Gå til innhold

Kenny_ sin I3


Kenny_
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 months later...

Da ble det ny turbo på bilen. Merket at bilen dro dårlig og fikk opp varsel 2 dager etter på. Gikk lest av feil kode på bmw samme dag. 

Sure greier, men glad det ikke var midt i ferien (bil tur med campingvogn )

Også blitt ny mur opp til huset. Så nå slipper jeg å vaske bil i bakken.

 

Vurderte også personlig skilt med kun 2 tegn men det jeg ville ha var opptatt da jeg kom meg på nett. 

 

 

20170707_182521.jpg

20170707_182453.jpg

Endret av Kenny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/14/2017 at 12.15, Gorg skrev:

Ouch.. Sånt som skjer..

Har du motorforsikring??

Savner gammelbilen når jeg ser sånne bilder :) 

Ja heldigvis hadde jeg motor forsikring. Mest pga dette med registerkjede.

Hadde også nesten hele egen andelen på en egen andelskonto så for meg ble det en billig afære. 

 

Vurdert å selge mange ganger med så kjører jeg en del andre biler når jeg er på jobb reis og godt å komme tilbake i Bmw'en.

Stygg er jo den ikke selv om man alltid vil ha større motor og større bil. For meg da nyere 5 serie eller X5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Skare1 skrev:

Pen bil! Får je spørre hva du måtte ut med for turbobytte, ser ut til at jeg må bytte på min :) 

 

Takk for det. 

Pris fra Bmw i Bergen var 30tusen kr for turbo og arbeid. Uten noe form for rabatt. Det var inkl. ett olje skift som også må gjøres.

Nå tok forsikringen det pga jeg hadde motorskade forsikring. Deres kostnad kom på 25tusen +ca 5000kr for leie bil i ca 2 uker. 

Er overbevist at man kan gjøre ett turbo bytte til en rimeligere peng annet sted.

Pris på bare turboen hos Bmw var 15tusen kr forresten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/18/2017 at 8.50, Peak skrev:

Det var veldig tidlig, kjører du mye med tyngre tilhenger?

Nei vil ikke si det. Har en camping vogn som blir dratt fra Rogaland til Danmark en gang i året med total vekt på 1250kg. Kan trekke 1600kg. 

Men hva tidligere eiere har gjort vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da ble det plutselig kjøpt inn i3.

Kona fikk seg en god prøvetur og godkjente utvendig farge og interiør.

Jeg fikk prøve satt og kjørt 2-3km. 

Med ny ytre bom ring som er planlagt i Bergen og 2 passeringer i rushen (høyere bom sats) var saken klar. Vi måtte ha en el bil.

Prøvekjørte en e-golf for noen uker siden. Men der ble nøklene levert tilbake til selger uten ett smil rundt munnen

Kia er for stygg

Ioniq får jeg ikke fatt i pga 1 års leverings tid (måtte vært ny)

Ampera liker jeg ikke. Uansett 2 år vente tid.

Tesla hadde vært ok, men hadde nok angret og funnet ut det var for mye penger å bruke på bil når jeg enebolig jeg liker bedre å bruke penger på. 😂

Leaf hadde vært det fornuftige valget. Men redd det hadde blitt salg etter 6 månder med påfølgende tap og elendighet. 

 

Endret av Kenny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kenny_ skrev:

Takk for det. Vurderer salg av e91. Madamen vil ha automat, og jeg har tenkt å stikke av med i3'en til daglig bruk.

Jeg skjønner du tar i3, en skikkelig morsom bil. Jeg skal selv selge min E91 320xdat, selv om jeg ikke vil, men vi må frigjøre litt kapital til boligprosjekt. Fornuften seiret... Jeg kommer til å angre herfra til evigheten, men muligheten byr seg igjen en dag! :) BMW kan virkelig å lage biler!

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hus er viktigst.

Har hatt våres hus i 9 år og verdien har dobbelt seg. Men nå har vi renovert så gått litt penger til det .

 

2 bilder av bilen. Liker blå fargen og at interiøret er ikke noe jeg typisk ville kjøpt. Men liker det godt.

Får bilen i neste uke. Men er jo selvfølgelig på jobb reise .. 

_567847840.jpg

_14945949.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Kenny_ changed the title to Kenny_ sin I3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...