tråden har oppskrift på å få godkjent med V8 så gi meg ett hint. Fant en gammel tråd fra 2011 der vedkommende fikk godkjent med V8 ...så da er det vel mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med i denne tråden, og tar av meg hatten for den grundige restaureringen du har gjort .

Er det tæret såpass at du mener topppaknig vil blåse? Kan du ikke plane over den og eventuelt bestille en tykkere pakning?

MEN jeg synes du skal beholde den mest mulig original. eventuelt med en 2,5 liter de var vel på 171hk, originalt i denne er det vel 125hk, så hadde jo gitt litt mer kjøremoro med en 2,5 liter. Jeg synes at å putte oppi en V8 vil ødelegge litt av det originale med bilen, men det er nå bare min mening.

Med rekkesekser er jo disse veldig fortunge allerede å krever kjennskap til bilen for å kunne kjøre de fort på svingete vei, med en V8 blir det enda verre 8). Er ikke få 320-325 som gikk av veien i sin tid pga understyring som ble kjørt av folk som ikke kunne kjøre de, forsikringskostnaden ble derfor høye på disse modellene.

Vi har sjøl en 1984 E30 320i som har vært i familien siden den var ny. Nå er 3 generasjon eier, og har fått "streng" beskjed om at det ikke skal settes på noe harryblong på den, den skal holdes original. Den er i forholdsvis god stand, men selvfølgelig plaget med noe rust den også, men ikke så ille. Tror den har rullet ca 130.000km.

Uansett lykke til videre, gøy å følge med her.

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp her har det virkelig tæret.

joda, den Kan sikkert planes. Og monteres med tykkere pakning.

Har allerede fått tak i ny blokk/motor. Så det blir å demontere den å sjekke tilstand.

Når det gjelder V8 konvertering så var det vel for å sjekke om noen har oppskriften på godkjenning. 

Lar den ligge som ett alternativ. 

Uansett så vil det aldri bli gjort inngrep som gjør at den ikke kan tilbakeføres i orginalstand.

Nå har jeg endelig fått fatt i en lakkerer som syntes dette var ett artig prosjekt og hadde virkelig lyst å sprøyte den. Den går til lakk tidlig i Januar. Det gleder jeg meg noe sykt til. Har også bestillt meg noe gulkromateserings utstyr slik at bolte/skruer og annet får riktig finish. Men nå bærer det offshore i noen uker. Så det blir en spennende januar mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Du kjenner sikkert en pratemaker Øyvind ifra Ølen. Han nevnte på deg.. eller det jeg tror er deg Thomas?

 

Uansett gøy å se en slik grundig jobb. Masse bra bilder som er til lærdom for andre. 

Jeg har den formening om at m60b30 med 218hk har mindre enn 355nm som er "grensen" i E30. Tror denne bilen hadde kledd noen solide bmw bremser fra større modell og V8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tpmek skrev:

Hvem kjenner vel ikke

« Heggassen» Hehe Joda han har snakket mye om BMW gjengen i Ølen. Og de holdt på med  annet enn strikkmotoren fra Kokstad 😂😂 

Haha

 

På gamle bmw'er bør jo bakhjula gå noen flere runder enn frem hjulene på 1 sesong.. det er et klart mål ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...