Gå til innhold

BMW 225xe Active Tourer - status/bestilling/erfaringstråd


jcnorway
 Share

Anbefalte innlegg

10 mil er lengste, og da rapporterete den over halve turen elektrisk :shock:

Men om du ikke har mulighet til å lade bilen blir det trøblete da batteriet MÅ lades med gjevne mellomrom. Er usikker på hvor mye du får regenerert eller om batteriet må minimumslades med bensinmotor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, ninjaqed skrev:

ingen som har noe erfaring med lengre turer?

Litt usikker på hva du tenker på her, men om jeg starter med fulladet batteri og bensintank og kjører i Auto-mode til både batteri og tank er tom så vil jeg vel klare rundt 600 km eller noe i den duren.

Med fulladet batteri og full tank så mener jeg at jeg kan kjøre Oslo-Elverum-Oslo på halv tank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
On ‎25‎.‎01‎.‎2017 at 13.18, Jandyb skrev:

Denne får jeg stadig vekk når jeg prøver å kjøre Max E-Drive. Uten at det er spesielt kaldt eller at jeg har "for høye ytelseskrav" som det står noen ganger. Veldig irriterende når man har tenkt å kjøre småturer kun på strøm. Flere som får denne?

 

aOTcLgfGxzZ-8d1pAs0E40tHppb2UMgmGeGKKbhf

Hadde også dette problemet i kulda, og var innom verkstedet. De fant ingen feil. Plutselig virket det igjen likevel, og nå har den fungert fint (-8). Etter verkstedbesøket begynner den nå også å lade med en gang jeg setter i kontakten, før ventet den til jeg låste bilen. Så noe har de vel oppgradert.

For et par dager siden fikk jeg feilmelding på høyre baklys som blinker av og på hele tiden, skal på verksted med det.

Ellers koser jeg meg med bilen, den er kvikk og god å kjøre. Men kommer garantert til å selge den før garantien utløper....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.1.2017 at 13.55, ninjaqed skrev:

Siste spørsmål fra meg. Merker dere veldig at tanken er på under 40 liter når dere er på langtur? Jeg vil nok ha bilen mer i spotsmodus enn i max el-modus grunnet manglende lademulighet i leid garasje.

 

Joda har kjørt litt lengre turer. Når batteriet er tomt marsjer den på +/- 0,7 liter på mila. Mer ved bare motorveikjøring. å kan du regne ut selv hvor langt du kommer på 36 liter.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
On 8.4.2017 at 23.06, 8748 skrev:

Kan du si noe om interessen fra kjøpere, pris og tap. Vurderer også å selge min som er 12 måneder i disse dager. Ikke noe galt med bilen, men vurderer også helelektrisk.

Tapet på et år endte på omtrent 250 kr/dag jeg hadde den i eie.

Det var egentlig grei interesse for denne. Jeg la den ut på onsdag formiddag og før jeg gikk hjem fra jobb onsdag ettermiddag var bilen solgt. Var en pensjonist som hadde kjørt BMW de siste 17 årene (samme bilen), men som solgte den for en måneds tid siden da han trodde han ikke trengte bil lenger. Etter noen uker kom abstinensene og han hadde sett seg ut 225xe som en aktuell kandidat. Så handelen var relativt kjapt gjennomført når han først kom i kontakt med meg.

Lagt ut på Finn på onsdag formiddag, markert "solgt" onsdag ettermiddag. Han var og så på bilen sammen med sønnen sin på torsdag ettermiddag og på fredag var det formelle og transaksjonen gjennomført før lunsj :)

Endret av jcnorway
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tapet bør være til å leve med. Har bestemt meg for å vente med å selge i 6 til 12 måneder til. Vi se hva som kommer av helelektriske fremover.

Har testet 225 Xe-en på Autobahn i dag. Den oppfører seg bra, men tyngden kjennes når du ber om maks effekt. Forbruk 1 liter/mil. Følte også at den på grunn av høyden var noe sensitiv for sidevind. Det gikk greit å få den opp i 200 km/t målt på gps-en. Kunne kanskje klart litt til hvis forholdene lå til rette.

Endret av 8748
feilstaving
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Har i sommer fått prøvd bilen både på langkjøring samt uten ekstern lading (ved hytta). Begge deler har vært en positiv opplevelse og jeg er blitt bedre kjent med bilen. På langkjøring uten ekstern lading hadde jeg et forbruk på 0,55 pr mil ved moderat kjøring. Etter hvert som jeg ble bedre kjent med bilen greide jeg å komme ned et forbruk på 0,59 på småkjøring, da var jeg riktignok besatt av sparesyndromet... 

Tallene tok jeg ut fra kjørecomputeren i bilen som jeg synes fungerer godt. I en av disse konkurransene med meg selv sjekket jeg app'en og den rapporterte et lavere forbruk enn kjørecomputeren. Jeg trodde det eneste app'en gjorde var å hente dataene fra kjørecomputeren?

Testet litt i kveld, se vedlagte bilder. Hadde ikke oppladet strøm på batteriet da jeg startet. Kjørekomputeren sier at turen startet 19:45 og varte i 30 minutter og hadde et forbruk på 0,7 liter pr mil. Appen sier at turen var ferdig 20:18 og tok 32 minutter og rapporterer et forbruk på 0,6 liter pr  mil. 

Andre som har opplevd at det er avvik mellom kjørecomputeren og app'en?

Noen som vet hva det kommer av?

Hva er korrekt?

20170805_221416.jpg

BMW app stat.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
On 5.3.2018 at 21.39, ejosefse skrev:

Har nettopp fått min 225xe. Hvordan er innstillingen for bare å kjøre med bensinmotoren?

Du kan ikke velge å kjøre på bare bensinmotor med en innstilling og dette er heller ikke noe du vil gjøre med en hybrid, men det finnes et par måter å få bensinmotoren til å være med mer.

Om du velger Save med eDrive knappen vil bilen kjøre mye mer på bensinmotoren, men den vil fortsatt stoppe motoren når dette er hensiktsmessig.

Ved å sette girstangen i Sport vil bensinmotoren alltid være på, men den vil stoppe igjen når du velger et annet gir hvis forholdene tilsier at dette er hensiktsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei

Har i3 og BMW ladebox på veggen med std 5 meter kabel. Den blir for kort til ny 225 ex med kontakt diagonalt motsatt. (kjørerettning og trang parkering). Leter etter 10 meter gummi industrikabel som tåler bøy og frost. Tenkte jeg skulle erstatte orginal i samarbeide med elektrikker. Har 32 Ah. Er det original 6 kvadrat med 5 ledninger ser det ut til på skjema? BMW Norge vil ikke gi meg spec.

WP_20180111_00_51_28_Rich.jpg

SCAN0243.JPG

SCAN0244.JPG

Endret av Vidar Holum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...