Gå til innhold

"Chip tuning" av 2008 525DA 3.0l diesel


RoyC
 Share

Anbefalte innlegg

Akkuratt. Du får mer effekt over hele registeret.

 

Jeg har manuell, steg 1 er for automat.

 

Send meg PM om du vil ha direkte mail til folk på ESS i Norge.....

Det var ess i norge...gikk bare på engelsk just in case ;-)

Om din er manuell er det jo litt anderledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. Det er jo ganske dyrt så mulig det inngår i prisen?? Kjenner en annen som fikk oppgradert steg 1 og rundt 260hk med automat, funket veldig bra det.

 

Hvordan er det egentlig med fjerning av DPF, er det kun fordeler eller vil du få sort røyk, problemer med avgassmålinger, EU kontroll og lignende??

 

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes der noe tall som viser forskjellen etter man har fått installert et 265hk mapp? Hadde vert interesangt å sett hvor stor forskjell der er fra forskjellige hastigheter og gir på autoen... Jeg kan lage en "før og etter" rapport til deg TRF som du kan vise til... Intet er bedre en å se hva man faktisk får utav pengene.

Endret av RoyC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sjekket så var steg 2 beregnet for manuell og steg 1 for automat. Men det er jo ikke slik at Steg 2 KUN er for manuell, det er jo fult mulig å kjøre steg 2 på automat men det kan vel by på girkasse problemer etter hvert etter som jeg forstod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedlagt er Dyno graf fra ESS på steg 2 på x25d 197hk. Resultat er 244.48HK. Merk at det er hjul hester så del på 0.85 for å få hk i motor = 287hk.

post-39420-0-69972400-1450699905_thumb.j

Endret av e91 DieselPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sjekket så var steg 2 beregnet for manuell og steg 1 for automat. Men det er jo ikke slik at Steg 2 KUN er for manuell, det er jo fult mulig å kjøre steg 2 på automat men det kan vel by på girkasse problemer etter hvert etter som jeg forstod.

Steg 2 til ESS er på 285hk og 700Nm? Så ja, dette er for manuell eller 530.

Men han sa de hadde et 260hk mapp til auto 525DA..... Steg 1,5 kansje :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedlagt er Dyno graf fra ESS på steg 2 på x25d 197hk. Resultat er 244.48HK. Merk at det er hjul hester så del på 0.85 for å få hk i motor = 287hk.

Hvorfor har de ikke tattt med Nm? Virker som rpm nederst er sensurert bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steg 2 for 325d/525d manuell er på 285hk/600+NM. Motorvolum, IC, turbo osv er likt som 330d. Derfor de kan hente så mye ut fra denne. Det skiller litt på ventiler, eksos og dyser.

Kan godt spørre om moment også, jeg spurte etter effekt og fikk det. Det er sikkert noe "sensitiv" info som er fjernet i bunn og derfor også rpm.

Endret av e91 DieselPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å klargjøre noe ang hva jeg sa om fjerning av DPF og ESS... Software fjerning er gratis, men selve jobben med å fjerne fysisk kat og filter er IKE gratis slik jeg skjønte ham først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerning av DPF koster 8000 inkl. arbeid og deler på ESS.

 

Angående moment og turtall så hadde han problem med en optiske sensoren som måler turtall på diesel biler så det ble kun effekt i den grafen han hadde.

Endret av e91 DieselPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...