Gå til innhold

E 30 Ferdig (blir man aldri)


tpmek
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, tpmek skrev:

Jetronic her ja. Blir satt sammen som orginal igjen 👍 mye pussel enda. 

Så gøy at du fortsetter med Jetronic. Jeg har LE-jetronic på E28-en med M20B20. Vet du hvordan det fungerer med ombygging til luftmassemåler? Jeg har hørt noe om at motoren går litt magert med den originale luftmengdemåleren. 

Endret av Eselfjes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eselfjes skrev:

Så gøy at du fortsetter med Jetronic. Jeg har LE-jetronic på E28-en med M20B20. Vet du hvordan det fungerer med ombygging til luftmassemåler? Jeg har hørt noe om at motoren går litt magert med den originale luftmengdemåleren. 

Har ikke peiling på ombygging av disse. I min tid som «mekaniker» så strevet vi med å få de ned mot 0,5 i CO. Og vi måtte til tider stramme fjæren i potmeteret i luftmengdemåleren. Var enkle å greie å feilsøke på. Var og nøye på ventiljustering. Utrolig hva vi klarte å lese av avgassene fra disse motorene. Det gav deg alltid en god pekepinn hvor i systemet man kunne begynne å lete etter feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
6 timer siden, Larsinnj skrev:

Konge prosjekt! Blir vel fett å sette seg i "nybilen" når den blir ferdig! :)

Så du nevnte at du hadde eget utstyr til gullforkromming. Hvor kjøpte du, eventuelt hvordan lagde du det? 

https://malmmotors.se/ytbehandling/gul-kromatering/ 

Dette settet fikk jeg, men det ble aldri brukt da en kompis skulle bare låne 😂😂. Jeg selv endte opp med å sende det til Vestby galvaniske verksted. Venter forøvrig på de delene enda.

Koster ikke mange kronene å sende til dem. Og Ca 400kr +m for en tolitersboks med deler og skruer. Da slapp jeg å griselere med å lage det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Larsinnj skrev:

Ja, det er jo både lettvindt og billig, men er litt gøy å ha gjort det selv også :)

Helt enig med deg :-) men samtidig så er det lenge til jeg skal gjøre lignende arbeid. Så er det dette med lagring av allt mellom himmel jord hele tiden 🤪 alltid kjekt «å ha «faktoren som gjør at garasjen er full til randen 😅 hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Streaxu skrev:

Ser helt knall ut! Vil tro du ble fornøyd :) Gleder meg absolutt til oppdateringer av montering framover nå :D 

Var innom og hadde en mys i dag.

karosseriet  er oversprøytet og klar for mellomsliping/retting.Dører og allt annet er klart.

Ja det skal bli spennende å begynne monteringen. Blir mye pussel med chrome lister og andre eksteriør detaljer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...