Gå til innhold

E 30 Ferdig (blir man aldri)


tpmek
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg liker virkelig detaljarbeidet på denne bilen. Altfor mange faller av på de siste detaljene, men du plukker med deg det meste - og det er meget tilfredsstillende.

Det er bare flere og flere nå som kjøper nye bremseskjold feks (før banket vi jo de bare tilbake til rett passform :) ), men mesteparten glemmer jo at det bare er så veldig mye mer enn transportgrunning som er lagt på fra BMW, er ikke mye sprek den... Men du lakkerte de, og det synes jeg selv er en god ting å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, RF91 skrev:

Nærma seg jo lakkering og no :) Korleis motor rekna du med å enda opp med? Blir da å beholda 2literen?

Ja det blir 2 literen, så får vi se hva fremtiden sier. Må jo ha litt å gjøre på når den er ferdig og. Event motor/servo etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RF91 skrev:

E vel ingen problem for deg å få den godkjent ombygd til f. eks 325 eller 327? ;)

Litt av charmen er jo lyden i 6'eren. Så om det da er 2 liter eller  2,5 spiller ingen rolle for meg. Meen V8 hadde jo vært kjekt 😳👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pedi skrev:

Jeg liker virkelig detaljarbeidet på denne bilen. Altfor mange faller av på de siste detaljene, men du plukker med deg det meste - og det er meget tilfredsstillende.

Det er bare flere og flere nå som kjøper nye bremseskjold feks (før banket vi jo de bare tilbake til rett passform :) ), men mesteparten glemmer jo at det bare er så veldig mye mer enn transportgrunning som er lagt på fra BMW, er ikke mye sprek den... Men du lakkerte de, og det synes jeg selv er en god ting å gjøre.

Her var det rust og ombygning til skivebremser bak som gjorde jeg kjøpte nye. Ellers hadde jeg blåst å skrukket de ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en uke med kurs på Forus, så fikk jeg sneket meg en tur i garasjen med ett trillebårlass med deler. Manglet jo dempererene foran selvfølgelig og støvmansjetter .... ble ikke tid til å gjøre så mye, men har ett bra utgangspunkt om noen uker, når jeg er ferdig med dette kurs våset.

IMG_1475.JPG

IMG_1481.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi sparklet karosseri og sprøytet det med slipegrunning. Enda ikke fått den på hjul, men har nå fått alle delene som manglet til fjørbeina foran. Fremdeles mye på reisefot så det blir ikke tid til så mye arbeid som jeg hadde ønsket .

IMG_1508.JPG

IMG_1509.JPG

IMG_1510.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, RF91 skrev:

Blir so satans misunnelig når eg ser folk so ha plukka bilane sine heilt ned til skalet for å restaurera dei skikkelig.. Ha veldig lyst til å gjera da sjøl og, men hadde aldri i verden fått bilen ihop atte i ein bit :P

Joda, når du har brukt like lang tid som meg 👊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten mini oppdatering.det har blitt sparklet-slipt-sprøytet slipegrunning i hytt og pine. Garasjen får svi så det holder 🙈🙈Fikk også hengt opp fjørbeina med skjold og lager😋 Blir ikke gjort noe nå på ett par uker.. men 2-3 timers jobb så lander den på " beina"  for første gang siden november 2015. 

IMG_1513.JPG

IMG_1514.JPG

IMG_1516.JPG

IMG_1517.JPG

IMG_1518.JPG

IMG_1519.JPG

IMG_1520.JPG

IMG_1521.JPG

IMG_1522.JPG

Endret av tpmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Flott arbeid du har gjort på denne, morsomt å se noen som virkelig prøver å få en minste ting pent igjen. Har du noen planer for innredningen på bilen enda?

 

Driver selv i sveisefasen på karosseriet mitt, men har hatt mye å ordne på bruks e30n i det siste. Og desverre blir motivasjonen veldig dårlig da jeg jobber som oppretter og sveiser rust nesten hver dag, men får vell ta meg selv i nakken å komme i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Streaxu skrev:

Flott arbeid du har gjort på denne, morsomt å se noen som virkelig prøver å få en minste ting pent igjen. Har du noen planer for innredningen på bilen enda?

 

Driver selv i sveisefasen på karosseriet mitt, men har hatt mye å ordne på bruks e30n i det siste. Og desverre blir motivasjonen veldig dårlig da jeg jobber som oppretter og sveiser rust nesten hver dag, men får vell ta meg selv i nakken å komme i gang.

Ikke store planer angående interiør . Er på jakt etter trekk til seteryggen til førerstolen. Men det viser seg at det er jaggu ikke lett.

Har lyst å beholde det blått. Kunne jo selvfølgelig tenkt meg sports stoler i samme farge.

De fleste syntes det blå interiøret er gørrkjedelig, men jeg syntes det er litt kult å bryte med hva alle andre syntes/vil ha. 

IMG_1417.JPG

IMG_1419.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det endelig fri i noen uker. Kun avbrutt av noen dager med kurs. Har endelig fått blåst ferdig klosseholder/klaver. Tok litt tid da jeg har rotet bort munnstykkene til blåsepistolen 😆😆. Kjørte på med lakk og klarlakk i dag. Så får vi se om ikke det blir bremser på garagesniken etterhvert 😳IMG_1554.thumb.JPG.c2628d13beeb279ee7a236d41fd62d64.JPGskal bli godt å få ryddet litt etterhvert 😤

IMG_1549.JPG

IMG_1553.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...