Gå til innhold

Quartzblue 1 Serie E87


Henrik.S
 Share

Anbefalte innlegg

CIC mid montering I full gang :D

IMG_2076.jpg

Startet først med å lage ledningsnett og koble opp for å teste at alt fungerte før jeg begynte monteringen. 

IMG_2075.jpg

Startet med å lage hull i dashbordet til skjermen.Hadde egentlig en mal for hvor jeg skulle kutte, men den fant jeg plutselig ikke. Fant heldigvis mål på nettet så da lagde jeg meg en egen mal ut ifra målene. Deretter startet jeg så å kutte, og jeg må si det var skummelt. IMG_2077.jpg

Så var det å sette inn skjermen og ta en test start. 

IMG_2079.jpg

Så var det bytte av senter-konsoll 

IMG_2080.jpgIMG_2084.jpgSå begynte det å ligne noe :D 

IMG_2130.jpg

IMG_2135.jpgSlik ser det ut nå, klima må bytte plass med spilleren og her møtte jeg på en utfordring. Ettersom klima må flyttes opp, må den ha nye deksler og biler med CIC originalt har automatisk klima, dermed finnes det ingen deksler for å ha manuell klima opp. Men har funnet en ny plan jeg håper vil fungere og bli pent, jeg har bestilt et 2din deksel for manuell klima. Dette skal jeg da kutte av den nederste delen til slik at kun det er igjen deksel til klimaen. dekselet ser slik ut: 

$_1.jpg

Venter på dette fra ebay nå, så får vi se hvordan det blir :) Combox vil også bli montert snart, slik at jeg få utnyttet systemet fullstendig, men navigasjon har jeg fremdeles ikke fått til. Kjøpte emulator fra ebay, men når den er koblet til blir skjermen helt svart. Så denne koblet jeg ifra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emulatorer for CIC mener jeg på ikke virker til CIC-mid, men det er også noen biler som rett og slett ikke takler emulatorer, så da må du til med script-aktivering. @bjorneoen slet med dette i sin.

Mulig du vet det, men likevel. Du får ikke full utnyttelse av combox med CIC-mid. Den eneste funksjonen du får brukt er bluetooth-avspilling, alt det andre som BMW apps, live osv. vil ikke fungere. Ellers bør jo panelplanen din fungere.

Da slipper du nok også problematikken vi andre har hatt med ikke-iDrive-dashbord. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...