Gå til innhold

bmw e92 325d eller 330d?


ceo92
 Share

Anbefalte innlegg

hei! har sett litt på 325d og 330d. Men hva er forskjellen på disse? de har vel samme 3 litern?

En 325 kan vel chippes relativt mye(med manuell). så hva taler for kjøp av 330, ettersom 325'en er billigere?

 

Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke så mye som taler for 330d kontra 325d.

Om det et automat så er det best å gå for 330d pga en sterkere automat.

Ellers ser jeg at trf henter ut nesten samme tall på det råeste tuning han tilbyr på begge to.

Men om du skal beholde de originale så vil 330d gå bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde E90 325d i 3,5 år som jeg kjørte ca 60 000 km med. Det er garantert den beste og mest feilfrie bilen jeg har hatt, kan absolutt anbefale denne modellen videre. Min var også tunet til ca 270 hk og 560 nm, gikk utrolig bra og uten ett eneste feilslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ville gått for 330d om du har planer om ny software

330 og 335 har samme girkasse

325 og 320 har samme girkasse

 

Automatkassa tåler høyt moment bedre, og derfor er denne levert til 335d. Den er også genial i kombinasjon med aktiv cruise control på langkjøring. 

Endret av kortsluttning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste setningen var en ekstrem forenkling. Man sliter med å få trivelige clutcher og DM svinghjul til å holde mye krefter, ikke kassa i seg selv. Har flere kundebiler som ruller med 750-800Nm på original manuell kasse, og ingen har hatt problemer.

 

Dersom du skal ha automat, og skal trimme, så ja, da bør du absolut gå for 330d. Om ikke så spiller det ikke så stor rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det spørs helt hvordan du setter opp motoren. Det er ikke "X" nm = ok og "x+20NM" = problemer.

Og mer spesifikk enn jeg har vært i forumet ønsker jeg ikke å være, jeg nyter nemlig å se andre leverandører famle i blinde (jeg likte spesielt tiden når *ikke navngitt stor svensk leverandør* mente alle 320d med automat og during hadde defekte kasser, eller når TQ monitoring slo ut, og det også var defekte biler).

 

Hos oss så får du vårt Steg 2 kit (265hk+), men med redusert moment på lavt og middels turtall. Jeg anbefaler dog dette kun for de som absolutt vil ha bort DPF, og ha mest mulig effekt på høyt turtall. For de som vil ha en bil med me litt mer oomph,og jevnt fordelt, så er Steg 1 ok, som er ca 245hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og pakker med TRF turbo og dyser etc for de som ønsker det (ikke til 2,5d 197hk auto dog av naturlige årsaker). Det er klare tekniske årsaker til skillene vi har på Steg 1,2,3 og 4.

 

Ja, det er å dra ut alt for mye. Men de har vel også moderert seg til at de ikke anbefaler det på auto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...