Gå til innhold

Webasto - Diagnose/Feilsøking/Spørsmål - Samletråd


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Otis skrev:

Hva skjer etter du har vært på nr 19 lock, og du har trykt inn dine syv siste siffer i rammenummer og går tilbake til nr7?

Huskerr ikke helt. Lenge siden jeg har holdt på :) skal hente bilen over helga, så får jeg sett på det. Men la sammen de tallene i menyen og trykte et x antall ganger. Gikk tillbake til 7. Stod ingenting mene æ å huske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Webastoen på min e39 har plutslig bestemt seg for å slutte å virke, virket helt perfekt helt til jeg kjørte tomt for diesel her på søndag, etter dette er det null niks respons... har tatt sikringa, fjærna feilkoder , i tilegg kommer det ingen nye.. starter jeg den direkte på 16/9 så starter kupevifta i 3 sek og ingenting annet ser ut til å starte i følge livedata. Prøver jeg å tvangskjøre den på inpa så er det kun dieselpompa som reagerer. Bilen har tilstrekkelig med strøm og diesel.

 

hva kan være galt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skulle være mulig å kode bort, tror du da det ligger i en modul i bilen? kan du da tenke hvilken modul det kan være? Kunne da koblet til Esys og letet litt.

Eller er dette noe i styringen til Webastohjernen?

Har også et program som heter WTT V3,4 som skal være et program for Webasto, men har aldri testet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2016 den 9.02, Alpejohn skrev:

Her er en video av testkjøringa, som gikk helt fint. :) Ryker litt av eksosen, da jeg lakka den og sånt,
så den var svart og fin.. :P Men regner med den slutter med det etter hvert. :)
 



Tok et bilde av webastoen med infrarødt kamera, holdt på og sjekke hvor varm eksosen ble da jeg var litt bekymra for
at malinga og tektylen på eksosen skulle ta fyr.. Men den ble "bare" 150" grader på det meste.. :ph34r:
Men har testkjørt 3-4 ganger under oppsyn, og gått fint. Så satser på det går bra. :P

img_thermal_1469536598895.jpg

Hei. Hvor fikk du tak i dette Webasto programmet på pc? Jeg har INPA og ISTA. Bilen(E61 LCI) får ikke kontakt/gitt signal til Webastoen. Får startet den via INPA. Den stopper i flammevakt fase 2. i oppstartsfasen. Ingen feilkoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, k.p skrev:

Hei. Hvor fikk du tak i dette Webasto programmet på pc? Jeg har INPA og ISTA. Bilen(E61 LCI) får ikke kontakt/gitt signal til Webastoen. Får startet den via INPA. Den stopper i flammevakt fase 2. i oppstartsfasen. Ingen feilkoder.

Hei, Kjøpte det på ebay, søk etter "webasto diagnostic" elns. Men det må kobles på direkte på varmeren, og ikke gjennom obd. Så du må få tilgang til kontaktene på den for å bruke det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Alpejohn skrev:

Hei, Kjøpte det på ebay, søk etter "webasto diagnostic" elns. Men det må kobles på direkte på varmeren, og ikke gjennom obd. Så du må få tilgang til kontaktene på den for å bruke det. :)

Ja ok. Har tatt webastoen ut av bilen. Må jeg sette den tilbake igjen også koble til ledningene?  For så å koble webasto diagnose på en evt ledig tilkobling på selve webastoen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, k.p skrev:

Ja ok. Har tatt webastoen ut av bilen. Må jeg sette den tilbake igjen også koble til ledningene?  For så å koble webasto diagnose på en evt ledig tilkobling på selve webastoen? 

Da kan du sette strøm på den å koble på diagnose. :) Det jeg har gjort når jeg har testa på benken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På fruen sin 16’ F11 så prøver jeg og starte Webastoen, holder da inne 1/0 knappen, det lyser grønt, trykker så på start-knappen, men det blinker ikke i det heletatt. Ikke sjekket om den kan startes fra bilen men fjernkontroll får ikke kontakt med bil?

 

edit: webastoen i bilen starter på timer uten problem, men via fjernkontroll vil den ikke. Skal teste med app remote.

Endret av Clevion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...