Gå til innhold

E 30 Ferdig (blir man aldri)


tpmek
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Pedi skrev:

Hvordan gjorde du det med forspenn på pinjong å sånn? Byttet du kun tettning (og merket godt), eller gikk du all the way med pinjongen også?

Jeg tok en shortcut å merket ordentlig. Er ikke slik det skal gjøres. Men ryker den så ryker den. Har gjort dette ett par ganger tidligere, mulig det er flaks at det har gått bra 😜. Chimsen hadde samme dim på begge diffene 4mm. Hadde det vært en LSD så hadde jeg gjort jobben 110%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RF91 skrev:

E alle baklokk i aluminium, eller e da nåke spesielle greie? Ha eit Z3M-baklokk på min som skulle fått ein liknande behandling då da ha begynt å oppstå litt tæring.

Og korleis e holdbarheiten på denne behandlingen? :)

Det tør jeg ikke å svare på, men det skal visst holde seg bra. Nå står jo diffen noe utsatt til. Men lokket får en ganske "feit" overflate. Så det virker som en impregnering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bmwmann24 skrev:

Du er virkelig dyktig! Alltid interessant og fölge med på de som virkelig kan dette, så man kan plukke opp et og annet triks.

Fölger med her.!

Takk for det. Vel, man blir aldri utlært når det gjelder "triks i Ludo"

Har noen år bak meg i bransjen, og lærer noe nytt hele tiden (enda) . Nå har jeg bil som hobby etter jeg skiftet yrke. Da har jeg bedre tid og tolmodighet til å eksperimentere litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, volvobrage skrev:

Alu må overflatebehandlast med noke, visst ikkje eirer det fort igjen desverre.

Det er jeg helt enig i. Nå er dette en test. Dette er en oppskrift som er blitt brukt av en kar jeg kjenner. Han har lang fartstid innen restaurering. Så jeg tenkte jeg ville gi det ett forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tpmek skrev:

Takk for det. Vel, man blir aldri utlært når det gjelder "triks i Ludo"

Har noen år bak meg i bransjen, og lærer noe nytt hele tiden (enda) . Nå har jeg bil som hobby etter jeg skiftet yrke. Da har jeg bedre tid og tolmodighet til å eksperimentere litt. 

Hehe, regner med at jeg og kommer dit, jobber daglig som bilmekaniker så "Go-Bilen" står godt plantet i garasjen, har ikke orket å gjöre noe med den på veeldig lang tid. Det blir jo så desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montert nye bærekuler og bakre foring i dag. Alltid like gøy med den bakre bærearmsforingen. Selv om man polerer og smører enden så er den kranglete å få på. 

Klargjort å maskert litt for sprøyting av cupe og bagasje rom.IMG_1391.JPG

IMG_1390.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.2.2017 at 22.12, tpmek skrev:

Fikk malt litt og . Ble engine bay look på det. Bommet litt på lakk mengden jeg hadde igjen, så måtte strekke det maks 😂😂

IMG_1394.JPG

IMG_1396.JPG

IMG_1397.JPG

IMG_1398.JPG

IMG_1399.JPG

Kjennte på meg i dag, at dette vil jeg gjøre om igjen. Så her må det kjøpes mer lakk. Ble mye støv å dritt, selvfølgelig har det kommet ut noe blåsesand når jeg har sprøytet inni all krinkelkroker. Så får håpe at det jeg nå har sprøytet har bundet det støvet/sanden som var igjen. Frem med matte duk og sandpapir 🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å døyve irritasjonen av dårlig resultat av bagasjeroms lakkeringen , ble det litt puttling i kveld også. IMG_1408.JPGE-bay stickersene var så som så kvalitet på, men la gå !IMG_1406.JPGNy gnikket tannstang !IMG_1407.JPGDuften av ny isolasjon 👍 Måtte henge på rattstammen for å øke motivasjonen litt. Må sikkert av igjen når allt bak skal på 🙈

IMG_1405.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, tpmek skrev:

Diffen boltet på plass. Vet ikke om jeg tør å montere mer på bilen hengende i vuggen.IMG_1413.JPGskinnende blank å fin 👍

Trur du gjere da lurt i roa ned monteringen litt mens den står i vogga, ja. Seigt å legga ned so mykje arbeid i ein bil berre for å sjå bilen plutselig ligga på golvet pga ei vogga som svikta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...