Gå til innhold

Kenny_ sin I3


Kenny_
 Share

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, papertiger skrev:

Gratulerer med fin bil i råstilig fargekombinasjon :) 

Takk for det. 

Den lå kun noen timer på finn før vi kjøpte den.  Der jeg kjøpte den  selger el biler i bøtter og spann. Da jeg var innom å skrev kontrakt var det kø ut av butikken av folk som hentet el/hybrid biler. 

For de som ikke er kjent i Bergen er det 2 bomringer i dag og blir 3 ringer.  I rushtiden er full pris 45kr. Også i ring 2 . Med full rabatt på autopass er vel det 36kr i rushen. Uten om rushen er det 19kr og 15kr med rabatt. Jeg har familie som bor mellom ring 1 og 2.  Og når ring 3 kommer ville vi f.eks ikke kunne kjøre på lokale kjøpesenteret der 95% av butikkene i min bydel holder til uten å betale. Ikke uvanlig at jeg er 5 ganger igjennom bommen for dagen.

Alt for å finansiere bybanen som skal til en bydel jeg ikke skal ta bybanen til. 

Jeg kan delvis være enig i bompenger. Men da for å få bedre veier å kjøre på. Visst alternativet er å ha dårlige veier. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er i3'en kommet i garasjen. Men jeg er fremdeles på reis så skal bli skikkelig godt å komme hjem denne gangen. 

Jeg har vurdert salg av E91. Sitter på finn og blir ikke klok på hva jeg kan få den. Personlig liker jeg at den har: 

  • M pakke 
  • HK anlegg
  • Adaptive xenon lys med kurve lys
  • svingbart hengerfeste
  • individuell lakk
  • alu rails 
  • comfort access 

Det er i tillegg ny turbo og servicehefte er hold. 

 

Endret av Kenny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter noen dager med el bil så er dommen klar. 

Utrolig kvikk og gøyal bil å kjøre. Perfekt for vestlandveier. Selv om den ikke er like gokart som en mini. Smale 20" hjul. Må hele tiden følge med på farten. Tar meg i å kjøre alt for fort. Vant med seig diesel. 

Bestilte med vinterhjul hos forhandler men de kunne ikke skaffe uorginale felger så de leverte orginale 19" med Bridgestone dekk, Er vel samme dekk som blir levert av Bmw.   + i boken til de. 

Noe negativt er det. Styr med bakdørene når man parkerer trangt. Skjerm feste passer ikke. Kan lage jalla løsning men da blokkerer man for at sete kan vippes frem. Liten plass i bagasjerom. Fare for fartsbot 😀

En farge klatt i en grå hverdag...

 

E91 selges

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=104338370

20170911_160401.jpg

Endret av Kenny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått prøvd bilen på "langtur" fra Bergen til sør Karmøy.  Strekning på ca 140km kjørt . 

Ankom målet med 50km igjen så det var ikke noe problem. Varme var på som i en annen bil og noen små forbikjøringer. 

I bømlafjord tunnelen (undersjøisk) hadde bilen faktisk produsert litt strøm da jeg kom ut av tunnelen. 

Hjem igjen ente jeg opp med 25km igjen på batteri. Dette pga sterk motvind ,høyere fart og flere forbikjøringer .

Bilen er også blitt brukt som Ikea tralle. 

Jeg sitter fremdeles å tenker på hva annen bil så gir så mye for pengene med tanke på at det er en 17 mod og bør ikke være noe vedlikehold de første årene uten om service , gøy å kjøre (går bra),  billig å eie med tanke med årsavgift, forsikring og "drivstoff" .  

 

2017-10-29_09_39_12.jpg

2017-10-29_09_39_27.jpg

20171102_130945.jpg

Endret av Kenny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg gratulerte, men uansett gratulerer!

I3 var litt sånn bob-bob for meg når den kom, men har vokset på meg! Fikk prøvd den også og den var en liten rakett 😃 Interiøret likte jeg også svært godt!

Hadde det ikke vært for at vi er en stor familie hadde den nok vært aktuell som nr2 bil 

Endret av Gorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi også har en i3 som bil nr 2 og er meget fornøyd. Enig med bakdørene at det er litt kinky av og til. Blir fort en liten åpning på trange steder. Synes BMW har klart å skape mye kjøre glede i disse bilene.

Jeg får ikke kjørt den så mye selv da, sjefen bruker den som pendle bil inn og ut av Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Gorg. Sier fremdeles at den er stygg fin. Systemet med en pedals kjøring er helt genialt. Jeg står en del i kø. Til og fra jobb (6mil tilsammen) bruker jeg ikke bremse pedalen.  Jeg ser over skivene i ny og ne og ved overflate rust tar jeg en god oppbremsing.  Og bilen inspirerer til kreativ kjøring så bremsen blir jo brukt da.

Er man 5 så sliter jo man med en slik bil.  

 

Fxslin:  Her brukes den som bil nr 1. Jeg har E91 stående. Den har fått seg en tur på butikken bare for å blir brukt .  i3 er perfekt for vestlandsveier. Vi har jo ikke skikkelige motorveier her i Bergens området, og ser at jo lengre tid jeg bruker hjem (kø kjøring) jo mer er det igjen på batteriet

Endret av Kenny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt e91 på vedlikehold tur og fått gravd ut løv bladene fra dreneringen under panseret.

Har beholdt sommerdekk på i håp om at en kjøper dukker opp. Tar seg bedre ut. 

Vurderer å la den gå som innbytte bil visst madamen kjøper seg ny brukt bil. 

Også tenkt jeg kan være åpen for bytte handel. Men vet ikke hva. Kanskje en 1 serie. Bensin - aut - hengerfeste til madamen. Evt en amerikaner. Noe som tåler å stå månedsvis mellom hver gang jeg kjører den. Men må være B registert og ha godkjent krok.

20171119_162214.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E53 er ikke nødvendigvis dårlig så lenge de er tatt vare på :)

Men du bør være obs på at 4.4 motoren (M62) har et kjent problem med at glideskinnene til registerkjedet knekker. Siden denne er 2001 mod så har den nok Vanos også. Ikke uvanlig at disse utvikler en dieselaktig ulyd etterhvert. Ikke direkte farlig, men det krever at Vanos enhetene overhales med nye O-Ringer og pakninger. Alternativt kjøp av overhalte enheter fra USA. Også bør bolter til oljepumpe sjekkes da de har en lei tendens til å skru seg selv ut. I allefall om de ikke har blitt sjekket før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Daniel. skrev:

E53 er ikke nødvendigvis dårlig så lenge de er tatt vare på :)

Men du bør være obs på at 4.4 motoren (M62) har et kjent problem med at glideskinnene til registerkjedet knekker. Siden denne er 2001 mod så har den nok Vanos også. Ikke uvanlig at disse utvikler en dieselaktig ulyd etterhvert. Ikke direkte farlig, men det krever at Vanos enhetene overhales med nye O-Ringer og pakninger. Alternativt kjøp av overhalte enheter fra USA. Også bør bolter til oljepumpe sjekkes da de har en lei tendens til å skru seg selv ut. I allefall om de ikke har blitt sjekket før.

Gode tips.

Kjeden var visst byttet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Kenny_ changed the title to Kenny_ sin I3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...