Gå til innhold

Webasto - Diagnose/Feilsøking/Spørsmål - Samletråd


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, salnes34 skrev:

Er det det hvite "plastlokket" ? Har ikke sett så mye på det men virker som det går an å ta av det lille lokke til inntaket til webastoen.

Trodde det var to forskjellige armatur med og uten webasto, men det var det ikke. Da vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Otis skrev:

Trodde det var to forskjellige armatur med og uten webasto, men det var det ikke. Da vet jeg ikke. 

Ja har fått en med en delebil til å ta bilde fra hvordan det ser ut med webasto så får nok ordnet det. Men merkelig å fjerne den uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var siste brikken i webasto puslespillet mitt ferdig. Fikk handlet meg delen som manglet og webasto starter og går fint. :) IMG_4365.JPG

Dette var delen som manglet.

IMG_4360.JPG

Dette var utgangspunktet.

IMG_4362.JPG

Det lille "lokket" som var opp inntaket for webasto var bare å skjære vekk. Var bare tynn plast som holdt igjen.

IMG_4364.JPG

Og til slutt ferdig resultat. 

Greit å vite for den som tenker å ettermontere webastoen eller har kjøpt en bil der ikke alt er som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heii. Har en webasto som ikke funker som den skal. Den starter bare i 10-15sec før den stopper. Tok en diagnose å da fikk jeg feil på en gjording på webastoen. Men har sjekka alle koplinger å sikringer som jeg finner å kan ikke finne noe feil?noen som har noe tips?er en e39 03mod

IMG_0394.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg renoverte/servet min Webasto tidligere i høst, hadde da i prosessen med å få den til å fungere mange feilmeldinger, bl. a. jording. Men etter mye feilsøking og måling av motstand etc. så var det 2 mulige grunner til at den ikke fungerte 1. luft i dieseltilførsel, slik at det ikke ble fyr og den da stoppet. 2. at brenneren var brukt opp (filten i brennkammeret).

Jeg byttet brenner (kjøpte på e-bay til litt over tusen kr.) og fikk samme feilmelding....

Jeg tvangsstyrte dieselpumpen fra Rheingold (den gikk da i ca 30 sek, jeg så da at det til slutt kom diesel ut av slangen ved brenneren og koblet på slangen.

Slettet alle feilkoder og da begynte ting å skje :-)

Men det var ingen feil knyttet direkte til ground/jord - hadde også samtaler med Heatco som kom med råd i feilsøkingsprosessen. 

Mine erfaringer hvor bl. a. den aktuelle feilmeldingen dukket opp kan du lese om fra side 9 i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilmeldingen er jo ikke relatert til jord/jordfeil. Det er jo direkte relatert til for høy motstand på glødeplugg/flammevakt, som jo betyr brudd i kretsen og dermed defekt glødeplugg/flammevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Otis skrev:

Feilmeldingen er jo ikke relatert til jord/jordfeil. Det er jo direkte relatert til for høy motstand på glødeplugg/flammevakt, som jo betyr brudd i kretsen og dermed defekt glødeplugg/flammevakt.

Er ikke uenig det, men jeg målte motstand på glødeplugg/flammevakt og den var i følge Heatco der den skulle være. Og siden jeg hadde en ny så byttet jeg uansett uten at det gjorde noen forskjell i feilmelding. Det var først når jeg fikk frem diesel til brenneren at feilmeldingene sluttet å dukke opp og den begynte å fungere som den skal.

På side 10 er bilde hvor jeg målte motstand på den gamle glødeplugg/flammevakt og den viste 0,3 som ifølge Heatco var riktig, så jeg sier vel bare at man ikke blindt kan stole 100% på feilmelingen, det kan bli en dyr affere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har webasto på min e91. Det er t90 kontroll til den. Det som plager meg er at når det er x antall grader så slåes den automatisk på når jeg starter bilen. Har 5-7min kjøretur til jobb og da må jeg bare stoppe bilen og avslutte webastoen på den dårlige måten sånn at den ikke få brenne seg ferdig. Finnes det noen triks jeg kan gjøre for å få den til å ikke slåes på hver gang bilen starter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendig patent at den automatisk slår seg på under 6 varmegrader. Det burde vært et eksternt bryterpanel eller meny i iDrive hvor man selv valgte når webastoen skulle fungere som en tilleggsvarmer. Jeg er overbevist om at det er automatikken i at den alltid skal gå med bilen, og når bilen blir brukt på litt småturer med start og stopp, at elendigheten blir ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...