Gå til innhold

- The Landyacht - E38 740 " coilovers 1/2 på "


Magnus.
 Share

Anbefalte innlegg

Etter at jeg solgte e46 M3 sedanen min og ble student, gikk jeg til innkjøp av en "studievennlig" e46 318ic som skulle frakte meg trygt,sikkert og billig de neste årene.

Den var grå og kunne stå ute i gata lenge uten å bli skitten.
I tilegg hadde den liten motor,litt rust og var skyhøy. Den ble aldri brukt.

Savnet etter noe uøkonomisk og ustudievennlig meldte seg.
Noe som kunne tømme den allerede tomme lommeboka, noe som kunne ta alt fokuset fra studier.
Noe som kanskje kunne fylle det enorme tomrommet i livet mitt etter jeg solgte m3'en.

Jeg fant til slutt en av drømmebilene fra ungdomstiden-Når jeg rulla på rullebrett me boksa på anklene og tenkte ; "når jeg blir stor skal jeg selge pistoler å kjøre 7'er "
Droppa det med pistoler, men har iallefal løst inn drømmen om bilen.

 

1994 BMW 740i - cosmos black metallic.

Utstyrsliste:

214 Automatic Stability Control+traction Aut.stabil.

216 Servotronic.
220 Self-leveling Suspension.
250 Side Airbags F Rr Compartment Passengers.
284 Lt/aly Wheels Ellipsoid Styling 46 Lm.
352 Double Glazing.
401 Sliding/vent Roof.
415 Sunblind For Rear Window.
423 Floor Mats.
428 Warning Triangle.
431 Interior Rr Vw Mirror.
441 Smokers Package.
456 Comfort Seats, Electric. Adjustable.
464 Skibag.
494 Seat Heating F Driver/front Passenger.
508 Park Distance Control (pdc).
510 Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam.
534 Automatic Air Conditioning.
540 Cruise Control.
629 Car Telephone (gsm) W Card Reader.
672 Cd Changer Bmw For 6 Cds.
676 Hifi Loudspeaker System Hifi.
686 Diversity-function.
690 Cassette Holder.
801 Germany Version

 

Kanskje ikke den råeste utstyrslisten?  men har iallefall dobbelglass, comfort seter å hifi.

 

Bilen trenger endel TLC, men tar det ettehvert. 
Om noen har tips om lakkverksted i Trondheim kan de sende meg en pm. 

Får desverre ikke hentet bilen før 17 Desember, da den skal på verksted og få byttet noen foringer og ta hjulstillingskontroll. Så det får bli annonse bilder til da.

 

Planen med bilen får komme litt etterhvert, skal iallefall på stell på det som er feil. gi interiøret en skikkelig shine, senke den myyyyee og få på noen deilige hjul. 
 

-Magnus 8)

Kunde bilder (13).JPG

IMG_0638.JPG

Endret av magnus-e-30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, likte M3'en veldig godt selv :) en ganske fin blanding av daily driver å racerbil. 

 

Harfått handlet inn CG Leather cleaner å leather serum. Tipper skinnsetene har endel smuss på seg etter 300 000 km.

Har et interiørbilde fra annonsen og. 

 

 

IMG_0642_zpsryiphttr.jpg

 

 

Synes trelister gjør seg veldig i e38, men utifra bildene virker det som fargen krasjer litt med resten av interiørfargen.
Noen som har erfaring med 3M brushed black folie ? synes den ser ganske "oem" ut. 

 

Skal iallefall få bilen hjem, og bli kjent med komboen av lyst grått skinn og trelister før jeg gjør noe. 

 

 

IMG_6094-1024x764_zps97uxdgol.jpg
 

Endret av Mr.Vassbotn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Stavanger 17. desember og hentet bilen. Kjørte opp til oslo, fant et hotell og sov over der. Så kjørte vi vidre til Trondheim dagen etter. Ble 1100 km og ca 1 liter i forbruk. 

 

Bilen var direkte jævlig innvendig, så jeg fant frem litt skinnrens og startet å skrubbe når jeg kom hjem  :-#

 

IMG_1772_zpshy0dhr6h.jpg

 

IMG_1773_zps3bnloo7w.jpg

 

IMG_1774_zpsoc5zeclt.jpg

 

IMG_1776_zps8fqcvmln.jpg

50/50

Ganske slitt interiør, så blir nok filler å farging til våren, men endret iallefall farge fra gråbrun til lys grå nå. 

 

 

 

Tok noen bilder idag ( legg spesielt merke til de deilige "mega" felgene, 3 meter antenne, sølvfarget panser og skjeiv grill )

 

IMG_1782_zpsi6puro2a.jpg

 

IMG_1781_zpsvinqjrd6.jpg

 

IMG_1784_zpsfcfojvbw.jpg

 

 

Endel planer for bilen, men i første omgang ser det noe slik ut : 
- Lakke panser.

- Facelift grill.

- Kortere antenne.
- Service( olje på motor/gir + alle filter)
- Ny abs føler.

- Muffler delete.

Endret av Mr.Vassbotn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med ny bil.   så ut som et brukbart utgangspunkt det der!   

 

deilig å rense når det blir så voldsom forskjell : D 

 

men hvorfor ialle dager er det antenne på bilen?   ville lagt litt innsats i å fikse den originale og fjerne den der jeg ass.  når du uansett skal lakkere litt så... 

 

 

synes du den er tung på rattet forresten?   har en 730 som jeg sliter med voldsom tung servo på skjønner du.  lurer på "hvor tung"  de skal være.     kan ikke sammeligne med 740en jeg hadde heller trur jeg for den hadde servotronic...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine planer, blir bra det her :) Gjorde seg med skinnrens!

Absolutt, føles så mye mer rent og behagelig. Luktet skikkelig "skinn" av leather serumet og.

gratulerer med ny bil.   så ut som et brukbart utgangspunkt det der!   

 

deilig å rense når det blir så voldsom forskjell : D 

 

men hvorfor ialle dager er det antenne på bilen?   ville lagt litt innsats i å fikse den originale og fjerne den der jeg ass.  når du uansett skal lakkere litt så... 

 

 

synes du den er tung på rattet forresten?   har en 730 som jeg sliter med voldsom tung servo på skjønner du.  lurer på "hvor tung"  de skal være.     kan ikke sammeligne med 740en jeg hadde heller trur jeg for den hadde servotronic...

  

Trodde antenna var orginale jeg, men når du sier det så har vell ikke e38 noen utvendig antenne.

Blir nok neppe og fjerne den helt, da må jeg sveise og sparkle opp hele skjermen. Iallefall ikke med det første.

Får heller finne en som er noen meter kortere.

Er ganske lett og fin på servoen ja, kjenner jo selfølgelig at det er to tonn bil. Men ikke noe unormalt.

Muligens pumpa di som sliter med og levere nok trykk?

pen bil! :D

Takk :)

burde få noe ut av denne,tilslutt. Flommer ikke akkurat over av penger som student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja meget sansynlig at pumpa sliter. er ikke noe spesiell ulyd i den da men, kan vell være dårlig lell...    tenkte jeg kunne prøve å skifte olje i julen nå og se om det hjelper. 

 

Det er noe galt iaff, for man må virkelig ta i (begge henda)når man står på tomgang og skal legge helt over.     ruser jeg motoren så går det bedre.

 

men den er så seig ved kjøring også så vet ikke helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...