Gå til innhold

Webasto - Diagnose/Feilsøking/Spørsmål - Samletråd


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Tenkte jeg skulle prøve og få til en samletråd med info, spørsmål, feilsøking og diagnose rundt Webasto.

 

Hver høst kommer det jo fort en del tråder rundt dette emnet, med variert innhold, alt i fra varmer som ikke starter, den varmer ikke osv. Så da tenkte jeg at det kanskje kunne være greit med en tråd der vi samler mye info samt mange kloke sjeler som sitter på masse nyttig info rundt denne fine lille saken. :)

Har du dokumenter og informasjon, så skrik ut! Vi vil ha det her i tråden!  :geek:

 

Håper flest mulig vil delta, så vi får i gang en skikkelig Webasto tråd!  \:D/

 

 

Forkortelser som blir brukt på dokumenter osv:

  • IPH = Independent Park Heater
  • AH = Auxiliary Heater

 

Thermo Top Z/C

Components of IPH,AH.pdf

TT_E-C-P-Z_Manual.pdf

Feilsøking i en E53 (mye spennende lesing!)

Aktivering av Webasto fra telefon - E & Z/C (Kjøp på ebay.de)

Et par bilder av demontert enhet

 

 

Andre nyttige linker/dokumenter

Independent Park Heating - Functions (E38, E39 mf.).pdf

Reparasjon av ECU (Tyskland)

Otis sitt tips ang. ny vannpumpe til webasto på E60/61

Otis sin rep av temp sensor i ECU (viser feil temp på webasto)

Alpejohn monterer ny pumpe fra VW

 

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testet, men vurderer sterkt å bestille! Mye billigere og lettere tilgjengelig en å finne telestart på ebay. :) Enkelt ja, tror du kan koble boksa bak (på Touring hvertfall) der sikring 47 er, så strøm der og ledning frem og inn på pinne 1. Eller du tar strøm fra ledningene til webastoen direkte. Så det skal ikke være en stor sak tror jeg. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et skudd i blinde her kanskje, men vår E39 528ia har orginal-montert motorvarmer (tror det er Webasto), men etter fjernkontrollen gikk tom for strøm så får jeg ikke liv i den. Er det noen som vet om det er noe prosedyre for å koble den opp igjen? Regner med det bare må en "koding" til :)

 

Edit: Her er bilde av kontrollen. Var til Webasto ifølge google.

74aa271b.jpg

Endret av Julian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt innlegg gjelder vannpumpe som står på webasto og vannpumpen som står i bilen, når man ikke har webasto.

Den vannpumpen som står i bilen har delenummer 64216917700 og brukes kun av E6x serien, både facelift og ikke.

 

Pumpen til webasto har delenummer 64126921024, 64119114957 eller 64129227715 og brukes kun av E6x serien, både facelift og ikke.

 

Pumpen på webasto ser slik ut;

$_57.JPG

 

Og pumpen som står på bilen, når man ikke har webasto ser slik ut:

$_57.JPG

 

Den til webastoen er svindyr, ca 3800,- hos GS før rabatt og finnes nesten ikke på nettet å få tak i.

Mens den andre pumpen koster bare 1851,- hos GS før rabatt.

Så det man gjør, om man har defekt vannpumpe på webasto, er å kjøpe den som hører til biler uten webasto.

Flytter over nedre del av pumpen, den med slangetilkoblingene, og kjøper en slik kontakt fra ebay.

$_57.JPG

 

Klipper ledningen på vannpumpen på webasto og setter på pluggen. Vips har man spart vel 2000,-, om man kjøper helt nye deler.

 

Jeg gjorde dette selv på min bil i går, og pumpene er helt like for utenom den kontakten på utsiden og slangetilkoblingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...