Gå til innhold

E 30 Ferdig (blir man aldri)


tpmek
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk gjort litt småting i Quell også. Bøyde til bremserør over torpedo vegg. Det var 8 cm for langt når jeg var ferdig å bøye det til. Så jeg måtte kappe å flense på nytt.(orginal rør) Postmannen var og innom med clutchsylinder. Så fikk sammen resten på pedalsettet.

IMG_1764.JPG

IMG_1765.JPG

IMG_1766.JPG

IMG_1767.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, RF91 skrev:

Flott arbeid, som vanleg :) Men du? Korleis flenseverktøy bruka du? Skulle hatt meg eit slikt sett eg og, men veit ikkje ke so fins dar ute til oss vanlige amatørar :P 

Jeg kjøpte ett på EBay for mangen År siden, Eastwood  company står det på det. Men Biltema sitt er identisk. Dette har vært mye brukt og er meget fornøyd med det. Kjøpte mitt andre flensesett hos Biltema, det bruker jeg for å flense røret mens det henger på bil, feks når man må skjøte ett rør. Dette fungerer også veldig bra.http://www.biltema.no/no/Sok/?query=Koningsverktøy

verktøy nr 1 og 3 er det jeg bruker 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Nye lykteringer..dukket plutselig opp på EBay. 4 for 550kr var jo helt topp 🙃 Er så smått begynt å renovere ledningsnett. Ikke store greiene, men blir å teipe opp på nytt. Ellers prøver jeg å finne noen som kan lakkere til en fornuftig pris. Håpet er fremdeles å få lakk på den før vinteren. 

IMG_1820.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da er det å få surret seg til å levere den på lakk.

Høsten er i anmarsj så da er det ikke så mye annet å finne på en å skru gammel BMW 😳

Kjenner det er greit å ta det litt i etapper istedet for å gå seg lei med ett løpende prosjekt.

Målet er definitivt og få den på veien til neste sommer.

IMG_2180.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp lest gjennom hele tråden, kan ikke si meg annet enn UTROLIG imponert! Lyst å gjøre likt med E34en min, men du å dæven å mye arbeid og ikke minst penger :blink: Står utrolig respekt til dette!

Følger her!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.9.2017 at 18.07, Zeveren skrev:

Nettopp lest gjennom hele tråden, kan ikke si meg annet enn UTROLIG imponert! Lyst å gjøre likt med E34en min, men du å dæven å mye arbeid og ikke minst penger :blink: Står utrolig respekt til dette!

Følger her!

 

Ja det har røket noen lønningsposer her 😂 Og det ryker  nok noen til. Har prøvd å ikke spore helt av,og heller legge tid å penger i karosseriet i første omgang. Så får "tilbehøret" komme etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da begynner det å nærme seg lakk.

hadde en LE lippe liggende med en liten sprekk rundt midtre skruefeste. Den manglet også innfestning på ene siden. Etter mye frem og tilbake så kappet jeg ut feste fra den orginale lippen. Mye sliping og fresing/ forbehandling for å så lime dette sammen.

IMG_2416.JPG

IMG_2417.JPG

IMG_2418.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...