Gå til innhold

Min nye BMW 320d M performance


Rådebonden
 Share

Anbefalte innlegg

Idag har jeg klargjort bilen for en liten norgesrunde.

kjører i morgen fra råde til odda, videre fra odda til skei på onsdag og til kristiansund på torsdag.

tenkte å kjøre trollstigen og atlanterhavsveien. Noen som har vært der ?:)

 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra! Lekker bil :D 

Bor i Molde, så kort vei til både Trollstigen og Atlanterhavsveien. Sistnevnte er på en måte en slik vei man kjører en gang så er det gjort. Kjempefint, men man føler den blir over ganske fort. Uansett, anbefales å stoppe litt underveis på den :) Men den er en "must" å ha kjørt! Jeg skrev et innlegg i fjor i denne tråden som omhandler litt av der du skal kjøre.
 

Trollstigen er kult, kan være veldig trafikkert nå om sommeren, men utsikten og opplevelsen er kjempefin uansett. Ta en pause på platået på toppen og gå litt!
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marius2002 skrev:

Dette blir bra! Lekker bil :D 

Bor i Molde, så kort vei til både Trollstigen og Atlanterhavsveien. Sistnevnte er på en måte en slik vei man kjører en gang så er det gjort. Kjempefint, men man føler den blir over ganske fort. Uansett, anbefales å stoppe litt underveis på den :) Men den er en "must" å ha kjørt! Jeg skrev et innlegg i fjor i denne tråden som omhandler litt av der du skal kjøre.
 

Trollstigen er kult, kan være veldig trafikkert nå om sommeren, men utsikten og opplevelsen er kjempefin uansett. Ta en pause på platået på toppen og gå litt!
 

Se der ja :)

takktakk :)

turskoa er med så blir en gåtur ja :D

har hørt at det er fort over ja, men gleder meg til å få kjørt noen timer ! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23. april 2016 at 11.26, Lifeasiknowit_bmw skrev:

De er veldig robuste, men hele dealen er jo at de skal ta støyten i stedet for felgene dine! Er som et deksel på mobilen. Noen kroner for å beskytte det som koster mange kroner, kan man si. Så da slipper du å bruke 3-4 tusen på å fikse felgene, men heller bare bytte alloygatoren for 200-400 kroner. Ganske massiv prisforskjell?

Her er all info om Alloygator:

Hva er Alloygator laget av? 
Alloygator er produsert i slitesterkt nylon i passe elastisk materiale som ikke brekker,
men samtidig er hardt nok til å kunne motstå kantsteinpåkjørsel uten å brekke.

Forsvinner fargen over tid? 
Nei, materialet er gjennomfarget nylon og holder fargen.

Er Alloygator testet på biler? 
De er blitt testet ved normal kjøring og innen den tillatte farten samt gjennomgått en tøff MIRA test.

Kan man gjenbruke dem ved dekkskifte? 
Ja de er laget for å kunne monteres igjen på nye dekk

Mister dekket luft etter lengre tids bruk? 
Nei, produktet er bygget for å holde på luften sammen med dekk og felger. Vi anbefaler å kontrollere luften etter
en times bruk for å være sikker på korrekt montering.

Skal hjulet avbalanseres etter montering? 
Nei, det er ikke nødvendig siden det er minimal ubalanse selv ved høy fart etter montering.

Skal man ta dekket av ved montering?
Nei, man monterer med hjulet sittende på bilen.

Kan man montere Alloygator selv? 
Ja , det følger med en utførlig veiledning, så hvis man følger den og har litt håndlag går det fint.

Hva skal man bruke for å montere Alloygators?
Gummihammer-, Sterk platesaks (evt. greinsaks) – materialet er slitesterkt og derfor trengs en god kraftig saks til formålet, Trykkluft, Jekk

Hvor lang tid tar monteringen? 
Man kan regne med å bruke mellom 15-25 min. pr. felg alt etter evner – etter den første felgen går de tre andre raskt.

