Gå til innhold

Kenny_ sin I3


Kenny_
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Da har jeg fått kjenne på ting tar tid når deler ikke er på lager.

2 uker har bilen stått på verksted i vente på ny dørhåndtak da det var feil på comfort access feil. Lang leverings tid pga lakk koden. 

 

En rask vask måtte den ha da den var kommet hjem 

 

Ikke blitt noen felger her da huset har svelget de pengene 

2016-05-10_20.21.25.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Gorg skrev:

Trenger jo ikke nye felger, det passer veldig bra slik du 

Var det garantijobb?

Ja, veldig fornøyd med det orginale utseende.

Har hatt en Opel astra i 2 uker så deilig å sitte seg i bmw'en, men da skjønte jeg at en slik bil (BMW med M-Sport) ikke er for alle. 

Ja var garanti jobb, så vet ikke hva det kostet. Var ikke mulig å låse passasjer døren med knappen på dørhåndtaket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kenny_ skrev:

Ja, veldig fornøyd med det orginale utseende.

Har hatt en Opel astra i 2 uker så deilig å sitte seg i bmw'en, men da skjønte jeg at en slik bil (BMW med M-Sport) ikke er for alle. 

Ja var garanti jobb, så vet ikke hva det kostet. Var ikke mulig å låse passasjer døren med knappen på dørhåndtaket. 

Hadde det samme problemet med comfort access på vår når vi kjøpte den - da hadde de kobla ut hele mekanismen i venstre dørhåndtak for om det sluttet å fungere ved bruk var det visstnok fare for å ikke få startet eller låst bilen. Var det av samme grunn du ikke kunne bruke bilen mens du ventet på nytt håndtak?

Selger hadde allerede bestilt nytt dørhåndtak, kostet rundt 2000kr ferdig lakkert tror jeg, så betalte jeg 500kr i montering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, papertiger skrev:

Hadde det samme problemet med comfort access på vår når vi kjøpte den - da hadde de kobla ut hele mekanismen i venstre dørhåndtak for om det sluttet å fungere ved bruk var det visstnok fare for å ikke få startet eller låst bilen. Var det av samme grunn du ikke kunne bruke bilen mens du ventet på nytt håndtak?

Selger hadde allerede bestilt nytt dørhåndtak, kostet rundt 2000kr ferdig lakkert tror jeg, så betalte jeg 500kr i montering.

Trodde det ikke ville ta så langt tid. Så først var nå det greit å kjøre Opel. Eneste jeg ikke likte var at rattet var veldig tynt. Så tynt at madamen bemerket det, å da er det gale. 

Så etter 1 uke var det litt tidsklemme og hellig dag, så gikk det en ekstra helg , å da var verkstedet stengt . Ble for mye styr å ta fri fra jobben for å bytte bil for så ta mer fri for å kjøre ut igjen. 

Men allerede ett felt på håndtaket som mangler lakk.  Jeg har reklamert på det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kjenner jeg begynner å bli klar for sommer ferie nå.  

Vognen vi har er gammel og lett så ikke noe problem å dra den med små motoren min. 

Vurderer å kjøpe meg en orginal jekk  og stephjul til bilen da vi klarte å få en punktering i fjor sommer på ferie. Da med en annen bil og så klart lå hjulkrysset i campingvognen som var en time unna.  Så får legge litt mer planlegging i det i år. 

 

Også fått fikset  dørhåndtaket. Så bare velstand nå. 

Skitten bil, men det får dere tåle 8)

 

2016-05-15_13.08.30.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Lite med updates her 

Ble rygget på igjen her for noen måneder siden. Denne gang med litt mer skader enn sist gang. Men igjen måtte bak fanger byttes, så er på ny fanger nr 2 i år. Var også skade på C stolpen og bagasjeluken. Også fått de til å registrere lakk rester på glass ruten da jeg var redd den kanksje ville sprekke til vinteren . Alt arbeid er gjort av BMW . 

 

Kom over noen billig GS 17" felger. Men litt usikker på ET 34 eller om jeg skulle hatt ET 32. Eller om man ser forskjell i det hele tatt. 

Også i tanke boksen å bare selge felgene og kjøpe meg ferdig pakke med felg, dekk og Tmps ventil.  Blir muligens 18" visst jeg velger det.  

Skal uansett ha premium dekk på da jeg har 3 bakker de siste 50 meterne opp til huset. Bakke nr 2 leder inn i garasjen, å når jeg rygger inn dit uler parkeringsensorene noe voldsomt, så skulle hatt xdrive :)

 

Kjøp av nye 19" falt i fisk da jeg evt må beholde orginale 18 med sommer dekk å bruke de når jeg drar campingvogn. 

 

 

 

 

 

 

 

2016-08-17_11_43_31.jpg

2016-11-20_13_16_07.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

4x4 glapp for meg da jeg ikke var rask nok. Har ikke prøvd å selge. Men fått samme tilbud fra 2 forhandlere.

I skrivende stund er bilen på vei til BMW forhandler med start problemer. Muligens må den ha nytt batteri. Jeg har hatt start problemer tidligere, ble da byttet start knapp og en strømkabel bak ved batteriet. 

 

Ser frem til lysere kvelder med litt vaske kos 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kenny_ skrev:

4x4 glapp for meg da jeg ikke var rask nok. Har ikke prøvd å selge. Men fått samme tilbud fra 2 forhandlere.

I skrivende stund er bilen på vei til BMW forhandler med start problemer. Muligens må den ha nytt batteri. Jeg har hatt start problemer tidligere, ble da byttet start knapp og en strømkabel bak ved batteriet. 

 

Ser frem til lysere kvelder med litt vaske kos 

Skjønner, jeg må selv vurdere nytt batteri snart. Leste at de skulle vare i cirka 6 år og min blir 6 år i år, fikk tilbud på nytt batteri og jobben med å bytte hos Brages(tidl. Bavaria) på fredagen. Blir ikke denne måneden, vi får se :) Det blir kjekt med lysere og varmere dager, gleder meg jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marius2002 skrev:

Skjønner, jeg må selv vurdere nytt batteri snart. Leste at de skulle vare i cirka 6 år og min blir 6 år i år, fikk tilbud på nytt batteri og jobben med å bytte hos Brages(tidl. Bavaria) på fredagen. Blir ikke denne måneden, vi får se :) Det blir kjekt med lysere og varmere dager, gleder meg jeg også!

Hva kostet det med batteri og jobb? Siden jeg sto midt i en rundkjøring var ikke det så mange valg jeg hadde. Så får ta kostnaden uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Kenny_ skrev:

Hva kostet det med batteri og jobb? Siden jeg sto midt i en rundkjøring var ikke det så mange valg jeg hadde. Så får ta kostnaden uansett.

Såpass, da er det klart du må ta det med en gang! Jeg fikk tilbud på 4800,-, da med originalt BMW-batteri eller cirka en tusenlapp billigere med alternativ vare. Etter å ha undersøkt priser på batteriet rundt om synes jeg ikke det var så veldig ille pris, likevel dyrt nok for batteri. Dette er da 80ah. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Kenny_ changed the title to Kenny_ sin I3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...