Gå til innhold

Min 435i xDrive GC F36


Lars S
 Share

Anbefalte innlegg

Da ble det bilbytte igjen, og jeg hadde en klump i halsen da F31 330dx forsvant fra gården, men den ble fort glemt da en 435ix GC ble kjøpt inn. Planen var å kjøpe en ny 428ix CG, men da denne denne 435'n dukket opp ble disse planene endret. Er en 2015 model som er registrert høsten 2014 med 13' på telleren. Tror den har det meste av utstyr med unntak av varme i baksete og surround view. Er utrolig fornøyd med nye vogna, ser bra ut, fin motorlyd og går godt.

Har fått maskinpolert hele bilen og lagt to lag med Cosmic lakkforsegling det ga skikkelig glans i lakken. Har også lagt omlag 3 m med folie på steinsprututsatte områder.

Bestilte Eibach senkefjærer til den, men Bilia frarådet meg å montere senkesett på en xDrive så jeg har lagt det på is til våren.

Bilen hadde 20" performance felger Style 405 (som skal selges), og disse er byttet til 20" BBS CHR med Michelin SuperSport 235/35 og 265/30.

Videre hadde den 18" vinterhjul, og disse blir byttet til 19" Borbet XR med Conti 235/40 dekk.

Ellers blir nok denne vogna bare tatt godt vare på uten noen videre endringer.

post-49801-0-74620100-1448107696_thumb.j

post-49801-0-46174100-1448107775_thumb.j

post-49801-0-87943500-1448107828_thumb.j

Endret av Lars S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil! Funker fint med senket xDrive - har det selv. En vanlig xDrive kan bli litt høy og myk pga mangelen på sportsunderstell - litt moderat senk fra Eibach eller H&R og du tar tilbake BMW-følelsen mange hakk :)

Takk for gode tilbakemeldinger!

 

Vogna har adaptivt understell og kan velge mellom hardt og stein hardt :-) er egentlig et veldig bra understell, men er ett par cm for høy. Har hørt noe om at det blir feil vinkel på drivaksler forran med senk, men skal sjekke litt mer med BMW ang. dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil! Få på Senk. Must have på Xdrive. 

TAKK!

Du har jo rett, men som sagt så var Bilia veldig negative og frarådet meg å gjøre det.

Er i dialog med BMW Sverige nå, de som monterte det på 330'n, så får jeg høre om de har noen dårlige erfaringer.

Er overrasket over hvor stivt dette addaptive understellet er, mye stivere enn standard understellet og senkesettet jeg hadde på 330'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål. Hadde du ikke adaptivt på F31? Det er jo endel stivere på Sport + enn ikke adaptivt M-Sport.

 

Og på X-Drive får du jo ikke Msport fjører heller så fjørene er veldig myke orginalt.

 

Min oppfatning er at adaptivt er litt mykere i comfort enn Orginalt M-Sport, men litt stivere enn M-Sport i Sport/Sport+. Tipper det er likt på F36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål. Hadde du ikke adaptivt på F31? Det er jo endel stivere på Sport + enn ikke adaptivt M-Sport.

 

Og på X-Drive får du jo ikke Msport fjører heller så fjørene er veldig myke orginalt.

 

Min oppfatning er at adaptivt er litt mykere i comfort enn Orginalt M-Sport, men litt stivere enn M-Sport i Sport/Sport+. Tipper det er likt på F36.

Jeg hadde ikke adaptivt understell på F31, og den var vesentlig mykere enn F36, både med og uten senk.

Jeg fikk stablet inn 4 komplette hjul og 4 løse felger i F36 og det syntes ikke i det hele tatt på høyden på bilen, skulle nesten tro det var nivå regulering på den.

Kan være enig i at stivheten i Comfort er som org M-sport understell, men er del stivere i Sport modus ja.

Hvordan ble din med H&R fjærene da, opprettholdt du samme stivhet som med org fjærene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var 19" vinterhjul på plass. Synes det ble bra, og de fyller opp bedre i skjermene, da disse har ET35 og har 8,5" bredde. Dekkene er Conti VikingContact i dim 235/40-19 og merker at de er hardere og har bedre styre respons enn Nokian R2, men taper nok litt på skikkelig glatt føre også da. Er ellers stor fornøyd med vogna, skikkelig fin lyd og respons i denne motoren.

post-49801-0-34306200-1449331844_thumb.j

post-49801-0-01372100-1449331863_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner flere og bedre bilder her Lars, ser ut til at du har et fint interiør også?

Du har helt rett, er Iphone bilder dette som blir tatt i forbindelse med bilvask, og gjenspeiler ikke hvor flott bilen egentlig er. Må få tatt noen bedre etterhvert, men tror det får vente til våren når BBS hjulene er på igjen. Interiørbilder kommer, behandlet skinnet i dag, så det ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...