Gå til innhold

E 30 Ferdig (blir man aldri)


tpmek
 Share

Anbefalte innlegg

On 9.11.2016 at 0.43, RF91 skrev:

Ke e da du lakka med? Ser litt for fint ut til å vera benga eller sprayboks :P

Kjøpte 5 liter med Hempel epoxy lakk. Sprøyter med lakksprøyte fra Feiltema👍👍IMG_0680.JPGFikk også E-Bay tanken fra Tyskland å di i dag. Såg smashing ut for 1500 kr. Må si meg fornøyd med den. Neste steg blir å slipe over motorrommet å kitte skjøter før det blir lakk. Tenkte å sprøyte motorrom,cupe, og koffertrom selv.Resten får proffene ta seg av👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, RF91 skrev:

Ikkje værst :) Bruka du den sprøyta med boks oppå? Kanskje eg skal prøva da samme med mitt eige understell då eg vil ha ein oppshining på det :)

Ja bruker den med boksen oppå sprøyten.Bruker to forskjellige sprøyter. har en stor ,og en liten. Den minste er veldig anvendlig når du skal til på trange plasser. Prøv gjerne å oppshine bilens understell før du tar ditt eget :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Reset skrev:

Flott arbeid, morro å se på folk som vet hva de holder på med :)

Einig :) 
Får nesten lyst til å gå bananas på mitt eige understell i vinter, men ette 5 år i garasjen so e da på tide E30'en får seg ein luftetur før den blir demontert endå meir :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hjerteinfarkt ..... feil farge.. tenke det at det ville komme seg på strøk 2. Men her har de blandet delphin grey 184. Istedenfor cosmosblau metallic 185..

to be continued 💩💩

IMG_0982.JPG

IMG_0985.JPG

IMG_0987.JPG

IMG_0988.JPG

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E cosmosblau metallic 185 originalfargen? Viss ikkje so hadde vertfall eg berre gunna på med delphingrau då eg syns den e mykje finare :) Men på ei anna side so skjønna eg veldig godt at da e forbanna. Rekna med da e ein lakkverkstad/utdanna lakkerar so ha blanda til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, RF91 skrev:

E cosmosblau metallic 185 originalfargen? Viss ikkje so hadde vertfall eg berre gunna på med delphingrau då eg syns den e mykje finare :) Men på ei anna side so skjønna eg veldig godt at da e forbanna. Rekna med da e ein lakkverkstad/utdanna lakkerar so ha blanda til deg?

Tror han har gått på en blemme her. Stod ved siden av han når han blandet, og kommenterte at det var lite blått i den blandingen der. 

Kjøpt hos en lokal lakksjappe. Grei kar, så forhåpentligvis fikser han opp med nyblandet lakk til meg.

enig med deg at gråfargen er fin, men syntes den blå står finere til chrome. Og litt av poenget (foreløpig) var jo å holde den original . Viss jeg ikke får den godkjent med V8 da 😂😂

Endret av tpmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg går å venter på riktig lakk, har jeg begynt å bøye til nye bremserør. Dette er originale stål rør, så man har bare en sjanse på de mest kurvede rørene. Heldigvis var bensinrørene ferdig bøyd fra fabrikk. Ellers hadde de blitt byttet til plastrør. Håper jeg får sprøytet den i riktig farge kommende uke.

Er sinnsykt gøy å montere i forhold til å bare jobbe med rust hele tiden. Har nå avtale med en oppretter som skal sparkle de få utvendige skjøtene etter skjermbytte bak.

 

IMG_0996.JPG

IMG_0997.JPG

IMG_0998.JPG

IMG_0999.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...