Kan man montere Alloygator mens hjulene sitter på bilen? 
Ja, man skal bare heise opp bilen med en jekk og slippe ut all luften av dekket (derfor man skal ha trykkluft i nærheten)

Hehehe.dette var ille.blir som å kjøre med sånn BH på grill/panser for å ikke få steinsprut.Funker sikkert,men bilen ser jo stygg ut hele tiden isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.4.2016 at 16.23, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Ville anbefalt å sette på når du har reparert felgene ;) 

kjøpte mine her:

http://koolart.no/alloygator-bla-65388.html

De fungerer ekstremt bra, tro meg... har hatt søster og mor som lånte bilen min. Takk Gud for at jeg hadde på Alloygators.

Har du bilder av bilen med dette montert og kan du poste noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke så alt for ille ut på bildene, men synes det ødelegger endel av helhetsinntrykket. Festemekanismen må det gå ann å lage en penere løsning på :P Det jeg samtidig er litt skeptisk til er hvordan kanten på felgen ser ut etter man tar de av etter mye sand osv. Erfaring fra deksel på div telefoner som iPhone f.eks. er at det blir en matt "slepet/slitt" kant der dekselet ligger inntil tlf pga småstøv osv som kommer i mellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, olenikolai skrev:

Ser ikke så alt for ille ut på bildene, men synes det ødelegger endel av helhetsinntrykket. Festemekanismen må det gå ann å lage en penere løsning på :P Det jeg samtidig er litt skeptisk til er hvordan kanten på felgen ser ut etter man tar de av etter mye sand osv. Erfaring fra deksel på div telefoner som iPhone f.eks. er at det blir en matt "slepet/slitt" kant der dekselet ligger inntil tlf pga småstøv osv som kommer i mellom. 

Det ser jeg for meg å ;) trur heller jeg går for at det ikke skjer igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Lenge siden det har skjedd noe her nå.

Var på første fjelltur i nyttårshelga og fikk slengt på vinterstuket igjen. Fungerte like knall som før, men savner en del ting:

lys i skiboks, elektrisk åpning på skiboks ( for å slippe å lene seg over møkkete bil ), led bar i grillen på bilen, og ledbar på under foran på skiboks. 

Noen som har noen gode tips/råd og komme med ?:)

Måtte selvfølgelig noen turer i skibakken, så tok derfor med god dressen. Den fungerte like bra i bakken som på afterski ! Slenger med et par bilder 👍

IMG_4837.JPG

IMG_4840.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da er det på tide med litt småplukk igjen.

måtte få en liten harrypiff og sette projektorer under dørene når jeg åpner istedet for vanlig lys 😄 

Neste planer nå er å foliere taket i carbon look og handle litt forskjellige m performance interiør deler. Fått pris på hele interiør settet til 18000,- så må bare få satt av no cash. I første omgang blir det alcantara deksel rundt dyser i midten og carbon stripe og carbon deksel rundt venstre dyse, carbon midtkonsoll, alcantara midtarmlene og carbon dørhåndtak 👍

Fikk også revi tak i et ///M slips her om dagen 😄

IMG_4921.JPG

IMG_4931.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rådebonden skrev:

Da er det på tide med litt småplukk igjen.

måtte få en liten harrypiff og sette projektorer under dørene når jeg åpner istedet for vanlig lys 😄 

Neste planer nå er å foliere taket i carbon look og handle litt forskjellige m performance interiør deler. Fått pris på hele interiør settet til 18000,- så må bare få satt av no cash. I første omgang blir det alcantara deksel rundt dyser i midten og carbon stripe og carbon deksel rundt venstre dyse, carbon midtkonsoll, alcantara midtarmlene og carbon dørhåndtak 👍

Fikk også revi tak i et ///M slips her om dagen 😄

IMG_4921.JPG

IMG_4931.JPG

Hvor fikk du denne prisen, og hva inneholder HELE settet?

høres ut som en kul oppgradering jeg kunne tenkt meg også! 😯 Rattet og gir-"kulen" begynner blant annet å bli glatt og slitt. Ikke matt og godt å ta i på samme måten lenger...

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...