Gå til innhold

E 30 Ferdig (blir man aldri)


tpmek
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk gjort litt i dag og, men fikk benyttet anledningen i finaværet til å kjøre vekk boss fra garasjen. Det blir mengder med drit etter ett slikt prosjekt. Venter på nye fjærer å støtdempere, slik at jeg får satt den på hjul. Fått med meg en karosseri jente som skal så smått begynne å sparkle å slipe karosseriet til helgen. Sliter fremdeles med å få tak i stoff til førerstolen. Pacific 0212 er upholstery koden. Sjekker litt rundt i Spania for å se om jeg kan være heldig å få tak i en stol der.

IMG_1420.JPG

IMG_1423.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt min gamle far på delejakt der nede. Så blir vel i Alicante/benidorm området. Kjenner noen lokale mekanikere der nede som kan bistå med kommunikasjon mot eventuelle høggere 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye gjort i dag. Presset inn nye hjullagre bak. Lakket spindler bak. Fikk også nye bremseskjold fra GS i dag hele veien rundt. Dette må lakkes, før det blir montert. IMG_1430.thumb.JPG.f1a6bb7220d06d9f22b30c565315503f.JPG Forbanna drit disse klistrelappene, sikker på de hadde vart lengre enn den originale lakken skjoldene er behandlet med 😂😂

IMG_1424.JPG

IMG_1429.JPG

Endret av tpmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å redigere innpå her så slenger ut ett "svar" til. Fikk svingt lakksprøyten å lakket alle bremseskjoldene. Digger lakkteltet som jeg laget. Funker sinnsykt bra for lakking av små deler. Lett å stue bort bakom garasjen. Så nå venter jeg i spenning om dempere og fjærer ankommer i morgen. Da skal den på hjul før helgen forhåpentligvis .

IMG_1432.JPG

IMG_1433.JPG

IMG_1434.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_1438.thumb.JPG.7c765aa5b7f7bf30a513227bc079c9fc.JPGDa er bilen ute av karosseri snurren for gått. Fikk hengt på bremseskjold bak, montert slange mellom påfyllingsrør og tank. Er begynt å glassblåse klosseholderene/klave. Mangler høyre bak, men ser ut som jeg kanskje fikk tak i en via Facebook. Fremover blir det mye kursing i Stavanger, så bærer det offshore en tur.

IMG_1435.JPG

IMG_1436.JPG

IMG_1437.JPG

IMG_1440.JPG

Endret av tpmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, sparco411 skrev:

Lest ifra start til nå! må si jeg er meget imponert over arbeidet du gjør.. blir veldig strøkent i hvert fall! setter pris på jobber som dette! Du har fått en follower her i hvert fall :D bra jobba!

Takk for det! Som jeg har sagt før, alltid greit med ett par gode kommentarer. Det holder motivasjonen oppe litt. Det er ett enormt arbeid. Ihvertfall når man finner ut at originale deler ikke holder standard når det gjelder overflatebehandling. Da blir det mye arbeid 😳😳😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tpmek skrev:

Takk for det! Som jeg har sagt før, alltid greit med ett par gode kommentarer. Det holder motivasjonen oppe litt. Det er ett enormt arbeid. Ihvertfall når man finner ut at originale deler ikke holder standard når det gjelder overflatebehandling. Da blir det mye arbeid 😳😳😅

ja, blir ikke bedre enn man gjør det til sjæl som regel! :D

er du utdanna innen platearbeid eller karroseri arbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, sparco411 skrev:

ja, blir ikke bedre enn man gjør det til sjæl som regel! :D

er du utdanna innen platearbeid eller karroseri arbeid?

Jeg er utdannet bilmekaniker. Og har jobbet offshore nå i ganske nøyaktig 10 år. Men har vel aldri gitt slipp på bilfaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Joachim S Hamar skrev:

Her har det virkelig skjedd ting siden sist gang jeg var inne her. Strøkent!! Begynner å bli gira på min egen, når jeg ser denne 😊

Du må slutte med det der E36/46 greiene vet du. Gi gass med den som teller  👍👍👍😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...