Gå til innhold

Kenny_ sin I3


Kenny_
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Det begynner å nærme seg service. 
Siden jeg har Bmw verksted 2min fra der jeg jobber var det naturlig å stikke innom der.
Men der viste nøkkelen feil. 3000km til service isteden for ca 1000km som bilen sier. 
Han bak skranken mente at dette ikke hadde noe å gjøre at nøkkelen ikke står i bilen, men kan stemme at jeg hadde den i 
"nøkkel hullet" for ca 2000km siden. 
Jeg skal uansett sjekk opp i service hos bilforhandleren jeg kjøpte bilen hos. 

Ser også på nye felger for tiden. 
Sett mye på 19"  3sdm som både Ryeng1 og Joachim S Hamar her inne har hatt på sine biler.
Men usikker på hvor praktiske de er. Veiene er jo ikke noe god her i Bergen og jeg kjører med campingvogn i løp 
sommer ferien så usikker på om 10" felg bak er for stort. 
Jeg kan uansett ikke senke bilen mer enn slik den er nå ellers kommer jeg ikke opp til huset mitt.

Var innom BSR/QWT for å sjekke opp i pris 
Å da dukket det også opp ett billigere alternativ jeg likte med mindre bredde på bakhjulene.
Disse koster samme ferdig med falken dekk som 3sdm gjør uten frakt og dekk. 

Orginale 18" blir da veldig greie vinterfelger.  
 

id 3650 (39).jpg

20160226_155406_(1).jpg

16_275545334_xl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjettet ligger vel på de 3SDM 0.06 felgene koster 

Ønsker vel noe som ikke alle har, men heller ikke bruke 50tusen. 

Csl look felgene er fine men ikke helt fulltreffer. Vanskelig å se på bilder. hadde aldri vurdert de utstillings felgene jeg la ut bilde av om jeg så de på en nettside

Schmidt TH line hadde jo vært noe men da snakker jo man om en annen pris enn det jeg tenker på.

Endret av Kenny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det heller ikke noe vits å foreslå noen Zito felger. 

Har sett SAS felger på en bil jeg vurderte. Var fint det.

Personlig ville jeg hatt VMR (vanskelig nå uten importør i Norge) eller Zito.

Mest pga de er rimelige og passer E91 godt. Nå er det ganske vanlig med CSL look felger, så er glad jeg har fine orginale felger som ikke mange har :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte orginal felger er aldri feil.

Men i kveld får felg være felg, nå starter ikke bilen. Kommer opp alle mulige feil, regner med det er batteriet. Så skal bare kjøle ned hodet mitt før jeg går ut å bruker start kabler elller kobler på lader. 

Endret av Kenny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28.2.2016 at 22.43, Tollefsen skrev:

10" felg bak med 265/30R19 skal gå som hånd i hanske med rett innpress (ref. +-ET35) og evt space ut ved behov.

Nå var de 3SDM felgene ET40 .

Vet at de orginal 18" M sport felgene er ET37 . Vil da 3SDM stikke 3mm lengre ut mot skjermen ? 

 

On 29.2.2016 at 7.46, papertiger skrev:

Om du vil ha felger som ikke alle andre har, blir det da feil å anbefale originale style 313 19"? Vet ikke om de er litt oppbrukt, men ser utrolig bra ut på E91 LCI M sport! Føler de første 3DSM felgene krever noe mer senk enn original M sport.

Style 313 er flott, men ikke helt det jeg så for meg

 

Bilen står nå på verksted. 

Var noen kabler ved batteri de skulle bytte. Så nå er det full fart i en opel corsa. 

Endret av Kenny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kenny_ skrev:

Nå var de 3SDM felgene ET40 .

Vet at de orginal 18" M sport felgene er ET37 . Vil da 3SDM stikke 3mm lengre ut mot skjermen ? 

 

Style 313 er flott, men ikke helt det jeg så for meg

 

Bilen står nå på verksted. 

Var noen kabler ved batteri de skulle bytte. Så nå er det full fart i en opel corsa. 

 

Slik jeg har forstått det er at jo nærmere ET0 jo nærmere skjermkanten og jo nærmere ET100 (f.eks) desto nærmere demper. Så jeg trodde at hvis du hiver på 5mm spacer på begge sider så skal ET være 35 på 3SDM felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig bilen igjen i går. Tok sin tid. Ble byttet en kabel bak ved batteriet og mener de byttet start knappen.

Når den først var der ute så ble det tatt eu kontroll og service.

 

Måtte bare få spylt av bilen i dag. Men ikke lurt å vaske bilen i bakke med snø og is, mørkt ute med lite lys tilgjengelig og slangen på høyttrykk spyleren er krøllet og retter seg ikke ut lengre. Trangt var det og. Så tydligvis var vaske trangen stor.

 

 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Kenny_ changed the title to Kenny_ sin I3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...