Gå til innhold

E 30 Ferdig (blir man aldri)


tpmek
 Share

Anbefalte innlegg

Jadda .. så måtte jeg gå på en solid Schmell. Fikk tak i en ny diff som ikke var like rusten som den som stod på. Tenkte det at den kunne få være komplett når jeg sandblåste den. Blåst å slipt og blåst igjen. Tar av lokket å det første jeg ser at det mangler en tann😂😂😂 inne i diffen.

Uansett så ble den ribbet å klokken/huset lakket. Får se om det er mulig å flytte innmaten over fra den gamle, uten å kimse å banne for mye.

IMG_1373.JPG

IMG_1374.JPG

IMG_1375.JPG

IMG_1376.JPG

Endret av tpmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig bare ned i garasjen å fylle spylervæske på samboerens bil 😂😂😂 måtte pirke av litt dekking av delene.

Og som ofte før fører det ene til det andre og vips så hadde jeg byttet innmat i diffen. Venter nå på nye O-ringer/simmaringer låseblekk osv.

IMG_1376.JPG

IMG_1378.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS bildeler leverer 👍 Mangler kun en støvkappe. 

Ellers er jeg litt på forsker stadiet når det gjelder aluminiumslokket til diffen. Fikk en oppskrift av en bekjennt som har restaurert mangen biler og sykler. Det går ut på å legge aluminiums deler i en blanding av olje og whitespirit, etter det er glassblåst. Dette skal " trekke" i Ca et døgn. For så å bli børstet med messingbørste for å få riktig"look".

IMG_1377.JPG

IMG_1381.JPG

IMG_1382.JPG

IMG_1383.JPG

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kostet lokket med messing børste og skyllt i varmt vann. Ble ikke så værst. Lokket var veldig slitt og mye tæring i overflaten. Legger ikke mer arbeid i det, annet at det blir å sette i nye bolter.

IMG_1385.JPG

IMG_1386.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/30/2017 at 21.01, tpmek skrev:

og som ofte før fører det ene til det andre og vips så hadde jeg byttet innmat i diffen. Venter nå på nye O-ringer/simmaringer låseblekk osv.

 

IMG_1378.JPG

Hvordan gjorde du det med forspenn på pinjong å sånn? Byttet du kun tettning (og merket godt), eller gikk du all the way med pinjongen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...